Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre privatizarea CFR MARFĂ
#11
Consiliul Concurenţei va solicita acte suplimentare de la GFR privind preluarea CFR Marfă

Capital a scris:Consiliul Concurenţei va trimite joi o solicitare către Grup Feroviar Român (GFR) prin care va cere acte suplimentare necesare pentru avizarea preluării CFR Marfă, a declarat preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă pe teme de concurenţă.

'În perioada următoare, ne vom concentra pe preluarea CFR Marfă. Astăzi (joi - n.r.) trimitem o cerere la GFR prin care le cerem şi alte acte. Vrem să dăm un verdict cât mai repede, vom încerca sub termenul de cinci luni. Noi ne-am pregătit pentru acest caz, am început să ne încălzim încă din februarie, aşa că am încredere că vom reuşi să mergem repede', a spus, joi, Chiriţoiu.


El a adăugat că a informat Comisia Europeană cu privire la acest caz, iar autoritatea de la Bruxelles urmează să decidă în maximum două săptămâni dacă acest caz rămâne în analiza Consiliului Concurenţei sau este de competenţa Comisiei Europene.

'Trebuie să vedem dacă s-a respectat decizia CSAT potrivit căreia CFR Marfă trebuie să renunţe la unele componente unde are monopol, precum instalaţiile de încărcare-descărcare, unde are monopol. Acestea se vor muta, probabil, la CFR Infrastructură. Apoi va trebui să vedem dacă sunt anumite trasee unde această concentrare ar avea o poziţie atât de puternică încât n-ar mai exista concurenţă', a afirmat Chiriţoiu.
#12
Privatizarea CFR Marfă. Răgaz la plată pentru Gruia Stoica

Citat: (...) 30,2 de milioane de euro din cele 202 licitate a plătit până acum Grup Feroviar Român pentru 51 la sută din pachetul de acţiuni al CFR Marfă: 10 milioane garanţie şi 20,2 milioane de euro avans, ultimii bani fiind viraţi aseară.

Gruia Stoica, patronul GFR, a trebuit să se împrumute de la trei bănci pentru a strânge banii de avans. Pentru restul banilor, aproape 172 de milioane de euro, mai are la dispoziţie o săptămână, conform hotărârii de Guvern publicată în Monitorul Oficial la jumătatea lunii august. Cel puţin asta rezultă din hotărârea de Guvern prin care s-a aprobat contractul de privatizare. Guvernul, însă, vrea să mute termenul limită de pe 11 octombrie până după avizul Consiliului Concurenţei.

...
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#13
Privatizarea CFR Marfă, INCERTĂ. Şeful Concurenţei, pentru Gândul: GFR poate plăti banii, dar noi, cel mai probabil, vom da avizul în cinci luni

Gandul a scris:Privatizarea CFR Marfă rămâne incertă chiar şi după ce omul de afaceri Gruia Stoica, patronul Grupului Feroviar Româna (GFR), a plătit "avansul" de 20,2 milioane de euro în termenul legal. Şi asta pentru că Guvernul mai are la dispoziţie doar zece zile pentru finalizarea tranzacţiei de vânzare a unui pachet de 51% din acţiunile companiei. Ministerul Transporturilor ia deja în calcul devansarea acestui termen, potrivit reprezentanţilor instituţiei care au confirmat această informaţie pentru gândul.

Consiliul Concurenţei (CC) a transmis Guvernului o opinie oficială în legătură cu analizarea necesităţii modificării termenelor din hotărârea de guvern privind privatizarea CFR Marfă, arătând că nu există o obligaţie legală ca graficul de plăţi să fie condiţionat de avizul privind concentrarea economică.

"Le-am răspuns în liniile în care le-am răspuns şi în trecut (...) Nu există legal obligaţia de a lega graficul de plăţi de decizia pe care o emite Consiliul", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC pentru gândul.

