Arhiva 2014 Construim Romania

Versiunea completă: Discutii diverse Lot 2
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2 3
Observatii pe marginea filmarii aeriene a lui @eurocopter din acest week-end:

1. Pe tronsonul cuprins intre Nodul Sebes Est si Nodul Cunta, sunt foarte avansate. Se toarna deja stratul de asfalt de uzura pe mare parte din tronson, ba chiar inspre Sebes se monteaza deja parapetii metalici mediani. Acest tronson poate fi in mod clar inaugurat pana la finele lui 2013. Problema o reprezinta capatul dinspre Sibiu al tronsonului, respectiv Nodul Cunta, care face parte din lotul 3 si care este foarte mult intarziat. Fara realizarea macar partiala a Nodului Cunta, tronsonul Sebes Est - Cunta este inutilizabil, chiar daca este gata.

2. Sectiunea de centura a Sebesului a progresat remarcabil in ultimile 2 luni. Cele patru poduri dintre Sebes Est si Lancram (peste calea ferata, peste DJ106K, peste Secas si peste raul Sebes) au toate structura completa, podul peste Secas fiind chiar finalizat.

3. Nodul Lancram este si el apt de deschidere anul acesta.

4. Nici un progres la relocarea liniei de inalta tensiune care blocheaza lucrarile la podul peste calea ferata dintre Nodul Lancram si Nodul Sebes Vest.
1. S-a deschis circulația pe pasajul Lancrăm (la nord de Sebeș), care trece peste autostradă:


FOTO/ VIDEO| Autostrada Orăştie – Sebeş: S-a deschis circulaţia pe pasajul rutier de la Lancrăm – Sebeş


Citat:Sâmbătă, 28 septembrie 2013, în jurul orelor 16.00 s-a deschis circulaţia pe pasajul rutier de la intrarea în Sebeş dinspre Alba Iulia (lângă Kronospan), care traversează tronsonul de autostradă Orăştie – Sebeş. