Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aeroportul International Cluj-Napoca (CLJ/LRCL)
#1
Aeroportul International Cluj-Napoca (CLJ/LRCL)

Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca se află în subordinea Consiliului Judeţean Cluj începând cu anul 1997 și operează al doilea aeroport ca dimensiune al ţării și primul aeroport regional din România. A fost înființat în anul 1932, funcționând și ca bază aeriană militară până în anul 2003. Noul terminal a fost dat în folosință în anul 2009, în urma unei investiții de 40 de milioane €.

Aeroportul deservește atât Judeţul Cluj, cu o populație de aproximativ 700.000 locuitori, cât și județele Alba, Sălaj și Bistrița Năsăud. În anul 2011, pentru al doilea an consecutiv, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a atins numărul de 1.000.000 de pasageri. Pe o rază de 170 km în jurul oraşului locuiesc aproximativ 3 milioane de potenţiali pasageri, a căror deservire reprezintă o preocupare fundamentală pentru aeroportul clujean. În acest moment, aeroportul clujean este pe locul 2 în România din punctul de vedere al numărului de pasageri, după C. N. Aeroporturi Bucureşti.

În prezent, de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca se operează curse regulate către următoarele destinații:

TAROM - București, Praga, Viena

Wizz Air - Barcelona, Bari (până la 28 Septembrie 2013), Paris-Beauvais, Bergamo, Bologna, Bruxelles-Charleroi, Dortmund, Eindhoven, London-Luton, Madrid, Rome-Ciampino, Tel Aviv-Ben Gurion (din 24 Noiembrie 2013), Treviso, Valencia, Zaragoza.

Lufthansa - Munchen.

Pe 15 octombrie 2013, Aeroportul Internațional Cluj-Napoca va inaugura noua pistă cu o lungime de 2.100m, construită la cele mai moderne standarde și care dispune de un sistem de ghidaj electronic ILS cat. II.

[Imagine: yhth.jpg]
#2
Noua pista a aeroportului Cluj-Napoca este aproape de finalizare:



#3
Ce se va intampla cu vechea pista? Va fi folosita in continuare?
#4
Va fi folosita ca taxiway.
#5
Previous Nu stiu exact dimensiunile, dar pista veche par semnificativ mai ingusta decat cea noua. Stii cumva latimile pistelor veche si noua?
#6
(10-10-2013, 13:09 )Baiazid a scris: Previous Nu stiu exact dimensiunile, dar pista veche par semnificativ mai ingusta decat cea noua. Stii cumva latimile pistelor veche si noua?

35m pista veche, 45m pista noua.
#7
Interesant e ca AACR zice ca lungimea pistei e de 2.040m si nu de 2.100m precum se vorbea. E posibil ca totusi 60m din capatul dinspre Somes sa nu fie declarati operationali pana la mutarea cursului, e prea pana in mal pista. Se si vede ca pragul pistei nu este in capatul acesteia.

De asemenea, pe 17 octombrie devine operationala noua pista, deci cu 9 zile mai repede decat inaugurarea oficiala de pe 26 octombrie.

http://www.aisro.ro/files/LR_Sup_A_2013_03_en.pdf
#8
(11-10-2013, 14:28 )eurocopter a scris: Interesant e ca AACR zice ca lungimea pistei e de 2.040m si nu de 2.100m precum se vorbea. E posibil ca totusi 60m din capatul dinspre Somes sa nu fie declarati operationali pana la mutarea cursului, e prea pana in mal pista. Se si vede ca pragul pistei nu este in capatul acesteia.

De asemenea, pe 17 octombrie devine operationala noua pista, deci cu 9 zile mai repede decat inaugurarea oficiala de pe 26 octombrie.

http://www.aisro.ro/files/LR_Sup_A_2013_03_en.pdf

Ultima bucata e un clearway de 60m - habar n-am de ce - posibil sa fie vreo reglementare legata de prezenta raului, sau poate ceva legat de iluminat.

Engleza din supliment este mai rau decat jalnica. Si calitatea intregului document pare absolut indoielnica. De exemplu, cum naiba poate fi LDA-ul pentru 7 si 25 diferit? N-are sens!

E surprinzator ca doar ILS CAT I, dar cel putin misterul este elucidat - va exista iluminat si ILS din ambele directii.
#9
[Imagine: 1374190_370514963078387_1205111957_n.jpg]
#10
Pista veche are latimea de 30 m.
LDA pe directia 25 are 2040m pentru ca exista un prag decalat de 240m.
Ultima bucata de dupa prag 25 care nu va fi folosita face parte din viitoare prelungire pana la 3500m.
Pista noua devine operationala pe 26 oct nu 17.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)