Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discuții privatizare CFR MARFĂ
#11
Astea fiind noile conditii contractuale despre care presa vorbeste, banii repede si toti odata.
#12
Asadar meciul e deschis. Termenul ba se prelungeste, ba nu. Sa fie oare o coincidenta ca a doua zi dupa ce Basescu a spus ca cei care semneaza aceasta privatizare, indiferent de rezultat, vor avea de dat explicatii la DNA, hotararea de prelungire a termenului de plata nici nu a mai intrat in Sedinta de Guvern?
#13
Da, meciul e cat se poate de deschis, astia de la GFR nu sunt agreati de cineva, s-ar putea sa avem parte de o intorsatura asteptata pentru ca nu vad de unde sa dea banii asa de repede. Zici ca sunt somati efectiv sa cedeze. razboi psihologic nu alta.
#14
Soc-soc-soc! Smile Privatizarea CFR Marfa esueaza !

GFR continua sa minta ca ar avea banii necesari si invoca tot felul de pretexte pentru a se eschiva de obligatia de plata. Miza: recuperarea garantiei.

In fapt, asa cum spun de 8 luni, GFR n-a avut nici o clipa intentia SI NICI POSIBILITATEA sa cumpere CFR Marfa. GFR este cea mai mare capusa a CFR Marfa, care oricum conduce de facto CFR Marfa de multi ani. Ultimul lucru pe care si l-ar dori GFR ar fi sa-si asume si pierderile CFR Marfa, cand atat de bine poate trai avand doar beneficiile companiei de stat. In schimb pentru GFR ar fi fost dezastruos ca un alt operator mare european sa preia CFR Marfa. Pentru ca acel nou operator in primul rand ar fi taiat toate legaturile capusei GFR cu CFR Marfa, ceea ce ar fi dus la un previzibil faliment al GFR.
#15
Deschid lista publica de felicitari pentru faptul ca am spus de 8 luni ca privatizarea esueaza si ca GFR nu are bani pentru aceasta privatizare. Ii astept mai ales pe cei care mi-au spus ca nu inteleg capitalismul sau ma rog... ce spuneau ei ca nu inteleg. Banana

Cu aceasta ocazie mai fac o previziune: aceasta privatizare este inceputul sfarsitului pentru GFR. Nu vor avea nici cei 75 de milioane EUR necesari in Croatia.
#16
(14-10-2013, 19:33 )Baiazid a scris: Deschid lista publica de felicitari pentru faptul ca am spus de 8 luni ca privatizarea esueaza si ca GFR nu are bani pentru aceasta privatizare. Ii astept mai ales pe cei care mi-au spus ca nu inteleg capitalismul sau ma rog... ce spuneau ei ca nu inteleg. Banana

Daca te referi la mine, si cauti cu atentie in urma, vei vedea ca NICIDATA nu te-am contrazis in legatura cu reusita sau nereusita acestei privatizari. Te-am contrazis numai in privinta ideii de a pastra activitati economice, deci implicit CFR MARFA la stat. CFR MARFA trebuie privatizat. Asta am spus si sustin si acum.

De asemenea am mai spus ca, ceea ce se face acum nu este o privatizare, ci o bataie de joc. Sunt si eu bucuros ca mizeria asta a eșuat.

Cat despre capacitatea de a prevedea viitorul, este clar ca nici tu nici eu nu suntem capabili sa o facem, cel mult sa tragem concluzii probabile analizanand trecutul. Tu ai spus initial ca este un joc de asa natura incat DB si nimeni altcineva sa ajunga sa ia CFR Marfa. Aceasta idee s-a dovedit falsa.

Evident ca este previzibil ca intr-o zi un peste mai mare va inghiti pe unul mai mic care inoata in apropierea lui. OBB sau DB au sanse sa preia la un moment dat CFR Marfa. Nu trebuie sa fii analist sau prooroc ca sa stii asta.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#17
Previous @vancouver, nu, nu ma refeream la tine. Smile

Stiu opinia ta despre necesitatea de a privatiza si sunt la fel de impotriva ca si acum 6-8-10 luni, din aceleasi motive pe care nu le mai reiau. Ma refeream la cei care-mi spuneau ca privatizarea se face clar cu GFR si eu le-am demonstrat cu cifre ca GFR nu are si nu poate avea banii necesari.

In rest nu e vorba de prevederea viitorului. E vorba strict de a intelege ce anume se intampla, chiar daca orizontul de timp e unul care excede perceptia imediata. Faptul ca o actiune se desfasoara foarte lent nu inseamna ca ea nu se intampla sau ca rezultatul este impredictibil. Ori ca in vreun fel, prezicerea rezultatului tine de ghicit in stele. Nu. Totul tine de logica si de inteles interesele greilor, care gandesc pe termen lung.

