Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Siguranța rutieră
#11
Ceea ce ai prezentat mai sus este o solutie inferioara unui sens giratoriu (ca siguranta) si cu costuri mai mari.

Exista riscul ca atunci cand pe drumul secundar se afla mai multe masini una in spatele celeilalte, a treia sau a patra masina sa se opreasca fix in drumul principal:

[Imagine: fwyp.jpg]

Oricat de putine masini trec pe drumul secundar, situatia nu este imposibila. Sunt situatii cand oamenii pleaca in grup de 3-4 masini. De ex. la o nunta, alaiul. Sansele sunt mult mai mari decat de a castiga la loto.

Si mai grav, daca in loc de masina nr. 1 este un camion.


Ba mai mult, asa-zisa solutie prezentata de tine, este chiar inferioara celei reale actuale, care macar are prevazute benzi speciale de facut stanga de pe drumul principal. In practica aceste benzi de stocaj s-au dovedit EXTREM DE UTILE si au redus enorm accidentele grave. In plus la intersectiile de pe centura Alexandria aceste benzi de stocaj sunt chiar delimitate cu borduri, astfel ca bizonii care in alte locuri le folosesc ca sa depaseasca sunt aici impiedicati sa faca asta - altfel o manevra EXTREM de periculoasa.


O alta problema a desenului tau: ai desenat drumul principal cu 2 benzi / sens. Cum se pare ca esti foarte atent la buna chibzuire a banilor, aratand ca un pasaj este prea scump (+1 milion de € / pasaj), inseamna ca in poza ta a fost NEVOIE de upgrade la 2 benzi pe sens, nu e doar un moft (care costa cam 2 milioane € / km). Un drum cu 1 banda pe sens duce pana la 20.000 vehicule pe zi (cf. standard german de drumuri). Asadar drumul tau principal depasise 20.000 veh. / zi, si de aceea a trebuit upgrade. Ori la peste 20.000 veh / zi, la orele de varf trec 2000 veh / ora (ca. 1/10 conform unei reguli grosolane), adica 2 vehicule pe secunda - cate una in fiecare sens. NU-TI DAI SEAMA CA ESTE ABERANT CA LA O MASINA PE SECUNDA SA MAI FACI INTERSECTII LA NIVEL?

Deci una din doua - ori ai aruncat banii de pomana ca sa faci drumul 2x2, ori daca a fost nevoie de upgrade, rezulta ca trec atatea masini incat nici o intersectie la nivel nu mai are cum sa faca fata.


Acelasi lucru am explicat - dar nimeni nu vrea sa ma asculte - si pe centura Bucuresti. Daca traficul a impus upgrade la 2x2 benzi, rezulta ca la orele de varf traficul depaseste o masina pe secunda. Nici in vecii vecilor un sens giratoriu, cum este la Otopeni (DN1 cu DNCB) nu va face fata acestui aflux. Cata vreme va exista acel sens giratoriu acolo, TOATA INVESTITIA IN UPGRADE PE CENTURA BUCURESTI VA FI INUTILA. Bani aruncati de pomana.



CEA MAI MARE GRESEALA A TA ANDREI11, SI DE ALFEL A AUTORITATILOR ROMANE, ESTE CA GANDESC O INTERSECTIE PENTRU 2 MASINI. Dar in REALITATE NU SUNT 2 MASINI, CI FLUXURI DE TRAFIC. Ai un flux mai mare sau mai mic de trafic. Acela trebuie rezolvat. Sigur, cum ai descris tu traficul de pe centura Alexandria, da - putem sa studiem doar varianta ca in intersectie se intalnesc 2 masini. Dar nu este asa. Duminica seara de ex, intre Alexandria si Bucuresti se creeza ambuteiaje pe DN6. Fluxul depaseste 1500 masini pe ora. Centura Alexandria abia a fost inaugurata. Inca nu stie toata lumea de ea, multi inca trec prin oras. Dar peste 1-2 ani nu va mai fi asa.

In afara de asta, REALITATEA TE CONTRAZICE. In 2 luni, in acelasi loc, au avut loc 5 (cinci) accidente rutiere grave. Poate ca tu glumesti cu vietile oamenilor. Stiu ca in România se mai glumeste. Dar dintre cei implicati, 50% au fost VINOVATI - asa cum spui tu, ca nu cunosc regulile - dar ce faci cu ceilalti 50% nevinovati????
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#12
(07-10-2013, 10:37 )andrei11 a scris: PS : Ultimul recesamant ( din 2011 ) indica o populatie a Municipiului Alexandria de 42.000 locuitori, cu tot cu copii de gradinita, elevi, studenti, batrani, etc, etc. Am impesia ca si satul Nanov intra aici.

