Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 4 Voturi - 4 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drumuri nationale
#1
Guvernul pregătește realizarea noului pod de la Cosmești

stire initiala: agerpres



Citat:Executivul a aprobat, miercuri, Hotărârea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiții „Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620”, inclusiv varianta de drum nou de circa 5,6 kilometri. Hotărârea Guvernului stabilește planul de amplasament al obiectivului de investiții din titlu, aprobă valoarea totală a investiției de 161,633 milioane lei, inclusiv TVA, care se va realiza de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului (SGG), pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS).



Citat:Guvernul a mai aprobat Hotărârea pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 505/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ''Reabilitare DN 2D Focșani—Ojdula între km 0+000-km 118+873''. Actuala Hotărâre stabilește valoarea totală a investiției de 1,070 miliarde de lei, finanțarea efectuându-se de la bugetul de stat, prin bugetul SGG pentru DPIIS.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Apropo de reabilitari si frecventa lor,am observat ca Dn1 Buc Ploiesti se tine inca bine de cand A3 a fost deschisa.
As dorii sa aflu daca si altii au observat acest lucru in Zona DN-urilor dublate de autostrazi.

Intrebarea mea este daca pe termen lung,oare nu iese statul in castig ca reabiliteaza mai rar,autostrada e facuta deja pentru traficul greu,iar DN-ul ramane mai mult timp aproape de starea initiala? Poate doar la dezapezire sa piarda,dar unele Autostrazi vor fi cu taxa,din acea taxa pe care o platesc va fi curatata zapada de pe carosabil.
#3
Previous Da, sigur ca scade drastic costul intretinerii drumurilor nationale al caror trafic e preluat de autostrazi. Uzura drumurilor e data mai ales de trafic si doar intr-o foarte mica masura de trecerea timpului. Se vede bine asta pe DN3A si pe DN22C, al caror trafic intre Fundulea si Constanta a fost preluat aproape integral de A2.

Despre DN1 Bucuresti - Ploiesti este inca prematur sa ne pronuntam. A3 a preluat doar vreo 20% din traficul DN1. Desi mi se pare - din ceea ce vad - ca ponderea traficului pe A3 creste. Atunci cand A3 va fi completa pana in Bucuresti, sigur ca traficul pe DN1, mai ales intre Otopeni si Ploiesti se va reduce sub 30-40% din traficul actual. Si atunci intr-adevar, uzuar va fi semnificativ redusa.
#4
Am o intrebare.....ce se intampla cu drumurile nationale care au fost in reabilitare si n-au fost terminate din cauza guvernului care nu a avut bani sa partiicipe cu x% din suma totala pentru continuarea lucrarilor....?Pot sa dau si un exemplu concret...DN 76 Stei-Varfurile pe care s-a lucrat pana in decembrie 2012 dar anul acesta nu s-a miscat nimic.Finantarea era 50% Guvern si 50% imprumut - Banca Europeana de Investitii

Se va mai termina reabilitarea???Si daca da.....cand?
#5
(23-09-2013, 20:56 )euro_mau a scris: Am o intrebare.....ce se intampla cu drumurile nationale care au fost in reabilitare si n-au fost terminate din cauza guvernului care nu a avut bani sa partiicipe cu x% din suma totala pentru continuarea lucrarilor....?Pot sa dau si un exemplu concret...DN 76 Stei-Varfurile pe care s-a lucrat pana in decembrie 2012 dar anul acesta nu s-a miscat nimic.Finantarea era 50% Guvern si 50% imprumut - Banca Europeana de Investitii

Se va mai termina reabilitarea???Si daca da.....cand?

Nu-ti pot raspunde efectiv la intrebare, dar iti pot oferi o explicatie (orice eșec - nu-i așa - are o explicație).

Imprumutul BEI sau BERD trebuie si el platit de stat. Deci in definitiv statul da acum 50% si in viitor restul + o mică dobândă (1-2%). Partea din viitor contribuie la creșterea DEFICITULUI. Și aici guvernul actual are o problemă, pentru că a cheltuit bani mai mulți decât are, recte pe salariile bugetarilor, pe care le-a adus din nou la nivelul din 2008, deși economia încă nu și-a revenit la acel nivel - adică încasările la buget

FMI și CE doresc limitarea foarte strictă a deficitului, pentru ca banii pe care ei ni-i dau cu împrumut să nu se cheltuie aiurea și ei să fie convinși că-i vor primi înapoi - ceea e și absolut logic.

Dar există O EXCEPȚIE: dacă deficitul se datorează unor INVESTIȚII care fac economia să meargă mai bine, cum ar fi reabilitări de drumuri. Asta guvernul însă nu știe încă. E mai nou și încă nu cunoaște toate excepțiile, plus că nu prea îi interesează: contractele fiind deja semnate, nu au cum să mai ceară șpagă.

