Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre privatizarea CFR MARFĂ
#1
20.06.2013: Grup Feroviar Român, desemnat CÂŞTIGĂTOR la CFR MARFĂ. Ce sumă va plăti GFR şi care sunt investiţiile asumate

Citat:Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Ministrul a anunţat iniţial că volumul investiţiilor asumate este de 900 milioane euro, pentru ca pe urmă să se corecteze, precizând că este vorba de 900 milioane lei.
"După şapte ore de negocieri, a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare la CFR Marfă", a spus Fenechiu.
Grupul Feroviar Român va plăti integral preţul, după ce ministerul a respins cererea de plată în rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.
"Au fost de acord şi şi-au asumat în scris că renunţă la solicitarea pentru plata în rate. Comisia a decis ca această companie, Grup Feroviar Român, este declarată învingătoare în aceststă procedură", a declarat Fenechiu.
El a menţionat că termenul pentru plata acţiunilor este de maxim două luni de la semnarea contractului de privatizare, care va fi făcut public.


15.08.2013: HG privind privatizarea CFR Marfă a fost publicată în MO. Termen pentru vânzare - octombrie. CONDIŢII: GFR pune în cont 20 milioane de euro şi opinia CC

Citat: Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă prin vânzarea a 51% din acţiuni către Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost publicată miercuri seara în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ.
Preţul de cumpărare a pachetului de acţiuni este de 904,98 milioane lei (202 milioane de euro).
Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni.
Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.
Executivul nu indică însă un termen limită pentru semnarea contractului de vânzare a acţiunilor.
Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii" în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei "şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente".
Încheierea vânzării acţiunilor se va realiza de asemenea doar prin creditarea contului vânzătorului, statul român, cu întreaga sumă reprezentând preţul pachetului de acţiuni.
Modalitatea de plată a acţiunilor va consta în încasarea integrală, la data finalizării tranzacţiei, de către vânzător a garanţiei de participare la licitaţie în valoare de 10 milioane euro, a celor 90 milioane lei din fondul escrow şi a diferenţei rămase până la preţul de vânzare


02.09.2013: Ministerul Transporturilor A SEMNAT contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Gruia Stoica spune că are banii pentru preluare

Citat: UPDATE: Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a afirmat luni că are banii pentru preluarea operatorului feroviar de stat CFR Marfă, iar plata se va face după avizul Consiliului Concurenţei.
"Finalizarea se va face după avizul Consiliului Concurenţei, motiv pentru care atunci vom face o conferinţă de presă", a spus omul de afaceri la ieşirea din sediul Ministerului Transporturilor, după semnarea contractului de privatizare.
El a adăugat că termenul până la primirea avizului este de cinci luni.
"Poate să dureze, există o lege acolo, se pare că maxim cinci luni de zile", a continuat proprietarul GFR.
Stoica a menţionat că GFR va notifica autoritatea de concurenţă în următoarele zile.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au ieşit să dea declaraţii jurnaliştilor, care au aşteptat mai multe ore în faţa instituţiei şi nu au fost invitaţi la ceremonia de semnare a contractului de privatizare.
Cumpărătorul trebuie să notifice tranzacţia Consiliului Concurenţei, decizia din partea autorităţii de concurenţă putând fi pozitivă, pozitivă cu condiţii sau negativă.
#2
Omul care a semnat contractul de privatizare a CFR Marfă va fi demis de Ponta

Capital a scris:Cristian Chibu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor și președintele Comisiei de privatizare a CFR Marfă, ar putea fi demis în perioada următoare de premierul Victor Ponta, la solicitarea noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu.

Decizia de eliberare din funcție a lui Cristian Ghibu a fost luată de Ramona Mănescu, potrivit unor surse citate de Mediafax.ro.

Cristian Ghibu este "omul de casă" al fostului ministru al transporturilor Relu Fenechiu. Ghibu a fost promovat de Fenechiu în funcția de secretar de stat la începutul acestui an, după ce anterior a ocupat funcția de director general al CFR SA.

Până la difuzarea acestei știri, Cristian Ghibu nu a putut fi contactat.

Cea mai importantă privatizare efectuată în acest an de statul român poartă semnătura lui Cristian Ghibu, care deține și funcția de președinte al comisie de privatizare.

Acesta a semnat la începutul lunii septembrie contractul de privatizare a operatorului național de transport feroviar de marfă.

