Arhiva 2014 Construim Romania

Versiunea completă: A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
[Imagine: 800px-Romania_Motorway_A1_DE.svg.png]

Autostrada A1 face legătura între București si granița de vest a României cu Ungaria, în apropiere de Arad. În Ungaria autostrada A1 se continuă cu autostrada M43 (Nădlac - Szeghed).

Lungimea totală va fi de 576 km.


Completari moderator vancouver 15.10.2015:


BUCURESTI - PITESTI

Lucrarile la Autostrada A1 au inceput in 1970, primul tronson, Bucuresti - Pitesti fiind deschis traficului in 1972. A urmat o lunga pauza in constructie pana in 2005, cand lucrarile au fost reluate cu segmentele Centura Pitesti si Centura Sibiu.


SIBIU - DEVA - LUGOJ - TIMISOARA - ARAD - NADLAC


Dupa numeroase intarzieri si amanari, lucrarile au luat o amploare deosebita dupa 2009, cand au fost demarate in paralel lucrarile pe mare parte dintre tronsoanele dintre Sibiu si Nadlac. Utilizarea in intregime a autostrazii de la Sibiu la Nadlac este prevazuta pentru 2016-2017. Din pacate exista probleme cu cateva tunele cerute de Ministerul Mediului in zona Deva - Lugoj, tunele care necesita licitatii separate. Aceste licitatii nu au fost demarate inca (octombrie 2015), iar constructia lor va dura minim 2 ani, ca atare in 2017 Sibiu-Nadlac va fi gata, dar cu exceptia unei zona de ca. 15-20km in dreptul tunelelor mentionate.


PITESTI - SIBIU

In acest moment (octombrie 2015) singurul sector complet neatacat este cel care traverseaza muntii, Pitesti - Sibiu, desi Uniunea Europeana este dispusa sa plateasca pana 85% din valoarea acestui proiect (ca. 2 miliarde € cost total) in exercitiul financiar 2014-2020 (deci lucrarile puteau incepe in ianuarie 2014). In martie 2012 a fost demarata licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate, dar aceasta licitatie a fost anulata de un alt guvern spre finalul anului 2012 din motive greu de inteles (nu au existat explicatii oficiale), demarându-se in schimb proiectul "concurent*" de traversare a muntilor in zona Ploiesti-Brasov, proiect care insa nu beneficia de fonduri europene si ale carui costuri - initial secrete - erau de ca. 8 miliarde € in 30 de ani. (*concurent pentru ca o parte din costurile de constructie Ploiesti-Brasov urmau sa fie stranse de catre o firma privata din taxa de trecere, iar existenta unei alte treceri ar fi diminuat incasarile - ca atare, pentru a nu afecta incasarile acesti firme private, autoritatile au preferat sa traga pe linie moarta proiectul finantat cu fonduri europene Pitesti-Sibiu).

La cererea Uniunii Europene, in 2014-2015 a fost elaborat un Master Plan de Transporturi, in lipsa acestuia UE neplatind nici un ban (scopul Master-Planului este ca la schimbarea guvernelor sa nu se mai produca schimbari bruste de prioritati, precum in anul 2012). Initial, in cadrul Master Planului, s-a incercat retrogradarea autostrazii Sibiu - Pitesti si transformarea intr-un drum express, astfel ca in continuare proiectul "Ploiesti-Brasov" sa aibe prioritate, dar la insistentele Uniunii Europene acest lucru nu a mai fost posibil (toate argumentele tehnice si logice indicau Sibiu-Pitesti ca fiind prioritatea zero a infrastucturii românesti).

In acest moment Autostrada Pitesti-Sibiu este cuprinsa in Master-Planul de Transport aprobat de Guvernul Roman si Uniunea Europeana si care sta la baza cheltuielor in exercitiul financiar 2014-2020, fiind prima autostrada pe lista. Autostrada Ploiesti-Brasov a ramas de asemenea pe lista, fiind si ea necesara, iar fondurile europene pot fi folosite pentru ambele proiecte.
Rezervat pentru planuri si detalii de constructie A1.
Discutii diverse si informatii referitoare la segmentul A1 Pecica - Nadlac - (HU).
din postul lui bogdymol - peundemerg.ro (pozele cred ca sunt ale lui anacronox)

Poftim comparatie:

DN7 intre Simeria si Orastie, dupa deschiderea autostrazii:

[Imagine: DSC_0133_zpsdeaa9ccf.jpg]
[Imagine: DSC_0138_zps516820ab.jpg]

Sebeș, fara autostrada:

[Imagine: DSC_0178_zps7174a3ee.jpg]
...se pare ca la Aciliu se va face tunel de 250m...noutate preluata de pe celelalte forumuri, credit alin_simeriaveche, dintr-un raspuns primit de la CNADNR...sa fie intr-un ceas bun, chiar daca va mai dura!
Daca vor folosi aceeasi tehnologie de la Sacel, urmeaza constructia peretilor din piloti forati, apoi planseu si apoi excavare. Adica inca 6-7 luni de lucru.
asta e termenul optimist, tinand cont ca vine toamna si iarna....
Răspunsuri primite de AlinSimeriaveche de la CNADNR. Multumim Alin:

[Imagine: t7xh.jpg]

[Imagine: z88k.jpg]
bine v-am gasit si aici

pana una alta am pus poza unde se vad elementele pentru cofrajul tunelului

[Imagine: WP_20130905_001_zpsa46633ae.jpg]

dupa cum se vede in partea dreapta a pozei avem 2 elemente de tunel turnate deja. sunt ca cele de la Cunta, ceea ce e logic pentru ca subcontractorul pentru lucrarile de arta este tot Colini
da, chiar voiam sa te intreb daca locatia nu e cumva organizarea de santier a celor de la COLINI...ai raspuns inainte sa te intreb Smile...deci tot ei fac si asta...
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20