Arhiva 2014 Construim Romania

Versiunea completă: Softrans
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Previous Rang R sau IR?
Rang IR dar cu tarif sub maxim. Este si normal, la ce material rulant si ce viteza comerciala are concurentul direct Regiotrans , sa fie mai scumpi decat ei.

In alta ordine de idei Softrans tocmai a anuntat ca a vandut peste 15000 de bilete de la inaugurarea rutei Craiova-Bucuresti-Constanta, asta ca sa nu mai fie discutii cu privire la rentabilitate si profit.
Previous 15000 de calatori / 31 zile (august) / 4 curse (consideram distincte Bucuresti - Craiova de Bucuresti - Constanta) = 120 de locuri in medie pe tren, adica un grad mediu de ocupare de 63%. Ok, daca tu crezi ca la grad de ocupare mediu de 63% o rama noua, de 4 milioane de EUR, face profit, cu siguranta nu intelegi costurile asociate.
Gradul de ocupare este orientativ, iar calculul tau cu impartirea pe 4 curse zilnice destul de ambiguu.

Sa nu uitam ca vorbim totusi de un rang interregio si bilete ca atare.

Nu pot sa nu concluzionez decat ca faci absolut tot posibilul sa induci ideea ca automotorul asta nu a fost profitabil desi a avut 15000 de calatori, iar tu nu prea te bazezi pe nimic in sustinerea afirmatiei.
@forumtrenuri, personal m-am ocupat de mai multe circulatii de trenuri / vagoane speciale, cel mai recent in urma cu nici doua luni. Asa ca stiu exact cum arata calculele. Si cu subventii si fara.

Iar concluzia ca un tren ca Hyperion n-are cum sa fie rentabil in Romania este unanim recunoscuta a industria de profil din Romania. Crezi ca Regio Trans nu poate face un leasing operational pentru rame noi precum Hyperion? Singurul motiv pentru care nu il face este ca nu poate scoate banii pe o asemenea rama.

Ti-am expus clar calculele FARA AMORTIZARE si FARA INTRETINERE si eram la un profit in marja de eroare, asta la un grad de ocupare utopic pe termen lung, de 80%. CHEIA erau insa acele FARA AMORTIZARE si FARA INTRETINERE, pentru ca Softronic isi permite abordarea asta cata vreme scopul e sa vanda rama. Si atunci isi va scoate bani pe ea din urmatoarele unitati vandute.

Insa un operator feroviar, care cumpara rama, are de adaugat amortizare, care sa zicem ca o facem pe 5 ani. Asta inseamna un cost de aproximativ 3 EUR / km. Pe urma vin dobanzi si costuri de intretinere, care mai pun inca 2 EUR / km. Si uite ca dintr-un foc pe Bucuresti - Constanta am mai adaugat 1125 EUR la cheltuieli. Cat era profitul? 200 EUR?!
Iar eu poate ca sunt economist...N-am vazut niciun calcul de la tine pornind de la ideea de tarif.

15000 de bilete vandute la un pret mediu de 10 E/bilet = 150000 E/luna

Profitul net, dupa ce scazi toate taxele, cheltuielile si mentenanta, este undeva la 30%, adica cam 45000E/luna

Daca rama ar circula zilnic timp de 12 luni ar scoate un profit de 540000 E/an. Deci in cca 7 ani costul de 4 milioane de euro al ramei este amortizat.

Cat despre Regiotrans, nu mai vorbi fara sa ai idee despre cum functioneaza sistemul bancar , pentru ca atunci cand vorbim de mijloace mobile acoperirea garantiei nu se face doar cu bunul respectiv , ci trebuie sa detii multe garantii reale imobiliare.

Si de ce ar baga RT atatea miloane intr-o rama platind dobanda cand ei isi scot banii investiti in tablele alea mult mai repede? Pentru ca o tabla e de vreo 10 ori mai ieftina.
(07-09-2014, 16:56 )forumtrenuri.com a scris: [ -> ]Profitul net, dupa ce scazi toate taxele, cheltuielile si mentenanta, este undeva la 30%, adica cam 45000E/luna

Premizele false duc la concluzii false. Ma rog, incerte, daca aplicam logica matematica ad-literam. Tu pui aici "din gatul mainii" un profit de 30%. Profitul nu-i intrinsec unei afaceri - ce bine ar fi sa fie asa - si nici nu-i un simplu procent declarat, ci e o diferenta Incasari - Cheltuieli.

Eu ti-am demonstrat CU CIFRE, cum le place economistilor, ca Incasari - Cheltuieli la Hyperion iese negativ. Adica nu profit, ci pierdere. Simplu.

Demonstreaza-mi profitul ala de 30% intr-un calcul economic si ma convingi. Da' nu veni cu enunturi.
Baiazid, atata timp cat nu ai luat in calcul niste incasari , nu prea ai cum sa demonstrezi nimic din punct de vedere economic.

Demonstreaza TU ca taxele lunare depasesc 100000 E/luna la o banala trasa de automotor,
Aici ti-am facut costul pe un segment. Si ti-am zis ca iese pe profit LA LIMITA, DACA nu includem toate costurile si DACA admitem iluzoriul grad de ocupare de 80%. Ca daca includem si amortizare si intretinere, cursa iese in pierdere. Acum, tu ce vrei sa spui, ca daca faci 50 de curse in pierdere, iesi in profit sau cum?

Da' uite, sa-ti fac eu si inmultirea costurilor.

1. Cost per kilometru:
TUI: 11 EUR
Trasa: 2 EUR
Curent: 1 EUR
Amortizare: 3 EUR
Intretinere: 1 EUR
===============
Total/km: 19 EUR

2. Cost pe zi:
Echipa tren: 100 EUR
Costuri administrative: 50 EUR
Manevre, garari: 200 EUR
=======================
Total/zi: 350 EUR

3. Total distanta pe zi Craiova - Bucuresti - Constanta si retur: 868 km

Cost total pe zi: 868 km x 19 EUR + 350 EUR = 16.842 EUR / zi
Cost total pe luna August: 31 zile x 16.842 EUR / zi = 522.102 EUR

Daca dai la o parte amortizarea si intretinerea, mai scoti 4 EUR / km, adica 107.632 EUR / luna si ramai la un cost lunar 414.470 EUR / luna.

Deci nu ca 100.000 EUR, ci de 4 ori mai mult!! Si inca n-am pus toate costurile. Asta-i realitatea costurilor transportului feroviar.
Ai uitat sa specifici costul liniei ocupate cat stationeaza in Constanta, imprimarea de biletelor care face numa de Imprimeria Nationala, costul reclamei prin folosirea casei de bilete TFC din Bucuresti Nord.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10