Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruta primei cai ferate de mare viteza din Romania
#71
(05-10-2013, 09:25 )Baiazid a scris: Pe Valea Prahovei nu se poate construi de fapt HSR, pentru ca fara un tunel de baza de ~40 km, care ne-ar costa vreo 7-8 MILIARDE EURO si care ar dura vreo 10 ani sa fie construit, nu se poate asigura viteza de HSR, ci doar MAXIM 160 km / h. Dar asta pot si trenurile conventionale, daca linia e buna. De ce sa ne ambitionam sa ducem HSR-ul pe Valea Prahovei?
Pai tu crezi ca pe Valea Oltului exista spatiu astfel incat sa poti face o linie HSR? Sa te uiti pe harta reliefului, sa vezi cat de curbat e Oltul => valea lui => mai multe tunele.
Si tunele vor fi necesare oricum la traversarea Carpatilor,nu conteaza pe ce traseu, in HSR nu mai sunt aplicabile strategiile CFR "hai lasa, ca ocoloim dealul". Pe langa faptul ca pe Valea Prahovei ar fi necesare mai putine tuneluri, tot acolo mai avem si un lant de statiuni, care si ele ar putea aduce un trafic bun liniei, adica se poate face o statie la Sinaia, unde sa ajungi pe HSR, iar de acolo daca trebuie sa ajungi in Campina, iei un tren normal. Unii ar putea sa imi reproseze ca HSR se face doar intre orase mari. Da e asa, insa pe HSR nu exista doar expresuri, exista si garnituri ce se opresc mai des, instatii intermediare, Sinaia ar putea fi acea statie.
#72
@Ady881, intai de toate, crede-ma ca stiu foarte bine harta defileului si fara sa ma uit la ea.

Intrebarea "daca e loc pe Valea Oltului" este gresita. Pentru ca "loc" nu e pe nici o trecatoare montana. Trebuie sa-i facem loc liniei. Intrebarea este cat ne costa asta pe fiecare varianta si care e mai buna.

Pe Valea Prahovei problema cea mai mare este declivitatea mare si varul foarte inalt al trecatorii, la 1050m. Ca sa poti trece in regim HSR pe acest culoar solutia este un tunel de baza foarte lung, care costa foarte mult (~10 mld. EUR). Alternativa este sa renunti la regimul HSR si sa circuli in regim conventional intre Comarnic si Brasov. Ceea ce, cum bine spun americanii, "defeats the purpose"

In schimb pe Valea Oltului poti ajunge IN REGIM HSR de la Curtea de Arges la Sibiu cu doar maxim 10 tunele cu lungimi de 3-5 km, ceea ce ar insemna un cost TOTAL al traversarii montane de 1-2 mld. EUR. Adica obtinem o ruta Bucuresti - Budapesta cu 100 km mai scurta si cu 8 miliarde EUR mai ieftina, construita cu 4-5 ani mai repede. Cifrele vorbesc de la sine.
#73
(03-01-2014, 12:28 )Baiazid a scris: In schimb pe Valea Oltului poti ajunge IN REGIM HSR de la Curtea de Arges la Sibiu cu doar maxim 10 tunele cu lungimi de 3-5 km, ceea ce ar insemna un cost TOTAL al traversarii montane de 1-2 mld. EUR. Adica obtinem o ruta Bucuresti - Budapesta cu 100 km mai scurta si cu 8 miliarde EUR mai ieftina, construita cu 4-5 ani mai repede. Cifrele vorbesc de la sine.
Te rog atunci cand ai timp sa faci o schita bazata pe un screen de pe GMaps, pe unde sa notezi linia si tunelele cu culori diferite, sa vedem avantajul traseului pe care il propui.
#74
Din cate stiu eu nici nici italienii, francezii, germanii, spaniolii si nici chinezii nu au inceput a construi HSR pentru a se lega de vreo tara vecina, mi se pare putin deplasat a vorbi despre o linie cat mai scurta spre Budapesta cand de fapt in transporturi de acest gen primeaza interesul national. Toate tarile astea au construit HSR in interes propriu si avand in plan o legatura externa doar in plan secundar. Singura exceptie, conexiunea externa planuita de zeci de ani a Frantei cu Marea Britanie, dar aici lucrurile nu pot fi comparabile din niciun punct de vedere cu Romania-Ungaria/Austria.

