Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 4.67 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiect Prioritar 22 (PP22) Constanța - București - Brașov - Arad
#11
Aveti aici http://cfrsa.infofer.ro/omti/central/a1fe.pdf costurile estimative pentru tronsonul de cale ferata km.614 - Simeria care se afla ,,in pregatire''.

La un calcul simplu ne iese peste 19.000.000 E/km construit, sa vedem in final ce pret de adjudecare vom avea, foarte probabil la inceputul anului 2014 se va tine si licitatia pentru acest tronson foarte important.

Nu am pus la pretul estimat costurile de consultanta si de proiectare si nu am scazut eventualii kilometri de cale ferata care nu vor mai face parte din proiect.

Daca acest tronson este estimat la 19.000.000 E/km construit, foarte probabil tronsonul Brasov-Sighisoara va avea un pret estimativ mai mare , probabil undeva in jur de 25.000.000 E/km construit.
#12
Previous Ai un stil foarte interesant de a citi date si de a le interpreta TOTAL eroanat.

1. Fiind licitatii IN PREGATIRE, e vorba de suma PLAFON MAXIM. La licitatie pretul va fi cu cel putin 20% MAI MIC!
2. Un total de 1.88 mld. EUR / 151 km = 12.4 mil. EUR / km CU TOT CU STATII. Daca EXCLUDEM statiile, ne intoarcem la ce vorbeam anteior: 6-7 mil. EUR / km
#13
1. Baiazid, eu m-am referit la costuri ESTIMATIVE, postarea mea e corecta si clara ca buna ziua.
2. sunt 120 km intre Radna si Simeria , nu stiu de unde ai scos tu 151, iar proiectul va avea sub 120 de km daca se mai taie ceva.
3. nu uita TVA-ul, e foarte important, e si el un cost chiar daca se recupereaza.
4. singurul ,,eronat'' esti tu de foarte multe ori, inventand kilometri si cifre. Imi place totusi ca defilezi cu documentele aduse de mine si tragi concluzii la subiecte pe care te-ai contrazis singur
5.costul estimat in acest moment pentru Radna-Simeria este de 19.000.000 E/km, ca se va licita mai mult sau mai putin asta e alta poveste
6. nu exista notiunea de ,,plafon maxim'' ci doar de ,,costuri estimative'', nu incerca sa pari mai inteligent ca cei care au editat actul oficial
#14
(21-10-2013, 18:30 )forumtrenuri.com a scris: 1. Baiazid, eu m-am referit la costuri ESTIMATIVE, postarea mea e corecta si clara ca buna ziua.

Sunt costuri MAXIME, nu ESTIMATIVE. ESTIMATIV < MAXIM - 20%

(21-10-2013, 18:30 )forumtrenuri.com a scris: 2. sunt 120 km intre Radna si Simeria , nu stiu de unde ai scos tu 151, iar proiectul va avea sub 120 de km daca se mai taie ceva.

Radna nu e Km 614! Radna e Km 586! Limita de tronson esta la 614. Distanta Simeria - Km 614 este de 151 km.

(21-10-2013, 18:30 )forumtrenuri.com a scris: 3. nu uita TVA-ul, e foarte important, e si el un cost chiar daca se recupereaza.

Confuzi bugetul cu abordarea unui buzunar de persoana fizica. TVA-ul nu e cost! Punct!

(21-10-2013, 18:30 )forumtrenuri.com a scris: 5.costul estimat in acest moment pentru Radna-Simeria este de 19.000.000 E/km, ca se va licita mai mult sau mai putin asta e alta poveste

NU SE POATE licita MAI MULT!! Ofertele mai mari decat pretul comunicat SE DESCALIFICA din start! Oferta castigatoare este OBLIGATORIU MAI MICA decat pretul maxim anuntat!
#15
(13-10-2013, 15:30 )Baiazid a scris: complex Oresund dintre Danemarca si Suedia (8 km de pod, insula artificiala si tunel submarin) a costat 404 milioane EUR! Cum sa coste un pod simplu feroviar 1.1 miliarde EUR?!?

27.2 mld. SEK respectiv aproximativ 21.2 mld. DKK. Inca ma (http://se.oresundsbron.com/page/1083, http://se.oresundsbron.com/download/361, http://erikrosendahl.se/contents/8-9.pdf). Inca mai au datorii de 18.5 miliarde DKK, fara dobanzi si alte costuri financiare.

Asta inseamna 2.5 miliarde de euro la cursul din 2000 (am folosit SEK ca valuta de referinta). Azi ar costa 3.5 mld. EUR sau mai mult.