Nu vad legatura dintre numarul de locuitori din Alexandria si centura Alexandria. In mod normal NICI UN SINGUR LOCUITOR AL ALEXANDRIEI NU VA FOLOSI NICIODATA CENTURA ALEXANDRIA.

Cei mai importanti utilizatori ai centurii Alexandria sunt:
- o parte a traficului pe relatia Craiova-Bucuresti sau Craiova-Constanta
- locuitorii din sud-vestul Munteniei si sud-estul Olteniei, atunci cand vor sa ajunga la Bucuresti, pe litoral, pe Valea Prahovei sau in Moldova
- localnicii din nordul judetului care se duc in vestul judetului si invers
- bucurestenii, prahovenii, buzoienii, constantenii etc... care vor sa ajunga in sud-vestul Munteniei si sud-estul Olteniei

Nu stiu daca sunt multi sau putini, dar stiu ca erau atat de multi, incat presa locala din Alexandria era bucuroasa ca in sfârsit orasul scapa de traficul infernal de tranzit. De asemenea stiu ca la un moment dat a fost propusa si o autostrada, numita Autostrada Sudului si s-a discutat serios despre ea - daca sa treaca si cat de aproape de Alexandria, sau sa mearga paralel cu CF Bucuresti - Rosiori de Vede, cu un drum expres ca ramura spre Alexandria. Sigur, a fost o propunere populista a unor politicieni - dar nu am auzit pe nimeni sa o respinga din lipsa de trafic, ci doar pentru ca exista alte prioritati.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#13
Apropos de aglomeratia de pe DN6 Alexandria - Bucuresti, intamplator se discuta despre asta si pe ssc:

marx001, 07.10.2013:
Citat:Ghimpati-Buc e bara-la-bara in FIECARE w-end ceea ce nu se intampla pe VP

cand sunt sarbatori coloana se extinde uneori pana aproape de Alexandria

sigur, majoritatea sunt blue-collar workers, oameni care merg sa-si vada familiile in w-end, nu "grataragii" de meserie cu petul in portbajagbash

Acolo idee e ca reportajele de la TV sunt doar despre Valea Prahovei, reporterii mergand acolo si ei la gratare, dar ca acelasi lucru e si pe DN6, unde insa nimeni nu merge la plimbare, ci la rude si apoi inapoi la munca, la Bucuresti.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#14
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: Ceea ce ai prezentat mai sus este o solutie inferioara unui sens giratoriu (ca siguranta) si cu costuri mai mari.
Afirmatia aceasta nu are nici o baza juridica.
Solutia prezentata de mine implica o intersecte dintre un drum prioritar si unul lipsit de prioritate.Sens giratoriul este total altceva.
Compari mere cu pere si nu e bine.
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: Exista riscul ca atunci cand pe drumul secundar se afla mai multe masini una in spatele celeilalte, a treia sau a patra masina sa se opreasca fix in drumul principal:
Ce ar fi sa faca Germania toate intersectiile denivelate, si dupa aceea sa propuna solutia si in Romania ? N-ar fi mai corect asa ?
Centura Alexandriei este un biet drumeag cu o banda / sens unde nu trec decat 2 masini / minut, nu o sosea express ! De autostrada nici nu poate fi vorba.


(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: Ba mai mult, asa-zisa solutie prezentata de tine, este chiar inferioara celei reale actuale, care macar are prevazute benzi speciale de facut stanga
Eu am prezentat acolo solutia teoretica si nu m-am referit la un caz real. Precum am aflat, centura are o banda / sens, deci e si mai si.
Accidentele s-au produs la intrarea in intersectie de pe secundar si nu la iesirea din intersectie de pe principal spre secundar.
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: In practica aceste benzi de stocaj s-au dovedit EXTREM DE UTILE si au redus enorm accidentele grave.
De acord cu tine, le si folosesc la greu cand intru pe principal pe Ploiesti – Bucuresti sau pe centura Bucurestiului – Nord.
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: O alta problema a desenului tau: ai desenat drumul principal cu 2 benzi / sens.
Am precizat, este o situatie teoretica, deci tot comentariul al tau n-are baza reala. E teorie.
Pe centura Alexandriei in mod practic iti vine o masina la 40 secunde, hai 2 / minut, daca vorbim de ambele sensuri. Pe sens ai una la minut.
Nu 2000 vehicule / ora, 2 ( doua ) !

