Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 4.67 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiect Prioritar 22 (PP22) Constanța - București - Brașov - Arad
#1
mediafax, 27.09.2013: Lucrările pe Coridorul feroviar IV au întârzieri. CFR nu precizează motivele întârzierilor

Citat:"Discuţiile purtate între reprezentanţii companiei şi reprezentanţii firmelor contractante s-au axat pe insuficienta mobilizare a constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrările de reabilitare au evoluat într-un ritm scăzut faţă de situaţia raportată în ultimele două luni, şi pe încadrarea în graficul de execuţie, astfel încât termenul de finalizare prevăzut în contracte să fie respectat", se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.

Din articol rezultă clar și situația contractuală și starea la zi a fiecărui sector:

1. Frontiera cu Ungaria - Arad - km 614 --- valoare contract 248 milioane €, semnat feb. 2012 - executant Alstom Transport - Swietelsky Bau Gesell Sachaft - Astaldi - Euro Construct Trading 98 - Dafora, stadiul lucrărilor: 33%

2. km 614 - Deva - Simeria --- lipsă contract, lucrare prevăzută probabil din fonduri 2014-2020

3. Simeria - Vințu de Jos --- lipsă contract ?

4. Vințu de Jos - Coșlariu --- valoare contract 176 milioane €, semnat dec. 2011 - executant LD Impresa Pizzarotti & C, stadiul lucrărilor: 15%

5. Coșlariu - Micăsașa --- valoare contract 172 milioane €, semnat apr. 2012 - executant Aktor - Arcada Company, stadiul lucrărilor: 33%

6. Micăsașa - Ațel --- valoare contract 174 milioane €, semnat ? - executant FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco, stadiul lucrărilor: 13%

7. Ațel - Sighișoara --- valoare contract 208 milioane €, semnat febr. 2012 - executant FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco, stadiul lucrărilor: 17%

8. Sighișoara - Brașov --- fără contract, fără finanțare

9. Brașov - Predeal --- fără contract, fără finanțare

10. Predeal - Câmpina --- lucrare finalizată 2011

11. Câmpina - București Nord --- lucrare finalizată 2004

12. București Nord - Constanța --- lucrare finalizată 2011, cu excepția gărilor Ciulnița, Fetești și Constanta, și a podurilor dunărene.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Ar mai trebui precizati numarul de kilometri ai fiecarui tronson ca sa stie si lumea cam ce se lucreaza. Siu termenele oficiale date pentru finalizarea lucrarilor. Apoi, eu zic sa discutam daca ramanem sau nu fara finantare la vreunul din tronsoenel in lucru ca vad ca exista ceva intarzieri.
#3
(29-09-2013, 18:56 )forumtrenuri.com a scris: Ar mai trebui precizati numarul de kilometri ai fiecarui tronson ca sa stie si lumea cam ce se lucreaza. Siu termenele oficiale date pentru finalizarea lucrarilor. Apoi, eu zic sa discutam daca ramanem sau nu fara finantare la vreunul din tronsoenel in lucru ca vad ca exista ceva intarzieri.

Da. Iată hărțile făcute de MT la predarea mandatului dintre fosta guvernare și cea actuală, în aprilie 2012:

[Imagine: 00HartaCFROM300M200.jpg]

[Imagine: 00HartaCFROM1000M800.jpg]

Față de situația de atunci, se lucrează deja și pe tronsoanele Coșlariu-Micăsașa și Micăsașa-Ațel. În schimb Simeria-Vințu de Jos e prin tribunale.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#4
Și niște poze ca să ilustrăm puțin situația:
Surse: http://www.forumtrenuri.com și http://forum.metrouusor.com/

1. Tronsonul Frontiera HU - Arad - km 614, linie nouă versus linie veche, 17.08.2013
[Imagine: 2013.08.17-byDistrictEA9530587369_85a225f285_c.jpg]


2. Tronsonul Câmpina - Predeal, linie nouă versus linie veche, 17.07.2011
[Imagine: 2011.07.17-DSCF3801.jpg]

3. Tronsonul Câmpina - Predeal, statia Valea Largă după reabilitare, 2011
[Imagine: 2011_Valea_Larga_DSC02951.jpg]


4. Tronsonul București - Câmpina, sept. 2012:
[Imagine: 2012.09-P9030013.jpg]


5. Tronsonul M800 București - Constanța, 28.08.2011
[Imagine: 2011.08.28-DSC01018.jpg]

6. Tronsonul M800 București - Constanța, linie nouă versus linie veche, 28.08.2011
[Imagine: 2011.08.28-DSC01075.jpg]
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#5
Perfect ! Sa spunem si ca pentru Frontiera Curtici-Arad-km 614 termenul prevazut de finalizare este 2014 iar aici lucrarile se afla in stadiu avansat fata de celelalte tronsoane si se vor incheia cu siguranta la termen. Deci in 2015 viteza comerciala pe acest tronson ar trebui sa fie de cel putin 90 km/h pentru trenurile de rang superior si de 60km/h pentru trenurile regio.