Pentru o analiză obişnuită, Consiliul are un termen legal de 45 de zile din momentul în care primeşte toată documentaţia necesară. Pentru o analiză aprofundată, termenul este de cinci luni.

"În medie ne ia 30 de zile pentru o analiză obişnuită. Şi noi ne străduim să o facem cât mai repede", a precizat Chiriţoiu.

Chiriţoiu: GFR poate plăti banii şi fără avizul Concurenţei

Preşedintele CC a adăugat că speră ca, după ce primeşte documentele suplimentare solicitate joi, să aibă toate informaţiile de care este nevoie.

Totodată, Chiriţoiu a explicat că diferenţa de bani, respectiv cele 170 de milioane de euro, poate fi plătită, însă GFR nu va putea administra efectiv compania decât după avizul favorabil din partea Concurenţei.

"Pot să stabilească prin contract şi să plătească însă nu să preia administrarea, adică operaţiunile specifice, schimbarea directorilor, preluarea contractelor", a arătat el.

Consiliul va afla de-abia peste două săptămâni dacă se va ocupa de analizarea concentrării economice sau dacă acest aviz ar urma să fie dat de Comisia Europeană.

Contactaţi de gândul, reprezentanţii GFR nu au răspuns până la ora publicării acestui material.

GFR: Am îndeplinit cu diligenţă toate cerinţele

GFR, pe de altă parte, susţine că şi-a îndeplinit "cu diligenţă toate cerinţele din procedura de privatizare, parcurgând etapele obligatorii până la această dată", mai exact depunerea garanţiei de 10 milioane de euro, semnarea contractului de privatizare, notificarea achiziţiei către Consiliul Concurenţei, semnarea contractului de escrow şi finanţarea acestuia.

"GFR a depus joi, 3 octombrie 2013, suma de 90.498.000 lei (20,2 milioane euro), în contul escrow, onorând obligaţia de garantare ce îi revine în calitate de cumpărător al SNTFM CFR Marfă SA, conform contractului de privatizare semnat în data de 2 septembrie 2013 . Finanţarea contului escrow a fost asigurată din surse proprii ale Grup Feroviar Roman precum şi de către un consorţiu de bănci format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi OTP Bank", se arată într-un comunicat transmis vineri de reprezentanţii GFR.

Premierul Victor Ponta a precizat că investitorul este unul serios, "nu e ca Dan Diaconescu cu banii în pungă".

"Avem garanţia că 30 de milioane de euro s-au depus conform legii. Consiliul Concurenţei trebuie să ne spună când ne dă răspunsul", a declarat Ponta. Diferenţa de 10 milioane de euro reprezintă garanţia depusă de GFR în momentul în care s-a înscris la licitaţie.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a cerut Consiliului Concurenţei şi consultanţilor un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă, stabilit acum pentru 15 octombrie, precizând că o eventuală prelungire va fi discută în Guvern.
#14
Guvernul prelungeşte termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă cu patru luni. Gruia Stoica trebuie să strângă banii până pe 10 februarie 2014

Digi24 a scris:Guvernul Ponta dă un răgaz Grupului Feroviar Român în procesul de privatizare al CFR Marfă. Gruia Stoica, patronul GFR, are patru luni la dispoziţie să adune banii necesari pentru preluarea pachetului majoritar al companiei feroviare de stat - aproape 172 de milioane de euro - după ce a plătit garanţia de 10 milioane de euro, apoi avansul, joi, de 30,2 milioane de euro.

Gruia Stoica, patronul GFR, a trebuit să se împrumute de la trei bănci pentru a strânge banii de avans: Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi OTP Bank. Pentru restul banilor, aproape 172 de milioane de euro, mai avea la dispoziţie puţin peste o săptămână, conform hotărârii de Guvern publicate în Monitorul Oficial la jumătatea lunii august. Intenţia de a muta acest termen până după avizul Consiliului Concurenţei era cunoscută de câteva zile, iar acum s-a şi concretizat.

