Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Siguranța rutieră
#1
Pentru că în România nici măcar atunci când se proiectează un drum nou, nu se face treaba ca lumea și DIN PROIECT REZULTĂ PUNCTE CRITICE Angry, avem și vom mai avea astfel de situații:

adevărul, 21.09.2013: FOTO Trei răniţi şi două autoturisme distruse într-un nou accident petrecut pe şoseaua de centură a Alexandriei

Citat:Şoseaua de centură continuă să facă victime. Un autoturism Logan s-a lovit, azi dimineaţă, de o autoutilitară, la intersecţia de la Lăceni. Şoferul Loganului şi doi copii minori au fost răniţi.

Al zecelea accident de pe şoseaua de centură a Alexandriei s-a petrecut azi dimineaţă, la Lăceni. Şoferul unui autoturism Logan nu a acordat prioritate şi maşina sa a intrat în coliziune cu o autoutilitară care circula regulamentar. Impactul a fost atât de puternic, încât şoferul Loganului a fost proiectat afară din maşină şi aruncat pe şosea. Răniţi au fost şi cei doi copii minori care se aflau în autoturismul Logan. Şoferul, în stare foarte gravă şi copiii au fost transportaţi de urgenţă la spital. Autoturismele au fost grav avariate. Accidentul s-a petrecut într-unul din punctele critice ale şoselei de centură, la intersecţia de la Lăceni. De la 31 iulie 2013, de când şoseaua făcută de Shapir Structures s-a dat în folosinţă, în acest loc au avut loc cinci coliziuni. Alte cinci s-au petrecut în celălalt punct critic al drumului, de la Mavrodin. Toate accidentele s-au petrecut pe fondul neacordării de prioritate.

Este strigător la cer ca pe un drum nou inaugurat să se creeze 2 puncte negre în mai puțin de 3 luni de la inaugurare.... PROICTAREA UNEI INTERSECTII IN X SAU T PE UN DRUM NATIONAL NOU-NOUT ESTE CRIMINALA. Eu as trage la raspundere si pe proiectantii drumului pentru aceste accidente.

Varianta MINIMA pentru siguranta ar fi fost un sens giratoriu, iar varianta optima EVIDENT o intersectie denivelata cu pasaj suprateran de-a lungul centurii si sens giratoriu la sol, asa cum se face la intersectia centurii Brasov cu DN11 si DN13.

Si ceva imagini:

[Imagine: 627x0.jpg]

[Imagine: 627x0.jpg]

[Imagine: 627x0.jpg]

[Imagine: 627x0.jpg]
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Adica cum varianta minima pentru siguranta ar fi un sengiratoriu ?
Varianta minima pentru siguranta ar fi ca TOTI conducatorii auto sa cunoasca TOATE regurile de circuatie.
Nu mai pun la socoteala faptul ca sensgiratoriu implica regula prioritatii de stanga.
Soferii nostrii de duminica habar nu au de prioritatea de dreapta / prioritatea data de semnele speciale din intersectie ( cedeaza / Stop ), sa-i mai pui sa respecte si regula prioritatii de stanga ( la sensgiratoriu ) cu siguranta ca ar face atac cerebral.
NU, adevarul gol golut este ca habar nu se stiu regurile de circulatie ( pe o sosea noua ). Acesta este crudul adevar.
As suspenda permise fara numar, fara numar. Adica nu stii sa interpretezi o prioritate ?
PS : Alexandria NU este o metropola, de cate ori am fost acolo am avut impresia ca sunt la tara, pe tarla. Ma refer strict la traficul infernal din Alexandria si nu la altceva.
#3
(28-09-2013, 00:27 )andrei11 a scris: Adica cum varianta minima pentru siguranta ar fi un sengiratoriu ?
Varianta minima pentru siguranta ar fi ca TOTI conducatorii auto sa cunoasca TOATE regurile de circuatie.
Nu mai pun la socoteala faptul ca sensgiratoriu implica regula prioritatii de stanga.
Soferii nostrii de duminica habar nu au de prioritatea de dreapta / prioritatea data de semnele speciale din intersectie ( cedeaza / Stop ), sa-i mai pui sa respecte si regula prioritatii de stanga ( la sensgiratoriu ) cu siguranta ca ar face atac cerebral.
NU, adevarul gol golut este ca habar nu se stiu regurile de circulatie ( pe o sosea noua ). Acesta este crudul adevar.
As suspenda permise fara numar, fara numar. Adica nu stii sa interpretezi o prioritate ?
PS : Alexandria NU este o metropola, de cate ori am fost acolo am avut impresia ca sunt la tara, pe tarla. Ma refer strict la traficul infernal din Alexandria si nu la altceva.

