Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii Ploiesti
#1
Primul giratoriu suspendat din România este construit în Prahova

Click aici pentu localizarea viitorului pasaj

[Imagine: 646x404.jpg]

[Imagine: 646x404.jpg]

Adevarul a scris:Lucrările pentru primul sens giratoriu suspendat din România au început în Prahova, la doar câţiva kilometri de Ploieşti. Construcţia, finanţată din fonduri europene, supratraversează DN 1B, şi va dura aproximativ doi ani.

Una dintre cele mai aglomerate şi periculoase intersecţii din Prahova, poziţionată la ieşirea din Ploieşti către Păuleşti, Braşov (DN 1A) şi Buzău (DN 1B) va fi „dotată“, în aproximativ 24 de luni cu un sens giratoriu suspendat, prima construcţie rutieră de acest gen din România.

Pasajul rutier, cu o soluţie arhitecturală unică şi originală, va fi construit în localitatea Blejoi, în continuarea DJ 102 (Ploieşti –Păuleşti - Slănic Prahova) peste DN1B (Ploieşti - Urlaţi – Buzău).

Legătura de acces între cele două drumuri se va face prin bretele de acces denivelate şi un pod cu o lungime de aproximativ un kilometru. Inelul giratoriului va avea aproximativ 280 de metri.

La finalizare, giratoriul va înlocui intersecţia semaforizată existentă în prezent, deviind şi separând fluxurile de trafic, respectiv traficul general de tranzit de cel comercial în zona de dezvoltare din partea nordică a municipiului Ploieşti şi de cel periurban.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013 şi a primit finanţare europeană, valoarea lucrărilor fiind de peste 17,7 milioane de euro. 16,7 milioane de euro sunt asiguraţi din bani europeni nerambursabili şi prin program guvernamental, Consiliul Judeţean Prahova urmând să suporte diferenţa.

Durata de implementare va fi de 24 de luni din momentul semnării contractului (7 august), din care 18 luni vor fi de execuţie efectivă a lucrării.
#2
Previous Motivatia acestei solutii mai scumpe este aceea ca lucrarea este la intersectia unui drum national (DN1A) din administratrea CNADNR cu un drum judetean (DJ102) din administrarea Consiliului Judetean Prahova.

Solutia mult mai ieftina ar fi fost un pasaj suprateran al DN1A peste un giratoriu la sol, dar asta ar fi insemnat lucrari atat la DN1A, cat si la DJ102. Adica ar fi presupus cheltuieli atat din bugetul CJ Prahova (DJ102), cat si al CNADNR(DN1A), pentru ca nici una dintre cele doua institutii nu poate finanta lucrari la drumuri pe care nu le are in administrare.

Cum insa CNADNR este concentrata pe lucrarile de pe Centura Ploiesti Vest, nu are fonduri si pentru aceasta intersectie, de care se ocupa exclusiv CJ Prahova. Implicit, lucrarile se pot face exclusiv la DJ102. Si de aici solutia giratoriului suspendat...

O situatia similara va fi si pe Centura Bucuresti Sud, la Pasajul Domnesti, care se va realiza similar cu aceasta solutie de la Ploiesti.
#3
saptamana asta au aparut si panourile de informare langa santier.

   


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)