Intrebare de baraj: in ceea ce priveste portiunea Frontiera-Curtici se va realiza dublarea liniei in trecut fiind simpla, oare acelasi lucru se va intampla si pe anumite portiuni/tronsoane ale coridorului IV sudic. Mai precis, va fi dublata oare linia dintre Timisoara si Arad sau va ramane linie simpla ?
#6
Baiazid, vad ca o intorci exact cum vrei tu desi lucrurile sunt foarte clare.

Aici http://lege5.ro/Gratuit/gm2dqmbrgq/actul...-73-2012/4
la punctul 3 scrie foarte clar: COSTUL TOTAL AL PROIECTULUI, ala e pretul pe care statul roman trebuie sa il plateasca pentru lucrarile DEJA contractate la nivelul anului 2012 si nu vreo estimare cum tu in mod eronat sustii.

Iar bugetarea se face anual si nu pe nu stiu cati ani cum spui tu, e si aia in tabel la punctul 6 deci inceteaza a mai arunca cifre neargumentate cu privire la costurile caii ferate Simeria-Sighisoara.

Pana in acest moment nu am vazut de la tine NICIUN DOCUMENT, nici macar un link cu sumele contractelor incheiate intre Simeria si Sighisoara ,tu doar pui niste cifre pe comentariul tau si spui ca sunt cele reale, eu unul nu am cum sa te cred mai ales cand documentele pe care le-am prezentat eu pe acest forum sunt clare.

Si nu mai scoate TVA-ul din estimarile tale, pentru ca acesta face parte din pret, este un pret pe care statul roman trebuie sa il scoata din buzunar, ca si-l recupereaza sau nu asta este o alta problema, pretul CORECT este cel cu TVA, exact ca si atunci cand te duci sa cumperi o paine din piata.

Imi permit totodata sa-ti dau un sfat: revizuieste-ti calculele si vezi daca nu cumva in cifrele tale ai uitat sa incluzi o parte din lucrari cum sunt cele la instalatii inclusiv ETCS si alte treburi, pentru ca au fost mai multe licitatii pentru fiecare tronson decat crezi tu, si nu exista o singura firma care sa fi licitat pentru toate.
#7
(13-10-2013, 14:02 )vancouver a scris: Previous N-am avut rabdare sa urmaresc ultimele pagini de discutie in detaliu, insa postarea de mai sus a lui Baizid am citit-o si este foarte clara.[size=x-small] Am si verificat pe internet - nu-mi venea sa cred - intr-adevar linia Paris - Strasbourg, pe unde se circula EFECTIV cu 320 km/h, costul a fost de sub 10 milioane € / km.

Da, 10 mil E/km plus costul noilor poduri Dunarene, adica inca vreo 5 mil E/km, ne va costa pe noi tronsonul Bucuresti-Constanta. Pentru ca doar alea si lucrarile adiacente tip viaduct dintre Fetesti si Cernavoda vor costa minimum 1md E.

Avand in vedere ca linia Radna-Predeal, la care se lucreaza in prezent sau care va fi in curand in lucru, si care va fi apta pentru viteze de pana la 160km/h, are un cost mediu de 15.000.000 E/km , logic ar fi ca o linie noua de mare viteza 300-350km/h, dreapta si cu mult mai multe lucrari de arta SI CU ALTA ECHIPARE DIN PUNCT DE VEDERE CONSTRUCTIV SAU SEMNALIZARE sa ne coste cel putin DUBLU, adica 30.000.000 E/km.

Mai ramane ca restul liniei, in zona de campie Timisoara si de la Predeal spre Constanta sa mai coboare pretul mediu,dar nici asa sub 20.000.000 E/km nu iesim, departe, foarte departe de cei 7-8mil E estimati de Baiazid.
#8
@forumtrenuri, ti-am explicat foarte clar mecanismele de finantare. Refuzi sa intelegi si inventezi costuri din burta, fara nici un document pe care sa te bazezi. Faci afirmatii absolut absurde de gen

forumtrenuri a scris:Da, 10 mil E/km plus costul noilor poduri Dunarene, adica inca vreo 5 mil E/km

Cat sa coste un pod de 1 km peste Dunare ca sa adauge inca 5 mil EUR / km la costul total al unei linii de 220 km ? 1.1 miliarde EUR un pod feroviar de 1 km?!?? Chiar nu ai dimensiunea sumelor?! Ca sa pricepi ce sume aberante vehiculezi, intregul complex Oresund dintre Danemarca si Suedia (8 km de pod, insula artificiala si tunel submarin) a costat 404 milioane EUR! Cum sa coste un pod simplu feroviar 1.1 miliarde EUR?!?

Nu stiu ce te motiveaza sa arunci cu asemenea cifre nefondate, dar nici nu vreau sa accept acest gen de dezinformare aici!
#9
(13-10-2013, 14:49 )forumtrenuri.com a scris:
(13-10-2013, 14:02 )vancouver a scris: Previous N-am avut rabdare sa urmaresc ultimele pagini de discutie in detaliu, insa postarea de mai sus a lui Baizid am citit-o si este foarte clara.[size=x-small] Am si verificat pe internet - nu-mi venea sa cred - intr-adevar linia Paris - Strasbourg, pe unde se circula EFECTIV cu 320 km/h, costul a fost de sub 10 milioane € / km.

