Următoarele avertizări au fost întâlnite:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error



Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PROPUNERE: Compania de Autostrazi (CA)
#1
COMPANIA DE AUTOSTRAZI (CA)

Consider importanta crearea unei noi structuri speciale pentru autostrazi. Dupa modelul DNA, care este o structura noua, infiintata de la zero in 2002, apoi depopulata de dinozauri in 2005, cand au fost adusi aproape NUMAI tineri (generatia care atunci in 2005 avea 25-30 de ani si acum 35-40 de ani, generatia din care face parte si Kövesi). O alta structura infiintata la un moment dat a fost DIICOT, si acolo cu rezultate bunicele, in orice caz in comparatie cu procuratura obisnuita rezultatele sunt din alta lume. Alte structuri noi si care functioneaza sau functioneaza cat de cat sunt APIA sau Prima Casa (exista o institutie de stat care se ocupa de avizarea dosarelor Prima Casa, aceasta institutia a fost creata de la zero, cu fonduri europene).

Asadar: COMPANIA DE AUTOSTRAZI, separata de CNDNR (fara A), dar creata de la zero, cu un director tanar si oameni tineri, intrare numai pe baza de concurs (pe bune), fara racile de 50-60 de ani, al caror principal interes este angajarea rudelor mai tinere si incompetente...


O NOUĂ STRUCTURĂ SPECIALĂ PE AUTOSTRĂZI PENTRU CĂ:
- drumurile nationale si autostrazile au standarde complet diferite
- intretinerea autostrazilor trebuie facuta la un cu totul alt standard: de ex. curatarea permanenta a rigolelor, care acum NU SE FACE DELOC
- VITEZA: datorita circulatie cu viteza f. mare este necesara interventia imediata la balustrauile rupte / deformate pe autostrazi. La fel orice groapa in asfalt!
- TRANSPARENTA: fondurile alocate de MT se pot duce in mod mai clar spre DN sau autostrazi. Astfel presa de scandal nu mai vede un buget urias la CNADNR, din care s-au facut putini km de autostrada. Se va vedea mult mai clar ce bani s-au dus la autostrazi si ce bani la DN-uri
- in cele mai multe tari europene exista structuri specializate pentru autostrazi
- o implementara mai clara a Master-Planului, fara a amesteca lucrurile cu drumurile existente, invechite
- crearea de structuri regionale in functie de nr. de km de autostrazi; de ex. deocamdata nu este nevoie de o structura regionala in zona Moldovei, in schimb directia de drumuri Timisoara are in grija un numar tot mai mare de km de autostrada - desi resursele sunt impartite relativ asemanator.
- noile structuri regionale (cu parcuri logistice si de interventie rapida) se pot crea in zone importante pentru reteaua de autostrazi, puncte care nu au neaparat legatura cu capitalele de judet. Exemplu: Lugoj se afla mai bine situat decat Timisoara pentru a supraveghea A1 Sebes-Nadlac; Turda (in loc de Cluj) ar putea fi sediul Directiei de Autostrazi pentru A3 si A10, Sibiu (in loc de Brasov) pentru A1 Sebes-Curtea de Arges. Ar fi o oportunitate de angajare si de dezvoltare a unor scoli de drumari in aceste orase mai mici - o sansa buna pentru tinerii care nu doresc / nu pot sa mearga la o universitate / nu reusesc sa ia bacul. Meseria de drumar / maistru drumar este cautata in toata Europa. Exemplul este Germania, unde la fiecare directie de autostrazi (Autobahnmeisterei) functioneaza si o scoala de pregatire de 3 ani, absolventii buni ramânand apoi angajati in respectiva sectie, iar practica se poate face in interior, pe durata scolarizarii.
- va exista o mini-concurenta intre CA si CNDNR, posibil cu efecte pozitive
- aducand forte tinere proaspete (angajare insa doar prin concurs) se poata da un nou suflu constructiei de autostrazi, actualmente fondurile disponibile nefiind folosite nici pe departe, si asta mai ales din motive birocratice / de lentoare / de preocupari diferite (inclusiv coruptie).
- noua structura sa functioneze mult mai transparent, cu un departament informatic specializat, cu harti si informatii la zi, cu toate studiile publicate online, etc..

ATENTIE: trebuie sa poata sa existe si exceptii, dar f. limitate. Anumite drumuri de legatura, desi profil 1+1 sa mearga la CA, mai ales daca au fost construite special pentru autostrada (ex. drum legatura nod Izvin - DN6 sau nod Nadlac - DN7). Si invers, daca se face centura Bacau, 19km de autostrada, asta nu justifica crearea unei directii speciale la Bacau sau Iasi pentru autostrazi, putand sa ramana in administrarea CNDNR, inclusiv pe durata constructiei.

Aștept păreri.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Răspunsuri în acest subiect
PROPUNERE: Compania de Autostrazi (CA) - de vancouver - 11-11-2015, 00:36

Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)