Exista 2 variante de a construi o lege si o societate:
1. Sa-ti bati joc de oameni
2. Sa-i tratezi pe oameni ca oameni, care pot gresi. Și cu respect.

Tu ai ales varianta 1 ín discursul de mai sus. In aceesi idee de bataie de joc s-a facut de altfel si proiectarea acelor intersectii.

OMULE: ORICINE POATE GRESI. Daca pui 1000 de oameni sa mearga 5 metri pe marginea unei prăpastii, 2 sau 3 dintre ei vor face un pas gresit si vor cădea in prăpastie, DESI ȘTIU EXACT CE-I ASTEAPTA ACOLO: MOARTEA.


Evident că și educația rutiera are rolul ei ... sa nu crezi ca minimizez aceasta problema. Iar in România luatul permiselor pe spaga sau recuperatul permiselor anulate pe spaga (coruptia in general) subminează, distruge orice efort de normalizare a "bizonilor".

În cazul de față însă - centura nou-nouță Alexandria - nu are nici o legătură cu regulile de circulație. Dacă pui aceeași intersecție în Germania sau Elveția vei avea același număr de accidente grave.

Pentru prevenirea lor autoritățile din acele țări iau insă alte măsuri. Prima măsură: un semafor. O aberație din legea românească interzice semafoarele pe drumurile naționale. Ori nu poți da o lege pentru toate situațiile din toată România. Măsurile trebuie să fie alese local. A două măsură: un sens giratoriu. Iar la proiectarea unui sector nou de drum național de importanță majoră, precum DN6, evident TOATE INTERSECȚIILE DENIVELATE.


Măcar un lucru bun au făcut cei care au proiectat centura: au dus-o până dincolo de Nanov si Buzescu, astfel, în total, se ocolesc 1 oraș și 2 sate.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#4
POLIŢIA RUTIERĂ: "Am dispus să nu se mai instaleze radar în aceleași locuri"

Capital a scris:Comisarul-şef Toma Olaru, de la Poliţia Rutieră a declarat ieri în cadrul emisiunii "Evenimentul zilei" TV că Poliţia şi-ar dori "să avem în fiecare intersecție un agent".

Mai mult, comisarul-şef Toma Olaru a declarat că "s-a dispus să nu se mai instaleze radar în aceleași locuri, la intrarea în curbe, unde șoferul nu are vizibiliatate".

Agenții din țară stau numai în aceleași locuri, numai la ciupeală, într-un loc comod. Cum se rezolvă această problemă?

Ce spuneți dumneavoastră este o nerespectare a regulilor din teritoriu. Noi am dispus să nu se mai instaleze radar în aceleași locuri, la intrarea în curbe, unde șoferul nu are vizibiliatate.
#5
(06-09-2013, 19:52 )vancouver a scris: ... şoseaua de centură continuă să facă victime...
Soselele continua sa faca victime datorita incopetentei soferilor care circula pe ele.
Prima cauza majora a accidentelor rutiere este necunoasterea / nerespectarea legislatiei rutiere.
Nu lipsa pasajelor denivelate / a sensgiratoriilor.
Repet, necunoastera / nerespectarea legislatiei. Oricum numarul celor ce nu cunosc legislatie rutiera este imens raportat la numarul de masini ce circula pe drumurile patriei. Din proprie experienta, ca ma confruct zilnic cu cazuri flagrante, ca pieton sau ca si conducator auto.
(06-09-2013, 19:52 )vancouver a scris: Este strigător la cer ca pe un drum nou inaugurat să se creeze 2 puncte negre în mai puțin de 3 luni de la inaugurare.... PROICTAREA UNEI INTERSECTII IN X SAU T PE UN DRUM NATIONAL NOU-NOUT ESTE CRIMINALA.
Si acum ce ai vrea sa faci ? Este imposibil ca pe fiecare drum comunal sa „basculezi” o denivelata. Fiecare ulita cu pasajul propriu, si daca se poate sub forma unui trifoi cu 4 foi.
Pasajele rutiere denivelate sunt necesare acolo unde traficul o cere. In orice caz NU la intersectia a doua drumuri cum sunt centura Alexandrei si drumul Comunal 504. Pe centura Alexandrei cred ca nu ai 100 de autovehicule / ora, ( asadar 50 /sens ) iar pe 504 circula pe zi 3 biciclete, 5 carute si Loganul implicat in accident.
(06-09-2013, 19:52 )vancouver a scris: ...Dacă pui aceeași intersecție în Germania sau Elveția vei avea același număr de accidente grave.
Pe asta de unde ai mai scos-o ? Probabil ca in Germania / Elvetia vei avea mai multe accidente grave, pentru ca pe acolo soferii nu mai sunt invatati sa rezolve o intersectie cu „cedeaza”.
La noi e alta problema, soferii nostri habar nu au de legislatie rutiera, multi, foarte multi dintre ei, si nu ca sunt analfabeti, ci pur si simplu sunt redusi mintali.( Din punct de vedere al circulatiei auto, sa nu se inteleaga altceva ). La scoala de soferi NU SE INVATA strategie. Nici macar legislatie, asta o citesti tu si intelegi ce vrei din ea.