Da, 10 mil E/km plus costul noilor poduri Dunarene, adica inca vreo 5 mil E/km, ne va costa pe noi tronsonul Bucuresti-Constanta. Pentru ca doar alea si lucrarile adiacente tip viaduct dintre Fetesti si Cernavoda vor costa minimum 1md E.

Avand in vedere ca linia Radna-Predeal, la care se lucreaza in prezent sau care va fi in curand in lucru, si care va fi apta pentru viteze de pana la 160km/h, are un cost mediu de 15.000.000 E/km , logic ar fi ca o linie noua de mare viteza 300-350km/h, dreapta si cu mult mai multe lucrari de arta SI CU ALTA ECHIPARE DIN PUNCT DE VEDERE CONSTRUCTIV SAU SEMNALIZARE sa ne coste cel putin DUBLU, adica 30.000.000 E/km.

Mai ramane ca restul liniei, in zona de campie Timisoara si de la Predeal spre Constanta sa mai coboare pretul mediu,dar nici asa sub 20.000.000 E/km nu iesim, departe, foarte departe de cei 7-8mil E estimati de Baiazid.

Poate ca ai dreptate, DAR:
-si daca facem linia de 250 in loc de 300 sau 350, tot la acelasi cost ajungem (diferentele vor fi minore)
- iar daca vom vrea intr-o zi din viitor sa trecem de la 250 la 350 vom mai plati inca o data TOTI BANII, pentru ca va fi necesar un nou traseu.

Asadar, indiferent cat ar costa, tot trebuie facut traseul de 350 km/h.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#10
(13-10-2013, 15:30 )Baiazid a scris: @forumtrenuri, ti-am explicat foarte clar mecanismele de finantare. Refuzi sa intelegi si inventezi costuri din burta, fara nici un document pe care sa te bazezi. Faci afirmatii absolut absurde de gen

forumtrenuri a scris:Da, 10 mil E/km plus costul noilor poduri Dunarene, adica inca vreo 5 mil E/km

Cat sa coste un pod de 1 km peste Dunare ca sa adauge inca 5 mil EUR / km la costul total al unei linii de 220 km ? 1.1 miliarde EUR un pod feroviar de 1 km?!?? Chiar nu ai dimensiunea sumelor?! Ca sa pricepi ce sume aberante vehiculezi, intregul complex Oresund dintre Danemarca si Suedia (8 km de pod, insula artificiala si tunel submarin) a costat 404 milioane EUR! Cum sa coste un pod simplu feroviar 1.1 miliarde EUR?!?

Nu stiu ce te motiveaza sa arunci cu asemenea cifre nefondate, dar nici nu vreau sa accept acest gen de dezinformare aici!

In primul rand ca sunt doua poduri care trebuie luate in calcul si nu unul iar lungimea totala este de 2.2 km., asta daca ai auzit de celebrele poduri Dunarene operationale in acest moment si care urmeaza sa intre in reabilitare. Deci tu esti cel care dezinformeaza si nu cunosti lungimea acestor poduri pe care le aproximezi la doar 1 km.

Iar in al doilea rand nici macar nu ma citezi corect, eu am spus ca 1md Euro vor costa podurile plus restul lucrarilor tip viaduct, pentru ca daca nu esti inginer nu ai de unde sa stii ca lucrarea de 300km/h-350km/h nu se poate pune pe terasamentul actual intre Fetesti si Cernavoda din motive de stabilitate si siguranta, iar aici vorbim de 20 km in mare proportie ocupati de viaducte si poduri care vor costa cu siguranta aia 1md E de care vorbesc eu si chiar peste.

In al treilea rand, sincer m-am cam plictisit sa ma invart in jurul cozii cu tine, eu iti dau cifre corecte si documente iar tu raspunzi doar din auzite ba, mai mult, ocolind cat de mult posibil subiectul.

Deci salut, pa si la revedere definitiv, pentru ca este foarte clar faptul ca aici nu mai e loc de ,,tehnocrati'' care fac confuzie intre o linie clasica reabilitata cu 160 km/h si costurile unei linii de mare viteza 300-350 km/h cu un aliniament 99% cu totul nou.

Eu iti spun in mod sincer ca daca mai continui in acest mod probabil ca vei ramane doar tu, moderatorii si cate unul care sa spuna : ,,sa traiti, am inteles, aveti dreptate domnu''. Adica nu un forum ci un formator de opinie, unul eronat din pacate in cazul acesta.

Si te rog, nu mai veni cu sume mincinoase, nu ne spune ca nu stiu ce pod de 8 km a costat 400mil E cand podul de la Vidin-Calafat a costat 240mil E ! Deci nu stiu care dintre noi arunca cu sume absurde, auzi la el tunel subteran si 8 km de pod la doar 400mil E, cine vrei sa te creada ?


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)