Arhiva 2014 Construim Romania

Versiunea completă: Softrans
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
N-a "rupt" deloc, ca n-avea din ce. Eu ti-am dat un exemplu de calcul in care n-am inclus niste costuri esentiale. 220 EUR este in marja de eroare a calculului. Numai amortizarea iti mai adauga 500 - 1000 EUR / cursa, iar cheltuielile de intretinere macar 100 EUR, transformand profitul in pierdere.

Ca tren, Hyperion nu este facut sa aiba profit ca tren de lung parcurs doar din locurile pe scaun, care sunt putine, ci dintr-un grad mare de ocupare pe scaune si in picioare, ca tren de scurt parcurs.

In fine, cred ca cifrele sunt clare despre cat de greu si la limita este notiunea de profit pe o asemenea cursa, care si daca exista, e foarte mic si nesemnificativ in raport cu costurile angrenate. Ceea ce demonstreaza cu prisosinta ca profitul din operare NU este un scop al Softronic.
(04-09-2014, 12:52 )Baiazid a scris: [ -> ]220 EUR este in marja de eroare a calculului.

Rolleyes


(04-09-2014, 12:52 )Baiazid a scris: [ -> ]Ca tren, Hyperion nu este facut sa aiba profit ca tren de lung parcurs doar din locurile pe scaun, care sunt putine, ci dintr-un grad mare de ocupare pe scaune si in picioare, ca tren de scurt parcurs.

Da, sigur. E facut sa faca profit ca tren regio, dar nu si ca interregio. Tongue Din informatiile care le am eu oricum s-a stat in picioare pe sensul spre Constanta, trenul a fost rezervat integral de foarte multe ori cu 2-3 zile inainte de ora la care avea plecarea in cursa. Dar tu lasa aspectele astea care nu te intereseaza si fa calcule de amortizare.
(04-09-2014, 14:14 )forumtrenuri.com a scris: [ -> ]Da, sigur. E facut sa faca profit ca tren regio, dar nu si ca interregio. Tongue

Rangul Regio este subventionat pretutindeni in Europa. Deci Hyperion face o pendula de 30km pe o ruta periurbana, incaseaza mai multi bani din bilete, pentru ca acolo numarul calatorilor nu e constrans la numarul locurilor pe scaune si incaseaza per total zi o subventie mult mai mare. Deci da, o rama ca Hyperion este profitabila la rang R pe scurt parcurs, dar nu la rang IR pe 200 km.
(04-09-2014, 15:10 )Baiazid a scris: [ -> ]Rangul Regio este subventionat pretutindeni in Europa. Deci Hyperion face o pendula de 30km pe o ruta periurbana, incaseaza mai multi bani din bilete, pentru ca acolo numarul calatorilor nu e constrans la numarul locurilor pe scaune si incaseaza per total zi o subventie mult mai mare. Deci da, o rama ca Hyperion este profitabila la rang R pe scurt parcurs, dar nu la rang IR pe 200 km.

Baiazid, te pierzi in amanunte si uiti esentialul: pretul biletelor este muuult mai ridicat la trase interregio, acolo este in mod normal profitul daca ai trenul la 80% din capacitate. Deci chiar nu inteleg unde sunt ,,banii aia multi din bilete'' in cazul regio...

Poate nu stii inca, dar in Romania trenurile regio, cu exceptia celor introduse curand pe mediu parcurs, se cam plimba goale sau doar cu navetisti, elevi, pensionari, veterani sau blatisti, ,,piata'' fiind deja acoperita.

Dar asta ar fi valabil doar la CFR, pentru ca Softrans pentru aceste categorii nu acorda reduceri de niciun fel.
Nu ma pierd deloc. Pentru ca detaliile sunt esentiale.

In Romania profitul cu trenuri moderne se face greu si foarte greu, pentru ca avem intre cele mai mici preturi ale biletelor din Uniunea Europeana si asta pe o retea in stare in general proasta si total neaxata pe transport feroviar periurban. Care de fapt nici nu exista in Romania. Deci in Romania Hyperion nu poate face profit nici la Regio, nici la InterRegio. De asta capusele subventiei, precum RT, RFC si altii circula cu mizeriile aruncate de francezi si nemti, care in loc sa le caseze le-au vandut romanilor.

In schimb Hyperion poate face profit in transportul periurban din Cehia, Slovacia, Austria, Germania etc.

Softronic nu poate si nici nu vrea sa faca profit din OPERAREA Hyperion in Romania, ci din vanzarea lui. Daca Softronic vinde Hyperion catre CFR Calatori sau altui operator, profitul din exploatare nu mai e problema lor, ci a operatorului care il cumpara.
(04-09-2014, 16:02 )Baiazid a scris: [ -> ]Deci in Romania Hyperion nu poate face profit nici la Regio, nici la InterRegio.

Versus:

(04-09-2014, 15:10 )Baiazid a scris: [ -> ]Deci da, o rama ca Hyperion este profitabila la rang R pe scurt parcurs, dar nu la rang IR pe 200 km.

Huh No comment.
Reformulez, desi cred ca am fost destul de clar:

I. IN ROMANIA, profitul se face din subventie, cu conditia sa ai material rulant IEFTIN, ca sa n-ai costuri de amortizare. De preferat sa n-ai nici calatori, ca sa n-ai uzura. In rest profitul cu trenuri moderne este IMPOSIBIL, pentru ca biletele din Romania sunt mult prea ieftine si reteaua mult prea proasta si lipsita de componente esentiale, precum retelele periurbane.

II. IN EUROPA CENTRALA SI DE VEST, profitul se face cu trenuri moderne la toate rangurile, pentru ca ai retele perirubane, preturi de bilete mai mari si subventii procentual mai mici, dar in valori absolute mai mari. Asta in conditiile in care cheltuielile cu materialul rulant nu difera mult de cele din Romania. In Romania, ca OPERATOR, nu poti face profit cu Hyperion, ca n-ai unde. In Romania Softronic poate face profit cu Hyperion ca PRODUCATOR, adica daca il vinde.

Deci cand am zis ca Hyperion nu e profitabil ca InterRegio m-am referit strict la Romania, iar cand am spus ca POATE FI profitabil la rang Regio, m-am referit la conceptul de business si modul in care este proiectat, dar care NU ESTE ADRESAT Romaniei, asa cum n-au fost nici ramele Desiro.

E clar acum?
Pai chiar nu ai fost clar deloc, ai expus chiar o situatie imposibila si absurda in care Softrans ar fi operat aceasta rama in strainatate nu stiu pe ce ruta regio, desi mentenanta in mod clar nu au cum sa o faca decat la Craiova.

Chiar nu are rost sa divagam ca sa demonstram ca suntem clari mai ales cand nu este cazul...
Ok.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10