Astfel, Alineatul doi al punctului 9 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr.526/2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare-cumpărare se modifică şi va avea următorul cuprins: „Având în vedere obligaţia cumpărătorului de a notifica prompt, după semnarea contractului de vânzare – cumpărare de acţiuni, Consiliul Concurenţei şi/sau alte autorităţi de concurenţă competente cu privire la tranzacţie, conform prevederilor Legii nr.21/1996, dacă finalizarea nu a avut loc până la 10 februarie 2014, contractul se desfiinţează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei.”

Bugdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a arătat deja că nu există o obligaţie legală ca graficul de plăţi să fie condiţionat de avizul privind concentrarea economică, răspunzând unei solicitări a Ministerului Transporturilor:

„Ne-a spus că se gândeşte la o modificare a hotărârii de Guvern prin care s-a aprobat contractul şi că vrea să ştie care este termenul în care estimăm noi că vom finaliza analiza. Din momentul în care e completă, dacă e o analiză normală, simplă, durează 45 de zile, dacă e complexă şi cinci luni. În medie durează două luni de când primim notificarea și o lună de când e completă”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Însă Gruia Stoica nu vrea să plătească restul banilor până nu are un aviz pozitiv asupra tranzacţiei de la Consiliului Concurenţei. „Ulterior avizării tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei şi îndeplinirii condiţiilor din contract, cumpărătorul va achita diferenţa, finalizându-se astfel privatizarea”, se arăta într-un comunicat al GFR. Pe de altă parte, nici compania nu a trimis toate documentele necesare analizei. Gruia Stoica trebuie să prezinte anexele contractului de privatizare, precum şi date referitoare la afacerile pe care le are în derulare.
#15
Gruia Stoica, încolţit să dea banii pe CFR Marfă: Guvernul nu a prelungit termenul pentru preluarea companiei, astfel că 15 octombrie este ziua-limită

Adevarul a scris:Termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în şedinţa de miercuri, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni, au declarat agenţiei Mediafax surse oficiale.

"Problema legată de o amânare a termenului de privatizare a CFR Marfă nu a figurat pe agenda şedinţei de guvern şi nici nu a fost luată în discuţie în timpul întregii şedinţe", au declarat mai multe surse participante la şedinţă.

Sursele citate mai afirmă că, la acest moment, pentru perioada următoare nici nu este programată o eventuală şedinţă specială de guvern pe această temă.

Contactaţi de Mediafax, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au dorit să comenteze informaţia.


Proiectul Transporturilor, în aer

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare.

Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro pentru participarea la privatizare. Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotărâre de guvern în baza căruia termenul pentru finalizarea privatizării CFR Marfă ar urma să fie amânat până la 20 decembrie.

În nota de fundamentare a proiectului se precizează că prin amânarea termenului se vizează asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de către cumpărător a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurenţei şi emiterea deciziei din partea autorităţii de concurenţă, dar şi pentru formalităţile de înregistrare la Registrul Comerţului a reducerii capitalului social al CFR Marfă.
#16
Gruia Stoica: Contractul de privatizare a CFR Marfă nu precizează un termen concret de plată. Voi da statul în judecată

Agerpres a scris:Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a declarat miercuri seară, pentru AGERPRES, că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani și finalizarea tranzacției, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după avizul Consiliului Concurenței.

'Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenței. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce privește finalizarea tranzacției. Nu știu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor — n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare', a precizat Stoica.

El a subliniat că, în cazul în care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunța că procesul de privatizare a eșuat, GFR va acționa în instanță statul român.

'Mă voi consulta cu avocații și ne vom îndrepta (în instanță — n.r.) să ne recuperăm pierderile. Ce vină am eu că vânzătorul nu a corelat Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare?', a arătat omul de afaceri.

Potrivit acestuia, nu a existat până acum nicio tranzacție în România sau în Uniunea Europeană unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorității de concurență.