(06-09-2013, 19:52 )vancouver a scris: Pentru prevenirea lor autoritățile din acele țări iau insă alte măsuri. Prima măsură: un semafor.
Asta e culmea !
Pentru 3 masini 2 carute 4 biciclete / ora la ce-ti trebuie un semafor ? Totusi sa fim rezonabili !

Voi posta si o schita cum ar trebui sa arate o astfel de intersectie ca sa nu se intample accidente.
Si evident, sa se cunoasca legislatie rutiera, de catre toti participantii la trafic.
In ceea ce priveste radarele, sunt PENTRU radare fixe in fiecare sat si suficiente radare mobile in puncte strategice, inclusiv in curbe fara vizibilitate.
Respectivul poate nici sa nu fie oprit, amenda in 30 secunde transmisa prin NET cu foto atasat proprietarului, pe adresa circii financiare.
Soferul roman stie numai de frica, nu de regula bunului simt.
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#6
@andrei, cu siguranta ca cele mai multe accidente sunt cauzate de nerespectarea regulilor de circulatie. Oamenii gresesc, intentionat sau nu, dar asta nu inseamna ca trebuie sa moara sau ca masinile lor trebuie neaparat sa sfarseasca distruse.

Cand exista posibilitatea ca un om sa cada de la un balcon, jos pus o plasa de siguranta, nu un pat de beton, ca sa-l pedepsesti cu moartea pe ala lipsit de minte care nu intelege sa nu se urce pe balustrada, de exemplu.

Ok, soferii trebuie sa respecte regulile de circulatie. Perfect de acord. Dar drumul trebuie sa fie fail-safe. De asta punem separatoare de sens din beton, in asa fel incat, si daca un om greseste, macar sa nu moara, nici el si nici altii nevinovati de pe contra-sens.

Am urmarit cu atentie constructiile de drumuri de occident. Tot ce se construieste nou este maxim de "fail safe". In functie de traficul prognozat, se evita conflictul de trafic sau daca e un conflict inevitabil, fie se face un giratoriu, fie se semaforizeaza conflictul. In nici un caz nu se lasa latitudinea soferilor, pentru ca probabilitatea de accident este mult prea mare.

In cazul centurii Alexandriei, @vancouver are dreptate. Proiectarea este gresita! Iar eroarea e demonstrata de practica. Numarul ridicat de accidente in atat de scurt timp indica clar o eroare de proiectare. In tarile "cu apa calda" inginerii s-ar intoarce de urgenta la "planseta" si ar proiecta solutii de corectie. Care insa n-ar fi limitari stupide de viteza.
#7
(05-10-2013, 11:45 )andrei11 a scris:
(06-09-2013, 19:52 )vancouver a scris: ...Dacă pui aceeași intersecție în Germania sau Elveția vei avea același număr de accidente grave.
Pe asta de unde ai mai scos-o ? Probabil ca in Germania / Elvetia vei avea mai multe accidente grave, pentru ca pe acolo soferii nu mai sunt invatati sa rezolve o intersectie cu „cedeaza”.

Hai sa nu exageram cu aprecierile spre ce stiu si ce nu stiu soferii din Germania sau Elvetia. Regulile de prioritate sunt esentiale si in aceste tari, un numar foarte mare de intersectii fiind asa. Dar nu atunci cand se proiecteaza un DRUM NOU. Asta e critica mea principala: nu putem schimba toate intersectiile existente si nici altii cu mai multi bani nu au facut-o. Eu cer doar ca PROIECTAREA UNUI DRUM NOU sa se faca la cele mai inalte standarde de siguranta. Pe un drum nationale de prim rang, gen DN6, cu trafic important de marfa, asta inseamna MINIM un pasaj suprateran. Fie drumul judetean peste DN6, fie DN6 peste judetean.

