Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portul Constanta
#5
Nu, nu adancimea e problema, ci latimea si cele doua coturi la 90 de grade ale stramtorii. Un vas de peste 300m scapat de sub control (in caz de defectiune) poate bloca toata stramtoarea. Din cauza asta, ca masura de siguranta, pentru vase peste 300m lungime, procedurile de tranzit sunt foarte complexe. Respectivul vas ar tranzita singur tronsoanele problema (s-ar inchide circulatia pentru celelate vase pentru cateva ore), asistat doar de remorchere. Aceste proceduri sunt deci extrem de costisitoare. Asa ca trebuie sa existe o justificare foarte mare pentru armator ca sa justifice costurile. Tocmai din acest motiv practic in Marea Neagra ajung exclusiv vase de maxim 300m lungime.

Situatia s-ar schimba daca Turcia ar realiza in cele din urma noul canal planificat la vest de Istanbul, care ar fi drept si suficient de lat pentru a permite tranzitul spre Marea Neagra al vaselor oricat de lungi.


Răspunsuri în acest subiect
Portul Constanta - de Mihai - 31-07-2014, 16:08
RE: Portul Constanta - de Mihai - 31-07-2014, 16:22
RE: Portul Constanta - de Mihai - 31-07-2014, 16:50
RE: Portul Constanta - de andrei11 - 01-08-2014, 10:20
RE: Portul Constanta - de Mihai - 01-08-2014, 10:29

Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)