Ca atare în anii crizei profunde 2009 - 2011 (scăderea PIB cu 10% față de 2008) si deficite de 9% din PIB in 2009, 7% in 2010, 5% in 2011 si 3% in 2012 - toate agreate cu FMI - s-au putut continua investitiile in drumuri nationale; acum in schimb, cand economia si-a revenit usor (dar nu inca la nivel 2008), iar deficitul este de 2,2%, nu s-a gandit nimeni sa ceara cresterea deficitului la 2,5-2,6%, cat ar fi necesar ca sa continue normal programul de reabilitari de DN... Undecided
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#6
multumesc foarte mult pentru datele care le-ai prezentat.in legatura cu spagile pe care nu le mai pot primi pentru ca contractele deja is semnate e fff adevarat,daca nu le iese si lor cat vor atunci opresc reabilitarile.....nui intereseaza de drumuri sau de reabilitarea lor ci doar de propiile interese.Pacat ca tot noi avem de suferitSad
Un lucru este clar.....acest Guvern nu are in program sau in plan sa reabiliteze drumurile existente sau sa faca prea mullte autostrazi.....dupa 1 an si cateva luni de guvernare m-am convins......si ce nu inteleg ei e faptul ca daca nu faci investitii atunci pierzi locuri de munca si foarte multi bani care nu mai ajung la buget din taxe,impozite etc...
#7
Previous Nu le iau apararea - ca nu am motive Smile - dar nu putem sa ignoram blocarea POS-T intre martie 2012 - iunie 2013, care a afectat intreg bugetul CNADNR, fie c-a fost vorba de proiecte europene sau nu.
#8
ok dar la rectificarea bugetara din iulie 2013 Guvernul a luat de la Ministerul Transportului aprox 900 milioane lei si lea distribuit la alte ministere.....deci ceva bani au fost....atunci in 2014 nu mai au nici un motiv sa nu finanteze contractele aflate deja in executie...
#9
Previous Am zis ca nu le iau apararea Smile Doar ziceam ca pentru a intelege mai bine balbaielile de anul trecut, trebuie sa luam in considerare si problema cu POS-T.

In rest, rectificarea negativa la transporturi este o evidenta eroare, pentru ca numai investitiile in infrastructura ne trec peste criza economica.

De exemplu, cei care n-au de lucru la Rosia Montana ar putea construi drumuri si cai ferate. Si ar avea de lucru fara sa otravim muntii si fara sa le dam aurul Romaniei de pomana unor smecheri canadieni.
#10
Un coşmar: închiderea podului de la Agigea

[Imagine: 646x404.jpg]

Adevarul a scris:Începând cu 1 octombrie, podul de la Agigea ar putea fi închis pentru două luni. Pentru a ajunge în sudul judeţului Constanţa, maşinile vor ocoli câte 100 de kilometri. Ştiri pe aceeaşi temă FOTO Protest triplu la Constanţa. Localnicii au ieşit în stradă împotr... Publicitate Renault Service Auto http://www.renault.ro Cati ani are masina ta? La Renault Service ai reducere de 20% pentru vehicule de peste 4 ani. Advertisement Situaţie fără precedent la Constanţa: ciculaţia rutieră pe podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, va fi blocată începând cu 1 octombrie. Decizia, luată de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR), a provocat furie. Alternativele rutiere fac ca un drum parcurs în mod normal în 10 minute să dureze acum o oră şi jumătate şi să coste de patru ori mai mult. Podul de la Agigea a fost inaugurat în anii ‘80 şi construcţia lui a durat doi ani. În 2013, tehnologia nu pare să fi evoluat prea mult, pentru că reabilitarea care a început anul trecut va dura patru ani. Practic, din 2012, podul s-a transformat într-un motiv de nervi pentru localnici şi turişti. Odata cu venirea toamnei, constructorul şi consultantul au cerut CNADNR să închidă podul de la Agigea definitiv. Prefectul de Constanţa, Eugen Bola, spune că a aflat despre această decizie întâmplător, cu doar câteva zile în urmă, şi a omis să cheme la consultări primarii din judeţul Constanţa. Întâlnirea de marţi a fost una cu scântei şi s-a ţinut în spatele uşilor închise. Pe unde mergem? Primarii din Constanţa spun că podul ar trebui lăsat deschis cel puţin pe un fir. Soluţia nu este agreată de costructor, care a admis cu greu ideea traversării podului de către maşinile Serviciului de Ambulanţă şi doar de o maşină mai mică a Pompierilor Militari. Poliţia Rutiera a stabilit deja căile ocolitoare. Prima rută este obligatorie pentru traficul greu. Toate tirurile şi maşinile de aprovizionare care trebuie să ajungă în sudul judeţului vor pleca de la Constanţa către Bucureşti, vor intra pe Autostrada A4 şi apoi pe Autostrada A2, până la intersecţia Medgidia - Siminoc. Maşinile de mare tonaj vor urma apoi drumul de la Ciocârlia pe DN3 până la Cobadin. De aici, toate autovehiculele sunt nevoite să treacă pe Drumul Judeţean 391 Ciobăniţa - Osmancea, Mereni - un drum degradat care va fi distrus complet. Odată ajunse la DN39, maşinile ar merge până la Topraisar şi apoi la Moviliţa, iar de aici vor pleaca spre Techirghiol şi Agigea sau Eforie. Apoi îşi vor continua drumul către punctele vamale de la Negru Vodă sau de la Vama Veche. Un astfel de traseu ajunge la aproape 100 kilometri în plus. Pentru autoturisme, traseul este mai scurt cu 20 de kilometri. De la Constanţa se merge pe aceaşi rută către Ciocârlia, iar de acolo pe drumul Judeţean 308, prin localităţile Lanurile, Mereni, Topraisar, apoi spre Techirghiol şi Agigea. Cheltuieli mai mari va avea şi Poliţia Rutieră, care trebuie acum să instaleze filtre şi să-şi suplimenteze personalul. Doar ambulanţele şi maşinile de transport pacienţi vor avea voie să circule pe pod. Maşinile de pompieri pot sa treacă pe la Agigea dacă nu au apă şi dacă au greutatea sub 20 tone.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)