Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discuții privatizare CFR MARFĂ
#21
Privatizarea CFR Marfă. Ramona Mănescu: Din noua comisie nu va mai face parte Cristian Ghibu

Digi24 a scris:Privatizarea CFR Marfă va fi reluată. Din această săptămână vor începe discuţiile privind detaliile tehnice ale noii proceduri. Din echipa de lucru vor face parte oficiali ministeriali, specialişti ai Fondului Monetar Internaţional şi experţi ai consiliului Concurenţei. Un lucru este cert, spune ministrul Ramona Mănescu: din noua comisie de privatizare nu va mai face parte Cristian Ghibu, secretarul de stat învinuit că a ratat prima tentativă de privatizare.

La noua procedură de privatizare a CFR Marfă va lucra o întreagă echipă de specialişti.

„Am stabilit un grup de lucru mai larg din care să facă parte reprezentanți ai ministerului, ai FMI, CE, Băncii Mondiale, ai Consiliului Concurenţei”, a spus Ramona Mănescu la emisiunea Kilometrul 0 de la Digi24.

„Domnul Cristian Ghibu nu va face parte din noua comisie de privatizare. Va fi condusă de secretarul de stat care este acum responsabil de CFR Marfă”, a spus ministrul, fără a preciza însă numele secretarului de stat.

Ministrul a dezvăluit şi cum va încerca să găsească investitori pentru CFR Marfă.

„Să prezentăm CFR nu din punctul de vedere al activelor, ci al oportunităţii de afaceri (...) De acest potenţial trebuie să ţinem cont când facem mapa de prezentare, cu mapa de prezentare îmi doresc să mă prezint în toate capitalele. O privatizare serioasă, de succes nu se face cu un termen atât de scurt, durează până la un an și jumătate, doi ani”, mai spune Ramona Mănescu.

Ministrul a mai precizat că în ultimele luni CFR Marfă s-a mai redresat din punct de vedere financiar. În următoarea perioadă, societatea ar urma chiar să semneze mai multe contracte avantajoase. La jumătatea acestei luni, Ministerul Transporturilor a decis că privatizarea companiei nu poate fi încheiată, pentru că două clauze din contract nu fuseseră îndeplinite la timp.
#22
Previous Deci privatizarea se va intinde pe 1-2 ani. Raman la ideea originala ca de dupa cortina va zambi DB. Wink

Am vazut ca multi spun ca DB n-are cum sa fie interesat de locomotivele si vagoanele de la CFR Marfa, pentru c-ar fi prea vechi sau prea proaste. Evident ca respectivii habar n-au cu ce cazane opereaza DB Cargo atat in Germania, dar mai ales in afara ei. Mai mult, DB Schenker (filiala din Romania) cumpara atat locomotive EA clasice, cat si Phoenix si Transmontana. Deci cred ca deja am stabilit ca DB este multumit de aceste locomotive. Oricum, ele sunt de departe cele mai bune locomotive din flota din Romania.

Dar miza cea mai mare a privatizarii sunt contractele de concesiune GRATUITA a triajelor si depourilor pana in 2047!! Daca DB reuseste sa preia CFR Marfa in 2015, va avea 32 de ani de utilizare GRATUITA a triajelor si depourilor de marfa din Romania pe ruta transportului Europa - Orient, in conditiile in care in transportul mondial se pune problema mutarii transporturilor de containere dintre China si Europa pe calea ferata. Asta pentru ca transportul naval deja nu mai face fata.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)