'Legislația europeană spune clar: nu se face niciun transfer fără avizul Consiliului Concurenței, abia atunci facem și plata. Nu s-a întâmplat niciodată în istoria României sau a Uniunii Europene să se plătească banii fără avizul Concurenței. Eu am banii, dar pentru a-i plăti, trebuie ca vânzătorul să-și îndeplinească obligațiile contractuale. Ce să fac, să pun acum 200 de milioane de euro și, dacă peste cinci luni Consiliul Concurenței dă aviz negativ, cine plătește comisioanele la bănci?', a mai spus Stoica.

Întrebat cât de mare este riscul ca procesul de privatizare să fie declarat eșuat luni, Stoica a răspuns că nu știe.

'Dacă nu se va prelungi termenul, luni tranzacția va pica. Eu acum stau, aștept și mă uit să văd până unde ne putem juca. Dacă vă uitați în istoria AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului n.r), o să vedeți că aceasta n-ar fi prima prelungire, ci s-au dat 'n' prelungiri. Nu ar fi o prelungire pentru mine, ci pentru CFR Marfă', a adăugat omul de afaceri.
#17
UPDATE. Mănescu şi-a convocat consultanţii ca să decidă în privinţa privatizării CFR Marfă

Citat:UPDATE: Premierul Victor Ponta a anunţat că ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, îi va convoca la minister pe consultanţi şi pe angajaţii care au lucrat la privatizarea CFR Marfă, ca să stabilească dacă se va continua sau se va opri contractul cu câştigătorul procedurii de privatizare.

"Am stabilit că doamna Mănescu merge din nou la Ministerul Transporturilor, cheamă consultanţii, îi cheamă pe cei din minister care au lucrat şi urmează să anunţe soluţia juridică, şi anume se opreşte contractul, se continuă...e ceva ce nu se decide politic, ci se decide în baza prevederilor legale şi a ofertei iniţiale", a spus Ponta.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#18
Soc-soc-soc Smile

Privatizarea CFR Marfă, ca şi ratată. Gruia Stoica: În actualele condiţii, este imposibilă finalizarea tranzacţiei şi contractul se desfiinţează de drept

Gandul a scris:Privatizarea CFR Marfă pare să eşueze. Grup Feroviar Român, desemnat în iunie câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă, acuză Guvernul că nu şi-a îndeplinit obligaţiile pe care le avea potrivit contractului de privatizare a CFR Marfă.

"În schimb, eşecul vânzătorului de a obţine o prelungire a termenului de finalizare a tranzacţiei, astfel încât acesta să permită obţinerea avizului Consiliului Concurenţei - în ciuda atenţionărilor repetate ale acestei instituţii privind termenul necesar analizei – face acum imposibilă încheierea în bune condiţii a privatizării şi desfiinţează contractul de plin drept", se arată într-un comunicat remis duminică gândul de GFR, precizând că GFR nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată.

GFR solicită intervenţia ministrului Mănescu

Grup Feroviar Român a anunţat că a înaintat, vineri, o cerere oficială către ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, prin care solicită "implicarea directă şi urgentă a ministrului, în vederea evitării unui eşec al privatizării CFR Marfă, care în acest moment pare iminent", având în vedere neîndeplinirea de către vânzător a obligaţiilor pe care şi le-a asumat în acest proces, până în prezent.

GFR acuză comisia de privatizare că nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin şi că "se ascunde în spatele avizului Consiliului Concurenţei pentru că nu şi-a îndeplinit obligaţiile", precizând că privatizarea CFR Marfă riscă să eşueze, din vina vânzătorului.

“GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin. Mai mult, modul în care membrii Comisiei de Privatizare au înţeles să-şi îndeplinească responsabilităţile este o dezamăgire pentru un investitor care a intrat în această licitaţie cu seriozitate şi profesionalism şi cu dorinţa de a investi într-o companie cheie pentru economia românească”, se arată în comunicatul GFR.