(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: Acelasi lucru am explicat - dar nimeni nu vrea sa ma asculte - si pe centura Bucuresti.
Pe centura nord a Bucurestiului la ora actuala este o cretinatate fara margini daca vrei sa intri pe centura de pe un secundar facand stanga, iar giratoriul de sub podul Otopeni este un monument al prostiei.
Pe centura Alexandriei asta e situatia, circula 2 masini / minut.
Cand vorbesti de ambuteiaje pe DN 6 spui adevarul numai pe jumatate, ambuteiajele se formeaza numai de la Draganesti Vlasca spre Bucuresti, niciodata la Alexandria, si asta numai de Craciun sau Pasti, sau ma rog, de Anul Nou. Cam atat. Foarte putin sa te apuci sa faci un express intre Bucuresti si Alexandria.
Fluxul pe care-l amintesti tu acolo este masurat la Mihailesti, pana la Vlasca scade dramatic, iar dupa Alexandria spre Videle se topeste cu totul. Dupa Videle nu mai ai masini calatoare bucurestene.
In 2 luni au fost 5 accidente. 5 cretini care habar nu au de regurile de circulatie. Daca au scapat teferi ( Doamne Ajuta ) suspendat permisul pentru vecie. Sau dat examen pe bunelea, cu invatarea regurilor de circulatie.
Legatura intre recesamant si accidente este urmatoarea : Cretinii care au patruns in intersectie nerespectand semificatia indicatorului „Cedeaza trecerea” aveau treaba in Alexandria, sau veneau de acolo. In 2 luni – avand in vedere ca prin intersectie trec cam 5 masini / zi, asta inseamna ca trec vreo 300 / 2 luni. Adica extrem de putine ca sa te apuci sa construiesti denivelate.
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: NICI UN SINGUR LOCUITOR AL ALEXANDRIEI NU VA FOLOSI NICIODATA CENTURA ALEXANDRIA.
Ai cazut in capcana, nu o va folosi, dar o va traversa catre Laceni unde are rude. Sau viceversa. Deci e vorba de cele 5 masini / 3 carute si 2 biciclete / zi care traverseaza centura si care nu acorda prioritate pentru ca habar nu au ca trebuie acordata, pentru ca sunt analfabeti, pentru ca au luat permisul pe spaga.

Craiova nu va veni niciodata la Bucuresti prin Alexandria, pentru ca Craiova prin Pitesti sau prin Alexandria inseamna acelasi numar de kilometri, iar daca o iei prin Pitesti, de la Pitesti la Bucuresti beneficiezi de autostrada, adica cam jumatate din drum. Deci Craiova neam prin Alexandria.
Trafic infernal de tranzit in Alexandria ? Este minciuna, eu ajung in Alexandria de destule ori si nu e trafic infernal nici local nici de tranzit, ma simt ca in cartierele linistite din Bucuresti, lejer, aerisit, nici o problema.
Am facut si fac Alexandria, poti sa ma contrazici, dar e minciuna, si mare.
Autostrada / drumul express se face Craiova – Pitesti si nu Craiova – Alexandria – Bucuresti. Nu ai trafic de asa ceva pe aici.
(08-10-2013, 01:39 )vancouver a scris: Apropos de aglomeratia de pe DN6 Alexandria - Bucuresti,
De acord cu tine, dar e numai in weekend si numai pana la Draganesti – Vlasca. Adica Bucuresti – Draganesti Vlasca. Prea putini ajung in Alexandria.
Voi reveni in curand cu alte 2 schite.
Recapitulare,
Prima schita se refera strict atunci cand se intalneste un drum cu prioritate cu unul fara prioritate si este o schita teoretica. Pe centura Alexandriei circula 60 – 70 autoturisme/ ora si nu 2000.
Odata cu constructia soselei express Craiova - Pitesti ruta spre Alexandria isi va pierde total importanta, devenind o ruta strict secundara.
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#15
Voi prezenta in continuare a doua varianta de intersectie la nivel, cand toate cele 4 directii ale intersectiei isi pierd prioritatea.
Poza nr 2 --> prioritate de stanga
si
Poza nr 3 --> prioritate de dreapta.
Dezavantajul principal este ca drumul cu prioritate isi pierde prioritatea, toate directiile fiind egale ca si tratament.
Conform legii, o astfel de intersectie, fie ca este vorba de prioritate de stanga, fie ca este vorba de prioritate de dreapta are o limitare a vitezelor de 30 km / h. Importante sunt 2 lucruri, sa stim regulamentul si sa-l si aplicam. Cam greu pentru unii dintre noi.
PS : Si pentru ca e cam greu cu regulamentele, nu neaparat prioritate de stanga inseamna o insula in mijlocul soselei, precum si existenta unei insule nu inseamna neaparat prioritate de stanga.
E cazul ca unii soferi sa ia legea la puricat.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
       