Lucrurile sunt foarte clare: cu pasaj denivelat NICI UN SINGUR ACCIDENT din cele descrise mai sus nu ar fi avut loc. Aici nu ai cum sa ma contrazici.

Iar costul unui pasaj suprateran simplu este de ca. 2-3 milioane €. In 10 ani sutele de accidente vor costa cu siguranta mai mult:
- pagube materiale directe, eventual platite de asigurari, deci cresterea primelor de asigurare in toata România
- spitalizari si interventii ale echipajelor de urgenta
- pierderi de vieti omenesti


Cu totul altfel pe cei 33 km de autostrada Deva-Orastie:
Autostrada Deva – Orăştie a redus numărul accidentelor rutiere grave

Citat:Niciun accident rutier grav nu a fost înregistrat în acest an pe tronsonul de 33 de kilometri al autostrăzii Deva – Orăştie. Autostrada a preluat o parte din traficul greu de pe DN 7 şi a dus astfel la reducerea numărului accidentelor pe şoseaua naţională, faţă de anii trecuţi.

În primele nouă luni ale acestui an, peste 20 de oameni au murit în accidentele rutiere care au avut loc în judeţul Hunedoara. Statisticile arată că în aceeaşi perioadă a anului trecut, ianuarie – septembrie, numărul deceselor în accidente a fost aproape dublu.

Asadar autostrada, care are totul denivelat si nici un conflict de trafic, arata ca - la aceeasi soferi români needucati cum ii numesti tu - face posibil sa nu mai aibe loc accidente.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#8
Evident ca am exagerat, si soferii din Germania stiu semificatia semnului de circulatie "STOP".
De fapt altceva am vrut sa subliniez, eu intr-un drum de 600 km de la Bucuresti la Baia Mare fac mult mai multe depasiri / intalnesc mult mai multe intersectii nesemaforizate decat un neamt care merge pe autostrada / autostrazi 600 km.
Aici am vrut sa ajung, si nu in alta parte, dar m-am exprimat aiurea. Recunosc. Dodgy
Revenind la centura Alexandriei :
Sa fim totusi cu picioarele pe pamant, va rog.
Centura Alexandriei are un trafic "sufocant" de vreo 100 autovehicule / ora, ceea ce inseamna in medie ca la vreo 40 secunde trece ceva prin intersectie pe drumul principal.
La fel, drumul de intersectie - DJ 504 - are trafic de 2 autoturisme, 5 biciclete si 4 carute / ora.
La o altfel de intersectie NU SE JUSTIFICA pasaj suprateran SUB NICI UN MOTIV.
Doua instantanee ce surprind traficul sufocant de pe DJ 504, si "argumentul'' vostru ca trebuie pasaj denivelat la intersectia cu centura.
Revin cu putina teorie si 3 desene referitor la intersectii la nivel in urmatorul post.
Pe de alta parte sa ai centura Alexandrei pe profil de autostrada / drum express, la un trafic din nou "sufocant" de un autoturism la 40 secunde iarasi mi se pare hazardat.
Da, un DN cu 2 benzi / sens ( Oare de ce ? Pentru ca dupa cei aproximativ 10 km se revine la o banda / sens ) si cu sensurile separate ferm de acord, dar nu e necesar sa aducem acesti 10 km la profil de drum express ( de autostrada nici gand, sunt bani aruncati de pomana ).
Ce spuneti, admirati va rog traficul de pe DJ 504 pana data viitoare, cand vin cu teoria in buzunar.
PS : Cand m-am referit la drum express m-am referit la faptul sa incep sa construiesc acum pasaje denivelate cu fiecare ulita intalnita in cale. De fapt e una singura, DJ 504.
Revin cu o obsesie :
Cercetati cati dintre baietii nostri de Teleorman cunosc regulire de circulatie si dupa aceea tragem concluziile de rigoare. Va spun eu, cetateanul cu Dacia habar nu are, a intrat in intersectie ca pe tarla. Pentru neinitiati nu construim pasaje denivelate. Tot pe langa ele vor circula.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
       
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#9
Adevarul este ca n-ar trebui sa ma mire dispretul românilor pentru siguranta rutiera. O atitudine la care un occidental se cruceste, pentru ca acolo respectul reciproc si automat respectul pentru orice viata conteaza (cu exceptiile de rigoare, ca padure fara uscaturi nu exista).