Stoica: "Propunerile care ni s-au făcut sunt absolut inacceptabile". GFR solicită desecretizarea contractului de privatizare

În opinia reprezentanţilor Grup Feroviar Român, comisia de privatizare "a evitat în mod repetat formularea unor răspunsuri clare la solicitările noastre făcute încă din 30 august 2013 - demers reluat pe 4 octombrie 2013 -, privind situaţia la zi a aprobărilor din partea băncilor creditoare ale CFR Marfă în privinţa schimbării de acţionariat al companiei".

“Cu regret trebuie să spun că până în ultimul moment, vineri, când am fost convocaţi de urgenţă la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilităţi, atitudinea comisiei a fost una pe care o considerăm inacceptabilă faţă de un investitor serios. Noi ne-am dus să discutăm şi să căutăm soluţii la problemele vânzătorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au făcut sunt absolut inacceptabile şi nu pot fi luate în serios de o companie responsabilă, care a plătit deja 30 de milioane de euro pentru această privatizare”, afirmă în comunicat preşedintele Grampet Group, Gruia Stoica.

În încheiere, GFR îşi exprimă disponibilitatea de a face public conţinutul contractului de privatizare, solicitând în mod public Ministerului Transporturilor renunţarea la clauza de confidenţialitate, "pentru corecta şi completa informare a opiniei publice".

Vineri, Gruia Stoica, patronul GFR, a susţinut că are banii pentru CFR Marfă şi că este dispus să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni chiar şi înainte ca avizul pentru privatizare să fie dat de Consiliul Concurenţei. Aceasta însă sub rezerva îndeplinirii, de către stat, a "restului condiţiilor asumate" prin contractul de privatizare.

"Eu sunt pregătit să plătesc chiar dacă nu am avizul Consiliului Concurenţei. (...) Pot să plătesc mai devreme, îmi asum acest lucru, de a plăti mai devreme, dar cu o condiţie: vânzătorul să îşi îndeplinească restul condiţiilor asumate prin contract", a declarat Gruia Stoica.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a explicat joi că menţinerea termenului de 13 octombrie până la care omul de afaceri Gruia Stoica trebuie să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a avut ca motiv angajamentul Guvernului în faţa FMI de a vinde pachetul de 51% din companie până cel mai târziu pe 15 octombrie. Ea a justificat astfel renunţarea la proiectul de Hotărâre de Guvern prin care termenul de plată pentru GFR se amâna până în decembrie.

"E prevăzut termenul în scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional. Această privatizare nu se putea face mai târziu de 15 octombrie", a spus Mănescu, întrebată despre motivele pentru care proiectul său de HG nu a mai fost discutat miercuri în şedinţa de Guvern.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.

Potrivit acestei hotărâri, transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni ce face obiectul vânzării-cumpărării se realizează la data îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii:

- emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii în conformitate cu Legea concurenţei şi/sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente;

- finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii ca urmare a operaţiunii de majorare de capital în baza conversiei;

- obţinerea de către vânzător, după caz, de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii, a acordului acestora cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii prezentului contract, iar acordul astfel obţinut nu include condiţii mai oneroase pentru societate faţă de termenii aplicabili potrivit contractelor de finanţare la data semnării;

- creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător vânzătorului, reprezentând preţul de cumpărare;

- semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.

În şedinţa de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea până la 20 decembrie a datei limită pentru privatizarea CFR Marfă, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

GFR a virat, săptămâna trecută, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.
#19
Procesul de privatizare a CFR Marfa a esuat - surse

Procesul de privatizare a CFR Marfa a esuat deoarece comisia de privatizare si Grup Feroviar Roman (GFR) nu au ajuns la un rezultat pentru incheierea transferului de actiuni in proprietate privata, au declarat surse apropiate discutiilor, citate de agentia Mediafax.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compani...-surse.htm
#20
Previous Dansul bucuriei Banana Acum cineva sa ejecteze capusa GFR din spatele CFR Marfa.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)