Asadar, reiau: presiunea pe privatizarea CFR Marfa din partea FMI a fost una de interes poltic, venita pe filiera de lobby al DB, care pe modelul Lufthansa, Deutche Telekon, Deutsche Post etc. cumpara pas cu pas piata europeana. In Romania insa GFR, din pozitia de cea mai mare capusa a CFR Marfa, pe care o controleaza de facto de peste 6 ani, a tras toate sforile cu putinta pentru a impiedica privatizare. Pentru ca un CFR Marfa cu adevarat puternic ar insemna falimentul GFR.

S-a facut acest joc de glezne, care insa politic sa corespunda si cu cerintele FMI si cu interesele locale. FMI-ul avea nevoie pentru finalizarea cu succes a acordului precent ca la data de 20 iunie cand a fost board-ul fondului, sa aiba bifata privatizarea CFR Marfa. Si a fost!

Acum, cu un CFR Marfa curatat de datorii se vor intampla dupa cum urmeaza: GFR se va lupta sa pastreze controlul de facto asupra CFR Marfa, in timp ce MT va incerca sa repuna in functiune CFR Marfa. Pe de alta parte se vor relua presiunile externe pentru privatizare. DAR, nota bene! Acum nu mai exista nici o constrangere prin vreun act angajat de Romania de a privatiza CFR Marfa. In noul acord cu FMI nu mai exista aceasta privatizare.

In schimb acum vor veni presiuni pe linia Comisiei Europene. Primul pas va fi o procedura de infringment, pentru ca Romania va fi acuzata de ajutor de stat in procedura de stergere a datoriilor CFR Marfa. In decurs de 1-2 ani e foarte posibil sa vedem procedura de privatizare reluata, dar de aceasta data cu DB la vedere.
#18
Previous gresesti semnificativ (in opinia mea) intr-un singur punct. Nu intelegi logica economica a privatizarii, si ca atare crezi ca FMI sau CE o fac din motive politice.

Cu cat o tara are o mai mare parte din economie in maini private, cu atat este mai prospera - in medie mai prospera, deseori cu foarte saraci si foarte bogati, asa cum e in SUA, unde rolul de echilibrare sociala al statului este limitat. Dar o tara dominata de economie de stat ajunge sa fie atat de saraca, incat TOTI cetatenii sa fie la fel de saraci ca si cei mai saraci americani. Desi este demonstat teoretetic, comunistii au vrut sa o demonstreze si practic, si asa au facut-o pe pielea oamenilor din Europa de Est si din Rusia.

FMI si UE ne dau bani cu imprumut si dobanda (deci fac si o mica afacere) si doresc ca economia României sa mearga cat mai bine, ca statul român sa-si poata plati datoriile. Daca economia României merge bine, si marile firme din vest vor avea o mai buna piata de desfacere, cu oameni cu mai multi bani in România. Asadar FMI, UE si marile companii doresc sa faca România mai prospera. Asta ii ajuta si pe ei sa fie si mai prosperi.

CFR Marfa la stat trage in jos prosperitatea României, prin furt, ineficienta, decizii luate de oameni politici ca sa impresioneze electoratul sau ca sa satisfaca clientela de partid.

Nu exista nici un singur motiv POLITIC de a privatiza CFR MARFA. Politic foarte multa lume este inca prizoniera unei mentalitati comuniste gen "nu ne vindem tara" - acesti oameni nu vor alege politicienii care promoveaza privatizarea. Iar oamenii din FMI sau CE nu imping privatizarea din motive politice - pur si simplu nu castiga nimic pe plan politic. Pentru DB ar fi mult mai usor sa faca lobby in România direct, mult mai ieftin de fapt. Lobby-ul la Bruxelles sau Washington costa enorm. Mituirea catorva politicieni la noi n-ar fi o problema.

De fapt DB ne rade in nas. Are deja 6 locomotive noi de la Softronic si inca vreo alte 20 second + ce mai inchiriaza, si nu se vor opri aici, ci isi vor creste parcul in România. Daca vor, pot oricand sa surclaseze CFR Marfa + GFR, de asa natura incat ambele sa devina doar mici concurenti locali fara sanse reale.

CFR Marfa trebuie sa se adapteze concurentei acerbe. Ce inseamna adaptare: sa dea afara oameni, sa se restrânga, sa devina eficienta prin reducerea costurilor. Ori la stat reactiile la PIATA sunt greoaie. Directorii care ar trebui sa faca restructurari simt ca le fuge pamânul de sub picioare, firma devine mai mica, ei nu-si mai au rostul. De aceea amâna aceste masuri. Mai rau, politicienii au oroare de la dari afara din companiile de stat, deci nu agreeaza asa ceva si poate chiar ii vor schimba pe directorii prea severi. PRACTIC FIRMA DE STAT NU SE VA ADAPTA NICIODATA CERINTELOR. Cel mult doar atunci cand PIATA este intr-o usoara crestere, cum a fost in 2006-2008, cand de altfel firmele de stat faceau si ele profit. O expansiune lenta - da - asta pot face. Dar atât.

PREVIZIUNILE MELE:

Daca ramâne la stat: eu sunt convins ca vor urma ani in care CFR MARFA va avea pierderi mari, dar si ani cu usoare reveniri pe plus (anii in care piata creste usor). Pe termen lung insa, CFR Marfa va deveni un jucator putin important pe piata de transport marfa pe CF, iar noi vom cheltui sume enorme ca sa nu dispara de tot.
Daca se privatizeaza: mentalitatea se schimba greu. Va fi o lupta a noului proprietar cu angajatii rapace. Multi vor trebui sa plece. Firma se va replia si micsora enorm, pana sa ramâna un nucleu puternic si sanatos, un schelet pe care sa se poata construi. De aici va incepe competitia. Posibil sa piarda (atunci cei ca tine vor spune: HAaAaAaA, v-am zis eu ca prin privatizare se alege praful), posibil sa castige (cei ca tine vor zice: HaAaAaAaA... ia uite ce profituri grase face firma cea noua cu lucrurile luate pe nimica toata de la stat, ia uite cati bani pierdem).
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#19
Previous O economie ca cea a SUA, din categoria PIIGS, care e la cateva zile de intrarea in incapacitate de plata si care traieste din exportarea problemelor prin tiparnita de bani nu e tocmai un model de urmat, nu crezi?!

Daca privatizarea ar fi intr-adevar o solutie economica viabila, ea s-ar aplica in primul rand in Germania si Franta. Ori asta nu se intampla. Pentru ca transportul feroviar este si ramane unul strategic, intrucat pe aici circula materiile prime si combustibilii pentru intreaga economie. Adica pretul la transportul feroviar este un mecanism de control al pretului energiei. Deci e unul dintre mecanismele de control si de reglare a economiei in ansamblu. Cand statul detine operatorul feroviar de marfa si pretul petrolului explodeaza de exemplu, transportul feroviar cu plata la 90 - 120 de zile cand pretul se mai domoleste este o supapa de siguranta care-i permite unui stat ca Germania sau Franta sa nu-i fluctueze aberant pretul la pompa. E doar un exemplu.

In al doilea rand, eficienta transportului feroviar induce eficienta economiei in ansamblu. Iar transportul feroviar este eficient atunci cand investitiile sunt masive si continue. Fix ceea ce un privat nu face si nu va face niciodata. Nu intamplator tari ca Marea Britanie sau SUA au transport feroviar net inferior transportului feroviar din Europa Continentala. Multe linii magistrale din SUA sunt de calitate inferioara celor de care radem noi la CFR. Iar tehnologiile feroviare folosite in SUA sunt de secol XIX.

Deci, desi ai dreptate in esenta cu rolul redus al statului in economie, in domeniul transportului feroviar, fara a limita accesul operatorilor privati, statul responsabil este obligat sa-si pastreze operatorii proprii ca mecanisme de interventie in economie, inclusiv pentru sustinerea economiei private. Si nu o spun eu, o spune Germania, Franta, Spania, Italia, Austria si asa mai departe.

Un CFR Marfa administrat precum DB-ul de stat sau FS-ul de stat sau RENFE-ul de stat etc. va face profit. Intrebarea este deci cum facem sa avem un CFR Marfa corect administrat? Pentru ca de 6 ani CFR Marfa s-a prabusit datorita sabotarii private din partea GFR.
#20
(14-10-2013, 23:34 )Baiazid a scris: Un CFR Marfa administrat precum DB-ul de stat sau FS-ul de stat sau RENFE-ul de stat etc. va face profit. Intrebarea este deci cum facem sa avem un CFR Marfa corect administrat? Pentru ca de 6 ani CFR Marfa s-a prabusit datorita sabotarii private din partea GFR.

Cu aceasta varianta sunt si am fost mereu de acord. Statul actionar si firma se comporta aproape ca una privata. Da. Asa da.

Dar cum facem sa se abtina politicienii sa-si bage nasul si sa influenteze fie si cu un milimetru deciziile CA, plus cum facem ca in CA sa ajunga oameni ALTFEL decat numiti politic? Doar prin concurs si cu targeturi prestabilite, care duc la salarii mai mari sau la anularea contractului de munca.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)