Numai daca ne uitam la aceasta poza, ce se facea in Bucuresti acum 30 de ani:
[Imagine: 1.jpg?width=640]
Sursa: bbc.co.uk//Andrei Pandele

Si nimanui nu i se parea nimic iesit din comun. Eu insumi am calatorit deseori, chiar si la inceputul anilor 90, in autobuze supraaglomerate pe scara, cu usile deschise.

Si am acum pretentia, 15 ani mai tarziu si dupa ce am trait 10 ani in Germania, ca ceea ce vad aici in Germania sa fie considerat normal si in România... SUNTEM INCA DEPARTE DE CIVILIZATIE. Iar civilizatia nu are legatura cu banii, ci cu respectul omului fata de om.

VOR MAI MURI INCA MULTI PE DRUMURI PANA SA INTELEGEM CA MACAR DRUMURILE NOI SA LE FACEM "SAFE" SI "FUTURE PROOF". Am putea fi inteligenti si sa invatam din greselile altora. In Germania in anii 60-70 se circula ca acum in România, haotic. Ca atare mureau 30.000 oameni / an in accidente rutiere. Acum s-a ajuns la sub 4.000, in conditiile unui trafic mult mai intens si a unui grad de motorizare mult mai mare. Pentru asta au murit aproape 1.000.000 de nemti in accidente rutiere intre 1950 si 1990.

Credeam ca putem învăța de la alții și sări unele etape. Dar vad că nu. Intai trebuie sa moara si in România cateva sute de mii de oameni, pana fiecare va avea o ruda nevinovata moarta sau grav ranita intr-un accident rutier, si atunci se va mai tempera atitudinea superioara de tip "drumurile sunt bune, soferii sunt prosti" si "mai lasati-ne voi din vest cu ideile voastre" si "mie sigur nu o sa mi se intample, eu niciodata nu o sa gresesc la volan".
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#10
Dupa parerea mea esti un idealist. ( In sensul frumos al cuvantului ! ).
Nu toate drumurile - asa spus nationale / europene le putem transforma in drumuri express / in autostrazi.
Drumul European E 70 ( DN 6 ) - Bucuresti - Alexandria - Craiova cu greu poate fi numit drum european. Mai ales daca se va construi soseaua express Pitesti - Craiova.
Alexandria o fi ea capitala de judet, dar este un oras secundar.
Traficul - mai ales dupa ce se va construi Craiova - Pitesti va fi unul total local.
Din fotografiile de la accidentul prezentat de tine am dedus ca centura Alexandriei este un drum cu o banda pe sens, cu oarece facilitati la intersectia in cauza.
Asadar avem o intersectie de 2 drumuri fiecare cu o banda pe sens, intre o centura a unui oras oarecare pe unde trece o masina / minut - la 40 secunde si un drum comunal unde trec 5 masini / zi.
Oricat de vizionar vei fi nu-ti poti permite sa construiesti un pasaj denivelat acolo. Mai ales ca pasajul implica si bretele, iar bretelele implica tot "cedeaza trecerea" !
Sunt - si raman ferm convins - ca in accidentul in cauza nu se cunosc regulire de circulatie.
Precum singur ai spus, si in Germania intalnesti drumuri cu "cedeaza trecerea", concluzia fiind ca nici acolo nu toate intersectiile sunt denivelate !
Prima schita prezinta rezolvarea unei asemenea intersectii cand unul din drumuri este drum cu prioritate.
Observatii.
1) Se observa facilitatea celui care traverseaza drumul cu prioritate, sensurile de mers fiind departate, netrebuind sa acorde prioritate celor 2 sensuri de mers in acelasi timp.
2) Pentru drumul cu prioritate se instaureaza o limitare de viteza la 60 km / h.
Avand in vedere ca pe drumul prioritar avem un autovehicul / 40 secunde, limitarea de viteza nu o sa provoace ambuteiaje.
Pe drumul secundar, insist, trec 3 masini, 7 carute si 2 biciclete / zi.
PS : Ultimul recesamant ( din 2011 ) indica o populatie a Municipiului Alexandria de 42.000 locuitori, cu tot cu copii de gradinita, elevi, studenti, batrani, etc, etc. Am impesia ca si satul Nanov intra aici.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)