Arhiva 2014 Construim Romania
Dacia - Versiune listare

+- Arhiva 2014 Construim Romania (https://arhiva.construim-romania.ro)
+-- Forum: Economie (https://arhiva.construim-romania.ro/forum-144.html)
+--- Forum: Industrie (https://arhiva.construim-romania.ro/forum-147.html)
+---- Forum: Industria auto și de componente auto (https://arhiva.construim-romania.ro/forum-150.html)
+---- Subiect: Dacia (/thread-260.html)

Pagini: 1 2


Dacia - vancouver - 17-10-2013

Duster Detour Concept: Primele imagini oficiale cu noul concept bazat pe Duster facelift


[Imagine: k922.jpg]

[Imagine: ytpx.jpg]

[Imagine: rsy8.jpg]

[Imagine: 16e3.jpg]

[Imagine: 9pas.jpg]

FOTO: automarket.ro


RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

Dacia "zboară" în viteza a 5-a pe pieţele europene

Citat:Miercuri, 16 Octombrie 2013 11:39

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu peste 20% în primele nouă luni ale anului şi cu 41% în septembrie, înregistrând pentru ambele perioade cele mai bune evoluţii din rândul mărcilor prezente pe piaţa europeană.

Piaţa auto din UE a scăzut cu 3,9% la nouă luni, la 9 milioane de unităţi, iar în septembrie a urcat cu 5,4%, la 1,16 milioane de unităţi, arată date publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările Dacia au avansat în intervalul ianuarie-septembrie cu 20,6%, la 211.419 unităţi, în timp ce în septembrie a consmnat un avans de 40,7%, la 21.489 unităţi, potrivit datelor prezentate de Mediafax.

Marca Dacia, parte a grupului francez Renault, a avut o cotă de piaţă de 2,3% pentru primele nouă luni şi de 1,9% în septembrie.
(...)



RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

Reportaj de la standul Dacia la Salonul Auto Frankfurt Sept. 2013:

Pozele sunt de luni, 16.09.2013:

1
[Imagine: pw1u.jpg]
link cu poza la rezolutie maxima: http://img703.imageshack.us/img703/7233/pw1u.jpg (sau click pe oricare poza si se vede mai mare)

2 - se lauda cu un consum de 6L/100 km, cu 15% mai mic decat la motorul anterior de 1,6 pe benzina.
[Imagine: 88y0.jpg]
Daca inteleg eu bine, motorul e pe lanț, deci nu are curea de distribuție. Lanțul nu necesită revizie sau înlocuire. Nu știu cum era înainte.

3
[Imagine: 2my2.jpg]

4
[Imagine: fz5x.jpg]

5
[Imagine: bgog.jpg]

6
[Imagine: n0ib.jpg]

7
[Imagine: zrxt.jpg]

8
[Imagine: vrgh.jpg]

9
[Imagine: j7op.jpg]

10
[Imagine: 0nw1.jpg]


RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

... continuare cu detalii despre DUSTER:

10
[Imagine: ockq.JPG]

11 - materiale interioare de foarte buna calitate; pentru o masina de teren exact ce trebuie; pielea pare excelenta, bordul e super-ok, la usi acel material spumos peste mâner, extrem de placut la atingere - probabil ideea e sa nu se simta rece la mâna, chiar daca afara e f. frig.
[Imagine: 4rxc.jpg]

12 - navigatia este extrem de usor de folosit; sotia mea, care in general isi prinde urechile la treburile astea, a butonat si din cateva manevre a dat ca destinatie Bucuresti, dupa cum se si vede:
[Imagine: eh64.jpg]

13
[Imagine: 2bse.JPG]

14 - aici se vede butonul de activare a incălzirii în scaun - o surpriză plăcută pentru mine; o singură poziție, adică oprit și pornit. Mai mult nici nu trebuie. De ex. la Peugeot sunt o mie de trepte, dar fiind amplasat exact ca si aici la Duster, noaptea nu se poate sti ce anume treapta a fost aleasa (butonul nu e luminat si oricum soferul nu are ce cauta cu privirea acolo). Asa la Duster e simplu: ON sau OFF.
[Imagine: cxls.jpg]