Iar interesul national al Romaniei nu inseamna a trimite cat mai multi romani la Budapesta sau Viena cu trenul in city break, ci a lua banii la hoardele de straini interesate de a calatori civilizat si extrem de rapid intre diverse destinatii turistice sau de afaceri interne in Romania.

Dupa modelul autostrazilor conexiunea HSR cu o tara vecina se va face ultima, pentru ca si cererea in acest sens va fi inferioara celei interne. Adica ruta HSR Bucuresti-Brasov-Sibiu va avea cam de 10 ori mai multa cerere decat Sibiu/Deva/Arad-Budapesta direct, deci este foarte clar pentru ce si pentru cine construim in principal aceasta cale ferata, nu pentru Budapesta, Pitesti, Ramnicu Valcea sau pentru a sari efectiv peste cea mai importanta zona economica din tara (Prahova-Brasov).

Deci ma intreb retoric de ce ne mai gandim la o ruta total nefezabila dar mai ieftina pe Valea Oltului cand de fapt nu ne gandim acum la Budapesta sau Viena ci la Otopeni, Brasov, Sibiu ?

Sa mai spunem si faptul ca ruta asta Bucuresti-Brasov-Sibiu-Deva beneficiaza acum de viteze net inferioare si ca o ruta de viteza pe aici este un must, sa mai spunem ca oricum ruta Budapesta-Arad-Deva va fi operationala cat de curand pentru viteze maxime de 160km/h , adica mai mult decat decent fata de prima ruta specificata ?

Ca vom avea mult mai multa cerere de bilete internationale fata de situatia din prezent si asta este clar , insa sa nu confundam lucrurile si sa nu afirmam gresit ca obiectivul principal al acestei linii este de a ne conecta cat mai rapid la reteaua europeana de cai ferate de mare viteza, pentru ca nu este unul realist in conditiile in care pe distante de cca 1000-1200km si la o viteza medie comerciala de cca 200 km/h avionul inca poate fi un competitor, iar conexiunea cat mai rapida a principalelor orase interne este mult mai importanta pentru economia Romaniei. Si da, ruta va face parte dintr-o viitoare conexiune cu Europa, insa asta nu ne obliga sa construim prosteste cea mai rapida, scurta sau ieftina ruta pentru a iesi cat mai repede din tara cu un trafic atat intern cat si extern foarte modest ,ghidandu-ne dupa un obiectiv absurd si fals.
#75
Cale ferată de mare viteză pe Coridorul IV Arad-Bucureşti, printre obiectivele noului Guvern

http://www.b365.ro/cale-ferata-de-mare-v...03888.html
#76
Daca s-au hotarat intre timp sa upgradeze coridorul IV B la 200 km/h putem sa o numim si linie de mare viteza, insa mi-e greu sa cred ca va fi asa. Daca in zonele de campie se poate realiza acest lucru cu costuri nesemnificative in raport cu o linie clasica de 160 km/h, atunci cand vorbim de zona montana se cam schimba lucrurile...

Ce are iz de adevar insa este faptul ca intre Bucuresti si Craiova este prevazut un upgrade la 200 km/h al actualei linii iar orice este prevazut pentru 160km/h se poate upgrada pentru 200 km/h cu costuri minime. (vezi Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Ploiesti, Sighisoara-frontiera Curtici).
#77
Proiectele actualului guvern nu valoreaza nici cat hartia pe care sunt scrise. Asta pe langa faptul ca programul este plin de erori grosolane.
#78
Salut,

Conform prezentarii acestea (http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans...colaos.pdf) pana in 2016 inclusiv ar trebui demarata procedura de licitare a studiului de fezabilitate.

Exista planuri / intentii concrete si ceva mai de actualitate din partea guvernului sau a lui Rus? Saracul ministru deschide atat de multe portiuni de autostrada incat a cam uitat ca mai are in subordine si caile ferate. In opinia mea, daca am putut face autostrazi, cu siguranta putem face si HSR, trebuie doar sa ne apucam. Tare mult mi-ar place sa le prind si eu. Sad Vreau sa ma pot folosi la maxim de infrastructura tarii, nu sa fac peste 12 ore cu trenul din Timisoara pana in Bucuresti (caz real patit pe pielea mea cu fostul tren Beograd - Bucuresti, care acum cred ca se limiteaza in Timisoara din fericire).


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)