Cum naiba ar putea sa coste 9km de pod + 4.5 km de tunel + 15 km de autostrada noua + insula artificiala la fel de multi km de cale ferata noua atat de putin?

Si asta nu include infrastructura aditionala pe care podul a cerut-o si care s-a instalat etapizat. De exemplu, a fost nevoie de Citytunneln, care singur a costat aproape 1 miliard de euro.

In total, costurile cu infrastructura doar pentru Öresund au fost de >4 miliarde de EUR cu totul (infrastructura conexa, reconstructii si adaptari, etc.).
#16
Practic nu s-a facut nimic de anul trecut. Intreb ca nu stiu: care este tehnica de realizare a acelor tunele? Ma gandesc ca nu se poate face cu un utilaj ce se foloseste la tunelul din Bucuresti.
#17
Probabil o asteapta pe tanti Varvara. In fotografie e un caz clar de rectificare pentru 160, sper sa se pastreze absolut toate aliniamentele vechi pentru a putea fi folosite de trenurile regio si eventual de cele de marfa.
#18
@alin, la tunele atat de scurte nu se foloseste TBM-ul. Cel mai probabil se va folosi un scut.

@forumtrenuri, aici e singura schimbare majora de aliniament. Nu ar exista nici un beneficiu al unei magistrale duble intre Sighisoara si Danes. Decat costuri in plus de intretinere. Aliniamentul vechi va fi desfiintat.

In restul traseului sunt multe alte schimbari de aliniament, dar de amploare mult mai mica si se vede clar ca nu exista nici o intentie ca aliniamentul vechi sa fie pastrat acolo unde linia se muta cu 10-20 m in lateral. De altfel acest gen de "redesenare" a liniei s-a facut si pe Bucuresti - Predeal si nu s-a pastrat nici o linie veche.

Singurul loc unde va avea sens pastrarea liniei vechi este intre Rupea si Brasov, pentru ca noua linie o va taia de la Rupea pe sub Dealul Bogata direct spre Apata, scurtand linia cu vreo 20 km. Acolo da, vor ramane 40 km de magistrala veche pe la Augustin - Racos care vor fi utili ca linie de backup si pentru traficul feroviar de calatori local. Dar cam atat.
#19
http://www.cdep.ro/interpel/2013/r386B.pdf

De aici observam cat de mult s-au decalat termenele de finalizare pentru tronsoanele PP2. Unul dintre ele, de jena, nici macat nu apare cu vreun termen. Cert este ca deadline-ul european pentru finantare se cam incheie in 2015 si s-ar putea sa bugetam singuri pana la finalizare.

In alta ordine de idei, ce ma doare pe mine cel mai tare este tragerea asta de timp pe banii ai nostri, ai tuturor, faptul ca au trecut de exemplu 4 luni de zile fara sa auzim de vreo licitatie pe Radna-Simeria, .desi toate actele sunt pregatite in vederea ei. Doar o luna de zile de intarziere a unui astfel de proiect costa bugetul statului milioane de Euro, deci am ajuns sa asteptam pana se ridica unul care se chinuie sa se incheie la sireturi, cam in stadiul asta a ajuns birocratia, se grabesc la SPF-uri si la SF-uri dar cand e vorba de licitatii trebuie sa asteptam ani de zile pana isi fac ei cartile.

Sa mai amintim si faptul ca deja suntem in pericol sa pierdem POS 2007-2013 pentru Radna-Simeria ?
#20
(29-09-2013, 20:59 )forumtrenuri.com a scris: Perfect ! Sa spunem si ca pentru Frontiera Curtici-Arad-km 614 termenul prevazut de finalizare este 2014 iar aici lucrarile se afla in stadiu avansat fata de celelalte tronsoane si se vor incheia cu siguranta la termen. Deci in 2015 viteza comerciala pe acest tronson ar trebui sa fie de cel putin 90 km/h pentru trenurile de rang superior si de 60km/h pentru trenurile regio.

Intrebare de baraj: in ceea ce priveste portiunea Frontiera-Curtici se va realiza dublarea liniei in trecut fiind simpla, oare acelasi lucru se va intampla si pe anumite portiuni/tronsoane ale coridorului IV sudic. Mai precis, va fi dublata oare linia dintre Timisoara si Arad sau va ramane linie simpla ?

nu stie nimeni, nu poate afla nimeni cand se va lansa licitatia pentru Simeria-Km 614???


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)