15
[Imagine: 1jh4.jpg]

16
[Imagine: 8gjk.jpg]

17
[Imagine: d5r.JPG]

18 - a se observa cei 3 senzori de parcare. Dar si că afară-i vopsit gardu...
[Imagine: 4lw5.jpg]

19 - și-nnăuntru leopardu: s-o spunem pe-aia dreapta: are acea masca de spate (la fel si in fata), de zici ca cine stie ce scut are pe dedesubt ... hmmmm
[Imagine: u9hq.jpg]


RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

... continuare

21
[Imagine: b550.jpg]

22 - comanda oglinzilor electrice a rămas tot pe centru. Mai putin placut daca se apunca vreun copil sa se joace la ea.
[Imagine: rlam.jpg]

23
[Imagine: 2tfy.jpg]

24
[Imagine: z493.jpg]

25 - alt buton amplasat gresit este cel de blocare a usilor, de fapt acesta putea fi oriunde - problema e ca butonul de avarie trebuie sa fie mai clar si fara nimic altceva in jur; in situatii critice avaria trebuie apasata imediat si nu bâjbâit...
[Imagine: g3gy.jpg]

26
[Imagine: ggon.jpg]

27
[Imagine: plyp.jpg]

28
[Imagine: fvkv.jpg]

29 - soferul poate actiona geamurile electrice fata cu o singura apasare, acestea continuand sa mearga in sensul dorit - o noutate la Dacia. Geamurile din spate se pot bloca, pentru a nu se juca copii la ele (sau bunicii)
[Imagine: b280.jpg]

30
[Imagine: 6dnx.jpg]


RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

... mai am:

31
[Imagine: k3pk.jpg]

32
[Imagine: g0l4.jpg]

33
[Imagine: b64q.jpg]

34
[Imagine: rdh.JPG]

35
[Imagine: wllo.jpg]

36
[Imagine: imro.jpg]

37
[Imagine: swls.jpg]


RE: Dacia - vancouver - 17-10-2013

... ultimele:

41
[Imagine: v142.jpg]

42
[Imagine: h3nf.jpg]

43
[Imagine: 7ruj.jpg]

45
[Imagine: n8uv.jpg]

46
[Imagine: igi7.jpg]


47
[Imagine: 8vps.jpg]

48
[Imagine: 68m5.jpg]

49
[Imagine: z37.JPG]


RE: Dacia - vancouver - 04-11-2013

Cum au gândit francezii SUV-ul Duster la nivel mondial: Indienii vor confort, ruşii mai multă căldură iar europenii versiuni eco

Citat: Aproape 80% din componentele modelelor Dacia sau Renault Duster produse în cele cinci uzine din India, Rusia, România, Brazilia şi Columbia, 20% sunt în funcţie de specificul zonei respective. Ce înseamnă acest lucru?

„În România clientul de Duster este cel care conduce şi din acest motiv am mutat comenzile pentru geamuri pe portiere şi nu pe consola centrală. În India, clientul stă pe bancheta din spate şi are şofer. Din acest motiv, noi am lucrat la confortul acestui client - dispune de lumini speciale, guri de ventilaţie dedicate locurilor spate, iar bancheta spate are un grad de înclinare mai mare pentru ca pasagerii să aibă mai mult confort. În Rusia, acolo avem o climă mai dură şi special pentru acolo am introdus un sistem de dezgheţare a parbrizului şi posibilitatea de a porni şi opri motorul de la distanţă”, a subliniat oficialul Renault.

Tot din acest motiv francezii au introdus pe noul Duster un nou motor pe benzină de 1,2 litri TCe de 125 CP cu emisii de dioxid de carbon de 142 g/km, faţă de 167 g/km în cazul celui de 1,6 litri deoarece în Europa se pune accent tot mai mult pe emisii, în timp ce în India acest motor nu va fi disponibil.



