Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aeroportul Henri Coanda - Bucuresti ( OTP/LROP )
#1
Aeroportul Henri Coanda - Otopeni ( OTP/LROP )

[Imagine: img-home.jpg]

Date tehnice :
Pista 1
Unghiul pistei 08L / 26R[2]
Dimensiunile pistei
(lungime x lățime) 3500 x 45 m
Suprafața pistei PCN 74 (Asfalt)
Pista 2
Unghiul pistei 08R / 26L[2]
Dimensiunile pistei
(lungime x lățime) 3500 x 45 m
Suprafața pistei PCN 74 (Asfalt)

Aeroportul Henri Coandă este situat în afara zonei urbane a Bucureștiului, în orașul Otopeni, județul Ilfov.

Numele aeroportului a fost schimbat în mai 2004, până atunci el numindu-se Aeroportul Internațional Otopeni.

În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler. Înainte de 1965, doar Aeroportul Băneasa oferea zboruri comerciale. Totuși, în locul vechii baze militare de la Otopeni, a fost construit un nou aeroport cu scopuri comerciale. Pista modernizată avea o lungime de 3500 m, fiind mai lungă decât cea a Aeroportului Orly din Paris. În programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri externe.

Modernizările au continuat prin creerea unui foaier pentru celebrități, odată cu vizita în România a președintelui SUA, Richard Nixon, în august 1969. În anul 1986 a fost inaugurată a doua pistă, cu o lungime de 3500 m și a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de aeronave pe oră.

În 1992, Aeroportul Otopeni a devenit un mebru cu drepturi depline al Consiliului Aeroportuar Internațional.

Aeroportul București Otopeni este unul dintre cele mai moderne din Europa de Est și încă este în proces de dezvoltare. În ultimii zece ani, exclusivitatea în domeniul aeroportuar a fost încheiată mai ales datorită dezvoltării aeroporturilor Cluj-Napoca și Timișoara, care au devenit stații importante pentru TAROM, compania națională românească și Carpatair, o companie din sectorul privat ce operează zboruri din alte orașe ale țării.

In anul 2012 dupa fuzionarea cu aeroportul Baneasa , a deservit 7 101 712 pasangeri !
Without logistics anything is nothing ! Develop infrastructure and logistic will follow


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)