Arhiva 2014 Construim Romania
A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac - Versiune listare

+- Arhiva 2014 Construim Romania (https://arhiva.construim-romania.ro)
+-- Forum: Infrastructură rutieră (https://arhiva.construim-romania.ro/forum-78.html)
+--- Forum: Autostrăzi și drumuri naționale (https://arhiva.construim-romania.ro/forum-4.html)
+--- Subiect: A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac (/thread-6.html)

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20


A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac - Mihai - 02-09-2013

[Imagine: 800px-Romania_Motorway_A1_DE.svg.png]

Autostrada A1 face legătura între București si granița de vest a României cu Ungaria, în apropiere de Arad. În Ungaria autostrada A1 se continuă cu autostrada M43 (Nădlac - Szeghed).

Lungimea totală va fi de 576 km.


Completari moderator vancouver 15.10.2015:


BUCURESTI - PITESTI

Lucrarile la Autostrada A1 au inceput in 1970, primul tronson, Bucuresti - Pitesti fiind deschis traficului in 1972. A urmat o lunga pauza in constructie pana in 2005, cand lucrarile au fost reluate cu segmentele Centura Pitesti si Centura Sibiu.


SIBIU - DEVA - LUGOJ - TIMISOARA - ARAD - NADLAC


Dupa numeroase intarzieri si amanari, lucrarile au luat o amploare deosebita dupa 2009, cand au fost demarate in paralel lucrarile pe mare parte dintre tronsoanele dintre Sibiu si Nadlac. Utilizarea in intregime a autostrazii de la Sibiu la Nadlac este prevazuta pentru 2016-2017. Din pacate exista probleme cu cateva tunele cerute de Ministerul Mediului in zona Deva - Lugoj, tunele care necesita licitatii separate. Aceste licitatii nu au fost demarate inca (octombrie 2015), iar constructia lor va dura minim 2 ani, ca atare in 2017 Sibiu-Nadlac va fi gata, dar cu exceptia unei zona de ca. 15-20km in dreptul tunelelor mentionate.


PITESTI - SIBIU

In acest moment (octombrie 2015) singurul sector complet neatacat este cel care traverseaza muntii, Pitesti - Sibiu, desi Uniunea Europeana este dispusa sa plateasca pana 85% din valoarea acestui proiect (ca. 2 miliarde € cost total) in exercitiul financiar 2014-2020 (deci lucrarile puteau incepe in ianuarie 2014). In martie 2012 a fost demarata licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate, dar aceasta licitatie a fost anulata de un alt guvern spre finalul anului 2012 din motive greu de inteles (nu au existat explicatii oficiale), demarându-se in schimb proiectul "concurent*" de traversare a muntilor in zona Ploiesti-Brasov, proiect care insa nu beneficia de fonduri europene si ale carui costuri - initial secrete - erau de ca. 8 miliarde € in 30 de ani. (*concurent pentru ca o parte din costurile de constructie Ploiesti-Brasov urmau sa fie stranse de catre o firma privata din taxa de trecere, iar existenta unei alte treceri ar fi diminuat incasarile - ca atare, pentru a nu afecta incasarile acesti firme private, autoritatile au preferat sa traga pe linie moarta proiectul finantat cu fonduri europene Pitesti-Sibiu).

La cererea Uniunii Europene, in 2014-2015 a fost elaborat un Master Plan de Transporturi, in lipsa acestuia UE neplatind nici un ban (scopul Master-Planului este ca la schimbarea guvernelor sa nu se mai produca schimbari bruste de prioritati, precum in anul 2012). Initial, in cadrul Master Planului, s-a incercat retrogradarea autostrazii Sibiu - Pitesti si transformarea intr-un drum express, astfel ca in continuare proiectul "Ploiesti-Brasov" sa aibe prioritate, dar la insistentele Uniunii Europene acest lucru nu a mai fost posibil (toate argumentele tehnice si logice indicau Sibiu-Pitesti ca fiind prioritatea zero a infrastucturii românesti).

In acest moment Autostrada Pitesti-Sibiu este cuprinsa in Master-Planul de Transport aprobat de Guvernul Roman si Uniunea Europeana si care sta la baza cheltuielor in exercitiul financiar 2014-2020, fiind prima autostrada pe lista. Autostrada Ploiesti-Brasov a ramas de asemenea pe lista, fiind si ea necesara, iar fondurile europene pot fi folosite pentru ambele proiecte.


Discutii generale despre A1 - Mihai - 02-09-2013

Rezervat pentru planuri si detalii de constructie A1.


Discutii A1 Nadlac - Pecica - Kidu - 04-09-2013

Discutii diverse si informatii referitoare la segmentul A1 Pecica - Nadlac - (HU).


RE: Discutii generale despre A1 - vancouver - 04-09-2013

din postul lui bogdymol - peundemerg.ro (pozele cred ca sunt ale lui anacronox)

Poftim comparatie:

DN7 intre Simeria si Orastie, dupa deschiderea autostrazii:

[Imagine: DSC_0133_zpsdeaa9ccf.jpg]
[Imagine: DSC_0138_zps516820ab.jpg]

Sebeș, fara autostrada:

[Imagine: DSC_0178_zps7174a3ee.jpg]


Viaduct Aciliu - Dorum - 04-09-2013

...se pare ca la Aciliu se va face tunel de 250m...noutate preluata de pe celelalte forumuri, credit alin_simeriaveche, dintr-un raspuns primit de la CNADNR...sa fie intr-un ceas bun, chiar daca va mai dura!


RE: Viaduct Aciliu - Mihai - 04-09-2013

Daca vor folosi aceeasi tehnologie de la Sacel, urmeaza constructia peretilor din piloti forati, apoi planseu si apoi excavare. Adica inca 6-7 luni de lucru.


RE: Viaduct Aciliu - Dorum - 04-09-2013

asta e termenul optimist, tinand cont ca vine toamna si iarna....


RE: Discutii generale despre A1 - vancouver - 06-09-2013

Răspunsuri primite de AlinSimeriaveche de la CNADNR. Multumim Alin:

[Imagine: t7xh.jpg]

[Imagine: z88k.jpg]


RE: Viaduct Aciliu - anacronox - 06-09-2013

bine v-am gasit si aici

pana una alta am pus poza unde se vad elementele pentru cofrajul tunelului

[Imagine: WP_20130905_001_zpsa46633ae.jpg]

dupa cum se vede in partea dreapta a pozei avem 2 elemente de tunel turnate deja. sunt ca cele de la Cunta, ceea ce e logic pentru ca subcontractorul pentru lucrarile de arta este tot Colini


RE: Viaduct Aciliu - Dorum - 06-09-2013

da, chiar voiam sa te intreb daca locatia nu e cumva organizarea de santier a celor de la COLINI...ai raspuns inainte sa te intreb Smile...deci tot ei fac si asta...