La două două zile de la semnarea contractului, 2 septembrie 2013, așa cum a informat capital.ro, vicepremierul Victor Ponta i-a solicitat noului ministru al transporturilor la începutul ședinței săptămânale, de la Palatul Victoria, să supravegheze cu atenție această procedură.
#3
Noi dezinformări pentru discreditarea privatizării CFR Marfă. Replica Ramonei Mănescu, exclusiv în DeCe News

DCNews a scris:Privatizarea CFR Marfă este din nou atacată printr-o campanie bazată pe dezinformare. Instituții de presă au citat astăzi surse potrivit cărora premierul Victor Ponta îl va elibera din funcția de secretar de stat al Ministerului Transporturilor pe Cristian Ghibu. Demiterea șefului comisiei de privatizare a CFR Marfă ar fi fost solicitată de noul deținător al portofoliului Transporturilor, Ramona Mănescu, mai spuneau sursele în cauză. Ministrul liberal a infirmat scurt pentru DeCe News: ”Nu am cerut demiterea lui Cristian Ghibu”.

Noi dezinformări pentru discreditarea privatizării CFR Marfă. Replica Ramonei Mănescu, exclusiv în DeCe NewsCristian Ghibu a administrat de facto ministerul Transporturilor în perioada interimatului premierului Victor Ponta. El a condus comisia de privatizare a CFR Marfă, contractul stat – Grupul Feroviar Român fiind semnat la începutul lunii septembrie. Ghibu a fost numit secretar general în ianuarie la propunerea lui Relu Fenechiu.

Falsa informație privind demiterea lui la solicitarea Ramonei Mănescu face parte dintr-o campanie de discreditare a procesului de privatizare, începută de când ministerul Transporturilor era condus de Relu Fenechiu. Dacă Mănescu ar fi cerut eliberarea din funcție a lui Ghibu, se putea specula că noul ministru nu privește cu ochi buni înțelegerea semnată cu GFR, compania lui Gruia Stoica, și încearcă îndepărtarea oamenilor ce au tangențe cu acest proces. De altfel, nu e prima oară când se încearcă, prin diverse manevre, convingerea opiniei publice că Ramona Mănescu nu agreează buni procesul de privatizare început de Relu Fenechiu.

Asadar, stire si dezmintite. Ce sa fie, ce sa fie?!
#4
Nu știu ce știe Cosmin Gușă. dar dacă știe bine atunci e destul de grav:

realitatea.net, 21.09.2013: Cozmin Gușă: "Viorel Hrebenciuc, veșnicul guzgan rozaliu, caută bani pentru Gruia Stoica"


Citat:Consultantul politic Cozmin Gușă a vorbit la Realitatea TV despre eșecurile privatizărilor făcute în timpul mandatului Guvernului Ponta. "Ultima ispravă pe care ar putea să o investigheze președintele Băsescu, pentru că e vorba de un interes național, este să afle prin ce mijloace acest Viorel Hrebenciuc, eternul guzgan rozaliu, îl șantajează pe președintele Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, partenerul său de la SIF Moldova, ca să-i dea fără garanții un credit de 20 de milioane acestui Gruia Stoica, pentru CFR Marfă", a spus Guşă.

"Asistăm, din păcate, la o serie cvasi-fatală pentru economia României de privatizări nereușite și abordări defectuase, toate în dauna interesului național, ale unei guvernări Ponta care nu s-a învechit de loc, dar sunt cel puțin trei exemple - dezastrul Oltchim, eșecul CFR Marfă și marele scandal care este Roșia Montană - care arată nu doar limitele, ci și rea-voință administrativă, repet, în interesul de a guverna pentru cetățeni într-o perioadă foarte complicată pentru România.

Oltchimul a fost o privatizare mimată, în care guvernul lui Ponta a înțeles să accepte negocierea cu un saltinban din punct de vedere economic, Dan Diaconescu. Ce a rămas de acolo este un dezastru, sunt locuri de muncă distruse, un combinat care nu doar că nu este interesant pentru privatizare, ci nu se dorește să fie privatizat. Pe domnul Vulpescu îl regăsim astăzi ca director de cabinet al incompetentului prim-ministru Chițoiu și prezent în toate consiliile de administrație importante.