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#16
CNADNR, DESPĂGUBIRI-RECORD pentru o studentă din Constanţa

Citat:Compania Naţională de Drumuri este obligată să despăgubească o studentă cu un milion de euro. Tânăra din Constanţa şi-a pierdut o mână într-un accident, care a avut loc în 2006 în preajma Crăciunului.

Tribunalul București a obligat Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi la plata a 1 milion de euro către Georgiana Elena Ghegeliu, o tânără care și-a pierdut mâna dreaptă într-un accident de circulaţie.

Calvarul Elenei Ghegeliu, o studentă la Drept din Constanța, a început în a doua zi de Crăciun, în 2006. Elena era cu prietenul ei, într-o mașină Dacia, pe drumul naţional care duce spre Brașov, la km 34, scrie sursazilei.ro.

Potrivit informațiilor din dosar, prietenul ei a încercat să evite coliziunea cu BMW, rămas neidentificat, care intrase pe sensul lor de mers și a tras dreapta de volan. În acel moment, a scăpat mașina de sub control, iar autovehiculul s-a oprit într-un parapet metalic de pe marginea drumului, care era deteriorat. Parapetul a străpuns portiera dreaptă a autoturismului şi i-a intrat fetei în mână. Medicii i-au amputat brațul fetei.

Poliţiştilor şi procurorilor braşoveni le-a luat 5 ani să soluționeze definitiv cauza, dar au stabilit clar că prietenul Elenei, Claudiu Ionuț Ion nu se face vinovat de accident. Mai mult, s-a stabilit că vina accidentului o poartă administratorul drumului, adică CNADNR. Acest lucru rezultă şi din expertiza tehnică – auto dispusă în dosarul penal de la Brașov, ale cărei concluzii au fost însușite de toate părțile.

Bravo.


IATA UN CAZ CARE DOVEDESTE ÎNCĂ O DATĂ CĂ SUNTEM NIȘTE CRIMINALI DACĂ LĂSĂM DIVERSE OBSTACOLE (altele decat cele naturale) PE DRUMURILE PUBLICE.


ORICE PARAPET CARE ÎNCEPE BRUSC, ORICE CAP DE POD, ORICE BORNĂ KILOMETRICĂ NEPROTEJATĂ DE UN PARAPET - TOATE PRODUC VICTIME NEVINOVATE.

CÂND VOM ÎNȚELEGE CĂ VIAȚA OMULUI CONTEAZĂ ȘI CĂ OAMENII SUNT OAMENI ȘI POT GREȘI SAU POT FI TRIMIȘI DE ALȚII ÎN ACESTE OBSTACOLE ?????
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#17
PENTRU O ROMÂNIE VERDE, PLINĂ DE COPACI ȘI SÂNGE

O idee extraordinară, care trebuie continuată: Să plantăm cât mai mulți copaci pe marginea drumurilor. Iar acolo unde nu cresc copacii, să plantăm stâlpi de beton vopsiti în verde.

Astfel orice greșeală a unei șofer sau a unei șoferițe, ca și orice problemă tehnică, vor fi imediat taxate prin intrarea în pom / stâlp.

Măsura are multiple avantaje:
1. România devine mai verde pentru că sunt mai mulți copaci.
2. România pare mai verde, pentru că nu se mai văd pădurile întregi tăiate de mafia lemnului, iar copacii de la marginea drumului dau impresia unei țări împădurite.
3. România devine mai verde pentru că mai mor dintre oameni și astfel se produc mai puține deșeuri și noxe. La fiecare intrare într-un pom mor 2-3 persoane (șoferul și 1-2 pasageri nevinovați). Pentru a crește rata acestor accidente trebuie de urgență oprite fondurile pentru reabilitări și puși copaci masivi.
4. Treptat pensionarii fără mașină vor deveni populația majoritară a țării. Realegerea lui Ion Iliescu ca președinte devine o certitudine.


