Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Locomotivele cu aburi seria 230.000
#1
Locomotiva cu tender 230.000


Locomotiva cu aburi 230.516 & Trenul Regal remizate in Statia CF Mogosoaia, 14.04.2014
   


Locomotiva 230.529 fabricata în 1936.jpg
   

Locomotivele 230.147 si 230.149 fabricate în 1932
   

Construcţia locomotivei este derivată din locomotiva tipizată germană P8, pentru care s-a achiziţionat licenţa de la firma August Borsig din Berlin-Tegel. Şi la această locomotivă s-au introdus modificările de modernizare practicate la seria 50.100.

Steam locomotive P8
   

Locomotiva are 3 osii cuplate şi 1 boghiu alergător cu 2 osii tip Kraus-Helmholz care să ajute înscrierea în curbe cu rază de 150 m la o viteză de 100 Km/h. Din motive de tipizare cazanul este acelaşi de la locomotivele 50.100.

Schema osilor locomotivei 230.000
   

Prima locomotivă a fost pusă în circulaţie la 12.10.1932 şi s-a facturat cu 6.975.000 lei, preţ calculat după criteriile explicate.


Volumul producţiei şi catalogul tipului

   

Conform informaţiilor de la ing. Popoviciu Gabriel, lotul a fost executat cu distribuţie Caprotti. Este posibil ca această noutate de producţie să fi condus la numere de înmatriculare necorelate cu anul de fabricaţie

Locomotiva înmatriculată la nr. 230.217 corespunde numărului uzinal 100.
Cu acest prilej s-a montat o placă din bronz cu inscripţia:

20 decembrie 1928: S-a livrat prima locomotivă
30 noembrie 1933: S-a livrat a 100-a locomotivă

   

Cuvântarea ocazională a fost rostită de inginerul Adrian Dumitrescu, primul inginer român angajat în fabrica de locomotive (decedat în 1983). El s-a adresat asistenţei cu cuvintele “dragi tovarăşi”, formulă ce atunci nu avea o semnificaţie politică, ci una de fraternizare.


Prima locomotivă din noua serie, cu numărul 230.142, a fost fabricată în 1932
   

Datele caracteristice ale locomotivei tip 2-3-0 seria 230.000

Schema locomotivei
   


Diagrama fortei de tractiune (1932)
   

Ecartament mm: 1435
Formula osiilor: 2C
Diametrul cilindrului de înaltă presiune: 575 mm
Cursa pistonului: 630 mm
Numărul cilindrilor nr: 2
Diametrul roţilor alergătoare: 1000 mm
Diametrul roţilor cuplare: 1750 mm
Ampatament fix:4580 mm
Ampatament total (fără tender): 8350 mm
Presiunea aburului : 12 atm
Suprafaţa grătarului: 2,63 m2
Suprafaţa de vaporizare: 144 m2
Suprafaţa de supraîncălzire: 58,90 m2
Greutatea aderentă: 51,9 t
Greutatea locomotivei în stare de serviciu:77 t
Sarcina maximă pe osie: 17,3 t
Forţa de tracţiune: 10700 Kgf
Puterea: 1300 CP
Viteza maximă: 100 Km/h
Raza minimă de curbură: 150 m

Sursa: Monografia Uzinelor Malaxelor
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)