Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre privatizarea CFR MARFĂ
#21
FMI a solicitat punctul de vedere al Grampet referitor la eșecul privatizării CFR Marfă

Capital a scris:Reprezentanţii Grampet, grup din care face parte și GFR (Grup Feroviar Român), s-au întâlnit la finele săptămânii trecute cu delegaţia FMI (Fondului Monetar Internaţional), a Comisiei Europene şi Băncii Mondiale, tema discuţiilor fiind privatizarea CFR Marfă.

Oficialii FMI, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale au cerut punctul de vedere al grupului Grampet, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, privind cauzele eşecului privatizării CFR Marfă.

Întâlnirea de lucru, care s-a ţinut la sediul Grampet, a avut loc la invitaţia reprezentanţilor instituţiilor financiare internaţionale şi a conţinut ca temă centrală procedura de privatizare a CFR Marfă. ”Reprezentanţilor Grampet li s-a solicitat punctul de vedere privind desfăşurarea procesului şi cauzele care au dus la nefinalizarea acestuia”, potrivit unui comunicat al Grampet.
#22
Mănescu așteaptă de la managementul CFR Marfă un plan de restructurare

Citat:decembrie 13, 2013
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi seară, că așteaptă de la conducerea CFR Marfă un plan de restructurare care să cuprindă mai multe măsuri decât cea a disponibilizărilor, în condițiile în care s-a venit cu o propunere de concediere a unui număr de 1.000 – 1.200 de angajați. Potrivit acesteia, planul de restructurare a companiei se află în lucru. foto

„Planul de restructurare trebuie să îl dea managementul de la CFR Marfă. Managementul lucrează la acest plan. Au venit cu o propunere de disponibilizare a 1.000 — 1.200 de angajați. I-am spus și managerului de la CFR Marfă — eu aștept un plan de restructurare care să includă mai mult decât disponibilizări. Chiar vreau să văd: câte contracte poate să obțină, care este perspectiva din acest punct de vedere, cum vede dezvoltarea, cum vede restructurarea și viabilizarea companiei, pentru că cel mai simplu este să vinzi vagoane și să dai oamenii afară”, a spus ministrul, la TVR1.

Șeful de la Transporturi a explicat că, după privatizare, CFR Marfă ar trebui să devină o companie mai puternică, cu un parc de vagoane înnoit, o companie care să aibă posibilitatea să semneze contracte, să-și lărgească baza de clienți în așa fel încât să poată exista pe piață, o companie cu deschidere spre alte piețe și spre Europa, cu o strategie de dezvoltare regională.

„De asta nu vrem să ne grăbim și durează până în 2015 privatizarea. Pentru că privatizarea este un punct de pe agendă, dar, în paralel cu acest proces de privatizare, noi trebuie să restructurăm și să viabilizăm economic această companie”, a subliniat Ramona Mănescu. (...)

E prima data când aud pe cineva din MT că se gândește la CFR MARFĂ ca la un operator internațional... Acesta e singurul mod serios de a pune problema. Numai așa o firmă are șanse într-o economie de piață: cu o strategie agresivă.

Plus un plan managerial pe termen scurt - nu doar disponibilizări...

BRAVO doamna Mănescu.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#23
Tupeu de borfaș:

Sova i-a dat inapoi lui Gruia garantia de zece milioane de euro, in loc sa o transfere la DIICOT

Citat:Jurnalistul Cristian Turturica publica pe blogul sau un document potrivit caruia DIICOT a cerut in luna martie Ministerului Transporturilor sa ii vireze garantia de zece milioane de euro depusa de firma lui Gruia Stoica, GFR, atunci cand a incercat sa cumpere CFR Marfa. Motivul? "(...) S-a dispus, prin ordonanta procurorului, aplicarea unor masuri asiguratorii pe bunurile invinuitilor Gruia Stoica, Didila Vasile si Raducan Vasile, precum si pe bunurile societatilor comerciale pe care acestia, personal sau prin interpusi, le administreaza, prejudiciul putand atinge sau depasi 10.000.000 de euro..."

In final, sub mandatul lui Sova, subalternii sai au gasit un tertip pentru ca, folosindu-se de o alta banca, sa ii returneze garantia printr-un act semnat la 11 noaptea, desi unii din colegii lor isi dadusera avizul pentru a transfera garantia catre DIICOT.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)