PRIMELE REUȘITE ALE CAMPANIEI:

Accident grav pe drumul Timişoara-Arad. O persoană şi-a pierdut viaţa

[Imagine: photo_21_600x400_8_74491600.jpg]

Citat:Din primele informaţii, şoferiţa de 36 de ani se deplasa cu un autoturism Mazda dinspre Timişoara spre Arad. La un moment dat, aceasta a pierdut controlul volanului şi s-a izbit de un copac de pe marginea drumului, scrie aradon.ro.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#18
NOI SUCCESE IN LUPTA DE OMORÂRE A ROMÂNILOR CU AJUTORUL CAPCANELOR PLANTATE SAU CONSTRUITE TOT DE ROMÂNI DE-A LUNGUL DRUMURILOR:


ACCIDENT MORTAL NR. 1

Trei tineri au murit pe loc, pe DN3, după ce maşina în care se aflau s-a înfipt într-un copac. Şoferul nu avea permis.

Noapte blestemată pe drumurile din judeţul Călăraşi. Trei tineri, cu vârste cuprinse între 25 şi 33 de ani, au murit pe loc într-un groaznic accident petrecut duminică dimineaţă, la ora 02.45, pe DN3 Bucureşti-Călăraşi, la Canton, în apropiere de comuna Vişini.

Zona este cunoscută ca una deosebit de periculoasă, de-a lungul timpului aici petrecându-se mai multe nenorociri.
(notă vancouver: să nu cumva să vă dea prin cap să tăiați copacii din curbă sau să reconfigurați acea curbă !)

Conform informaţiilor furnizate de poliţişti, cele două teribile accidente au la bază aceeaşi cauză: neadaptarea vitezei pe un sector de drum în curbă. Doi dintre cei trei tineri erau din satul Potcoana, comuna Independenţa. Al treilea provine din comuna Ştefan Vodă şi venise la Potcoava la părinţii soţiei sale.

(...)

Înmormântarea victimelor va avea loc marţi, 12 noiembrie.



ACCIDENT MORTAL NR. 2

La scurt timp de la această nenorocire, pe DN3, în comuna Borcea, un tânăr băut, aflat la volanul unei maşini BMW a pierdut controlul direcţiei şi a intrat într-un cap de pod. În urma impactului, două persoane, pasagere în autoturism, au fost rănite, una dintre ele murind imediat după producerea accidentului. Este vorba despre o tânără în vârstă de 19 ani. Poliţiştii au stabilit că şoferul, originar din Feteşti, avea o alcoolemie de 0,39 mg.

sursa: adevarul


Ce bine ca nimanui nu i-a dat prin cap ca acei copaci si acele capete de pod sunt cele care au transformat greseala de a pierde controlul masinii intr-o greseala mortala. Si ca altfel ar fi fost doar niste iesiri in decor cu masina, in urma căreia, dacă aveau centura de siguranta pusă, toți pasagerii supraviețuiau.

Ce bine că a fost stabilită altă cauză: NEADAPTAREA VITEZEI LA CONDIȚIILE DE DRUM. Propun sa reducem limita de viteză la 10 km/h în localități, 20 km/h în afară, dar cu restricție la 15km/h în curbe. Doar pe autostrăzi să lăsăm totuși 25km/h, cu restricție la 18,5 km/h pe timp de ploaie. Angry

Iar pentru a-i pedepsi pe toți care încalcă aceste limite, direct pedeapsa cu moartea: plantam capete de pod din 5 in 5 metri pe toate drumurile, stâlpi de iluminat pe autostrăzi, dar neprotejați de parapeți și desigur: muuulți, muuulți copaci!!! TRĂIASCĂ, TRĂIASCĂ ȘI ÎNFLOREASCĂ INTELIGENȚA ROMÂNEASCĂ !!!!
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#19
pai am taiat, prin anii 2000-2009 la reabilitarea DN-urilor, o mare parte din copacii de pe marginea drumurilor....acu ii plantam la loc...halal inteligenta creatoare... Sad
#20
realitatea.net, 17.11.2013: Accident cumplit de motocicletă. A murit după ce a intrat într-un cap de pod

Evident ca motociclistul este cel care a gresit - in lipsa unei greseli nimeni nu paraseste carosabilul. Dar daca acel cap de pod era protejat cu un parapet lateral sau lipsea cu totul, atunci probabil un OM astazi inca traia.

Exemplu cap de pod din Mogosesti:

[Imagine: j99m.png]

Pentru ce in Dumnezeii lui a trebuit omul care a facut acest pod sa-i mai faca acele margini suprainaltate, acel "cap de pod"??? Poate sa-mi zica si mie cineva care e utilitatea????? Si ca el inca alte mii de intrari in curtile oamenilor in tot judetul Iasi.... bash
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)