CFR Marfă a fost o privatizare eșuată pentru că ne-am trezit cu un singur competitor care și-a fixat prețul și care a câștigat ani la rând CFR Marfă în favoarea firmei sale GFR. Oamenii care au venit în stradă de la CFR Marfă sunt un exemplu. Astăzi - iată că îi ofer o postă de investigație lui Traian Băsescu - mai este puțin peste săptămână până la momentul în care ar trebui să fie date 20 de milioane. Domnul de la GFR, Gruia Stoica, nu are banii, iar Viorel Hrebenciuc încearcă să îi facă rost de bani. Ultima ispravă pe care ar putea să o investigheze președintele Băsescu, pentru că e vorba de un interes național, este să afle prin ce mijloace acest Viorel Hrebenciuc, eternul guzgan rozaliu, îl șantajează pe președintele Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, partenerul său de la SIF Moldova, ca să-i dea fără garanții un credit de 20 de milioane acestui Gruia Stoica.

(...)

Două lucruri trebuie precizate, zic eu:
1. Cosmin Gușă este PATRONUL realitatea.net. Dacă în știrile de pe acest site apare ”Consultantul politic Cosmin Gușă”, el este de fapt ”autointitulatul consultant politic ...”.
2. Băgarea la înaintare a numelui Băsescu în acest context e ca aghiasma: nici n-ajută, nici nu strică. Cu alte cuvinte e AIUREA IN TRAMVAI.

In rest însă, mesajul lui Gușă e destul de clar: Gruia Stoica nu are banii și o persoană importantă politică din sfera actualei puteri face presiuni ca o bancă privată să-l împrumute fără garanții. Ceea ce e grav, dacă e adevărat.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#5
Previous Fara sa fiu Cozmin Gusa si fara sa fiu consultant politic, sustin cu cifre de mai bine de jumatate de an ca GFR nu are si nu poate avea bani sa cumpere CFR Marfa.
#6
Mănescu a început epurarea Ministerului Transporturilor de oamenii lui Fenechiu

Capital a scris:La nici trei săptămâni de la preluarea funcției de ministru al transporturilor, Ramona Mănescu a început să se descotorosească de “oamenii” fostului ministru Relu Fenechiu.

Primul, și cel mai incomod, a fost trecut pe linie moartă în urmă cu doar câteva zile. Prima disensiune între noul ministru și secretarul de stat Cristian Ghibu a apărut încă din prima săptămână în care Mănescu a preluat portofoliul Transporturilor, ne-au declarat surse din cadrul instituției.

Capital.ro a scris despre acest fapt, încă de la începutul lunii septembrie, atunci când Ramona Mănescu nu a dorit să semneze contractul de privatizare al CFR Marfă. Persoana care avea atribuțiuni era însă președintele comisiei de privatizare, nimeni altul decât secretarul de stat Cristian Ghibu. Acesta a ocupat funcția de director general al CFR SA, iar de la începutul anului, Relu Fenechiu l-a promovat în funcția de secretar de stat.


În urmă cu o săptămână, capital.ro informa, citând surse Mediafax, că Ghibu ar urma să fie demis din funcție de către premierul Victor Ponta, la cereRea Ramonei Mănescu.

Joi, 19 septembrie, Ramona Mănescu a purtat a discuție cu Cristian Ghibu, oferindu-i posibilitatea să-și dea singur demisia. Surse apropiate discuțiilor ne-au declarat că secretarul de stat a refuzat propunerea ministrului, astfel că Ramona Mănescu a emis un ordin prin care i-a preluat toate atribuțiile lui Ghibu, așa cum a scris și Agerpres, în urmă cu două zile. “De ieri (joi- n.r), atribuţiile ce i-au fost delegate au fost retrase", au precizat sursele citate de Agerpres.

Potrivit surselor CAPITAL, Ramona Mănescu i-ar fi spus secretarului de stat că dacă nu are demnitatea să se retragă atunci “de mâine va ascuți creioane”.

Deci nu iese fum fara foc.
#7
Gruia Stoica nu a notificat nici pana acum Consiliul Concurentei pentru preluarea CFR Marfa

Citat: de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2013, 12:44 Economie | Companii

Grup Feroviar Roman, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a notificat nici pana astazi Consiliul Concurentei cu privire la preluarea companiei de stat CFR Marfa. Timpul trece si se apropie termenul limita prevazut pentru finalizarea tranzactiei, iar Gruia Stoica nu pare sa se grabeasca sa obtina aviz din partea Consiliului Concurentei. Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa prevede un termen de finalizare a tranzactiei de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ. Acest termen expira peste 3 saptamani, pe 15 octombrie. Pana atunci, Gruia Stoica trebuie sa plateasca 202 milioane de euro. Trebuie precizat ca procesul de avizare a privatizarii CFR Marfa poate dura pana la 5 luni.

