Următoarele avertizări au fost întâlnite:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.26 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error



Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9xx : (Pitești) - Vâlcele - Râmnicu Vâlcea (planificat)
#1
Inaugurat in anul 1989 in mare graba desi lucrarile nu erau incheiate, acest tronson de cale ferata parte a unei linii care urma sa lege orasele Bucuresti si Sibiu urmand Valea Oltului, scurtand efectiv cu 100km distanta cea mai scurta inregistrata in prezent, poate fi trecuta cu usurinta la capitolul nereusite feroviare sau buline negre pe obrazul statului roman.

Incercarile de a reconstrui acest tronson in anii 90' s-au dovedit a fi neinspirate, motivatia principala fiind lipsa finantarii desi autoritatile incheiasera in acest sens un contract cu o firma italiana pentru a finaliza aceste lucrari.

Incet si sigur tronsonul lipsa in cauza a devenit subiect electoral pentru tot felul de oameni politici care s-au perindat atat prin Guvernul Romaniei cat si la conducerea judetului Valcea, in timp ce din lucrarile chipurile conservate au inceput sa dispara tot felul de obiecte iar degradarea si-a spus cuvantul.

Subiectul revine in actualitate in prezent, insa fara sa se mai puna accentul pe vechiul amplasament si implicit lucrarile deja efectuate, considerandu-se ca intreaga linie Bucuresti-Pitesti-Rm. Valcea-Sibiu, fiind prinsa in reteaua TEN, va putea fi reabilitata cu fonduri europene la viteze superioare celor prevazute in acest moment, undeva pe o harta apare chiar 140 km/h data ca si viteza maxima, banuiesc ca nu este vorba neaparat de tronsonul in cauza.

Am deschis acest thread pentru ca exista, dincolo de dezamagirea creeata de dezinteresul statului pentru ceea ce inseamna transport ecologic, un interes national pentru ca acesta linie sa fie intr-un final realizata, mai ales in prisma in care trenurile de marfa ar putea astfel sa preia o parte din traficul coridorului IV .

Dar dezinteresul mascat al statului probabil ca porneste si de la faptul ca marfa iese astfel mai repede din tara, o ipoteza pe care trebuie sa o luam in considerare, pe langa potentialul scazut de linie pentru trenurile de calatori, avand in vedere ca oricum Romania nu va avea nevoie de o linie clasica care sa scurteze o ruta spre Vest atata vreme cat are in planurile sale realizarea unei rute de mare viteza pe un alt traseu.


Răspunsuri în acest subiect
9xx : (Pitești) - Vâlcele - Râmnicu Vâlcea (planificat) - de forumtrenuri.com - 11-10-2013, 12:17
Viitor sumbru - de riegel - 05-06-2014, 06:47

Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)