RE: Dacia - vancouver - 28-12-2013

Piaţa franceză de maşini are trei campioane: Maserati, Lexus şi... Sandero!

Citat:(...) Dacia a avut o creştere explozivă de +9,5% faţă de anul precedent - s-au vândut 80.000 de bucăţi. Logan II şi mai ales Sandero II au înregistrat vânzări foarte bune. Filiala românească a Renault a ocupat practic 5% din piaţa franceză.
(...)



RE: Dacia - vancouver - 25-05-2014

25.05.2015, ZF: Cât câştigă un angajat la Dacia. Creşterea producţiei de automobile Dacia nu s-a văzut doar în cifre, ci şi în buzunarele angajaţilor

[Imagine: A7mhJC5.png]

Citat: Creşterea producţiei de automobile Dacia nu s-a văzut doar în cifre, ci şi în buzunarele angajaţilor. Salariul mediu brut a crescut în 2013 cu 13,4% faţă de anul precedent şi cu aproape 66% faţă de 2009.

Dacă în 2009 salariul mediu în uzină era de sub 1.900 de lei, la finalul anului 2013, salariul a crescut la 3.154 de lei, adică aproape dublu comparativ cu media industriei la nivel naţional.

În plus, negocierile dintre conducerea Dacia şi sindicat au adus angajaţilor o creştere brută de 180 de lei, adică o creştere netă de 150 de lei, pe lângă o primă excepţională de 360 de lei în mai şi una de 1.400 de lei brut pentru rezultatul anului 2013.

Automobile Dacia a ajuns la finalul celor cinci ani de criză (2009-2013) la o cifră de afaceri record de 4,16 miliarde de euro, de două ori mai mare decât în 2009, dar şi la cel mai mare profit din ultimii şase ani, de 76 mil. euro.

În acelaşi interval, Renault a investit aproape 800 mil. euro în România, dintr-un total de 2,2 miliarde de euro investite între 2000 şi 2013, potrivit datelor companiei. Investiţiile au fost realizate pe măsură ce în uzina Dacia au intrat în producţie Sandero Stepway (în 2009), Duster (în 2010), iar pe final noile generaţii ale Logan şi Sandero (în 2012), urmate în 2013 de noul Duster facelift. De asemenea, tot la Mioveni a intrat în producţie un nou motor de ultimă generaţie, de 0,9 litri TCe supraalimentat pe benzină, pe lângă cele de 1,4 şi 1,6 litri.


Am subliniat suma totala de 2,2 miliarde de €, pe care Renault i-a investit pana acum in Dacia. Ea arata ca este EXCLUS ca Dacia sa fi obtinut un rezultat la fel de bun, daca nu era privatizata. Este EXCLUS ca statul român sa fi investit fie si numai un cent, din 2 motive: a) statul nu are bani, b) din 2007 statul nu mai are voie sa dea bani unei firme (fie si de stat), se considera ajutor de stat.

De asemenea, având in vedere profiturile minime ale Dacia in perioada 2000 - 2013 (comparate cu suma investita), daca Dacia IMPRUMUTA aceeasi bani de pe piata, dobânzile ar fi depasit profitul, ducand (in conditiile unei strategii identice) la pierderi.

Nu mai vorbim, de alte n motive, care ar fi dus la distrugerea Dacia, daca ramânea la stat:
- statul condus de politicieni populisti nu ar fi dat afara angajatii in surplus
- Dacia nu beneficia de tehnlogia "second hand" a Renault
- in interiorul firmei angajatii ar fi continuat sa fura mai mult sau mai putin (muncitorii mai putin, directorasii mai mult), ceea ce submina nu numai profitul firmei, ci si calitatea produselor finite.


Sigur, Dacia a profitat de criza, deci a avut si norocul de a fi unde trebuie la momentul potrivit. Exact invers decat Sidex sau Alro (care sunt de asemenea exemple de privatizari de succes, dar care au pierdut foarte mult odata cu criza - insa daca erau la stat, acum erau in situatia Oltchim - asa macar se zbat pentru supravietuire).