Gruia Stoica mai este obligat prin aceeasi Hotarare de Guvern ca finalizarea tranzactiei va fi realizata sub conditia incheierii unui contract de escrow in termnen de 30 de zile de la data semnarii contractului de vanzare de actiuni. Contractul a fost semnat pe 2 septembrie. Astfel, Gruia Stoica mai are la dispozitie doar o saptamana pentru semnarea acestui contract escrow. In plus, in termen de doua zile de la incheierea contractului escrow, trebuie sa plateasca suma de 90.498.000 lei reprezentand 10% din pretul de cumparare.

Insa, in ciuda acestor termene care se apropie, Gruia Stoica nu a notificat Consiliul Concurentei pentru a obtine un aviz, proces care poate dura si cinci luni. Gruia Stoica a promis ca va trimite notificarea in termen de 10 zile din momentul semnarii contractului, ceea ce nu s-a intamplat.

(...)
#8
Previous Exista un singur lucru important: Privatizarea CFR Marfa sa pice dupa ratificarea noului acord al Romaniei cu FMI.
#9
GFR a notificat Consiliul Concurenţei cu privire la achiziţia CFR Marfă. GFR: "De acum privatizarea depinde de avizul Concurenţei"

Gandul.info a scris:Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a depus marţi, la Consiliul Concurenţei, notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă.

"În urmă cu 25 de minute a fost depusă notificarea la Consiliul Concurenţei. De acum privatizarea este în curtea Consiliului Concurenţei. Noi am demonstrat că ne îndeplinim obligaţiile pe care le avem", au declarat pentru gândul reprezentanţii GFR. Primirea avizului a fost confirmată de reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

upă primirea avizului, Consiliul Concurenţei poate demara analiza de concentrare economică care va concluziona dacă prin preluarea CFR Marfă se produce sau nu o eventuală concentrare economică pe segmentul de transport marfă pe calea ferată.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat, la începutul lunii septembrie, că în medie, întocmirea unei analize de concentrare economică durează două luni, însă, în cazul CFR Marfă, acordarea avizului ar putea dura mai mult. "E un caz mai complicat. Va fi mai aproape de termenul maxim de cinci luni", a arătat Chiriţoiu.

Reprezentanţii CC au declarat, în august, că nu este foarte clar cine se va ocupa de această analiză, fiind posibil ca avizul să fie dat de Comisia Europeană.

"Cam o lună ne va lua după notificare să stabilim cu Comisia Europeană cine are jurisdicţie", a declarat în august pentru gândul Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă către Grup Feroviar Român (GFR) a fost semnat pe 2 septembrie.

Mănescu: Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat marţi că procedura de privatizare a CFR Marfă este "în termen", dar va fi reluată dacă nu se va finaliza în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie.

"CFR Marfă este într-o procedură de privatizare. (...) Cel care cumpără este încă în termen pentru a depune garanţia şi pentru a face toate diligenţele necesare. Atât timp cât este în termen şi nu avem motive să ne îndoim de buna credinţă, suntem în regulă cu procedura de privatizare şi sigur că noi ne dorim ca privatizarea aceasta finalizeze cu succes", a afirmat ministrul.

Ea a adăugat că nu doreşte să comenteze anumite speculaţii care se fac pe marginea acestui subiect.

"Dacă nu se finalizează privatizarea, se va relua procedura de privatizare. Este foarte simplu. Acesta este singurul plan B care este la dispoziţia noastră din punct de vedere legal", a spus ea, întrebată dacă se lucrează la un alt plan în cazul în care procedura eşuează la mijlocul lunii octombrie.
#10
Hm

GFR a semnat documentele pentru deschiderea contului escrow

B1 a scris:Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a semnat, miercuri, la sediul Ministerului Transporturilor, documentele pentru deschiderea contului escrow în vederea preluării CFR Marfă.

Până vineri, Gruia Stoica trebuie să depună în acest cont 20 de milioane de euro.

Banca la care s-a deschis contul este Banca Transilvania.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)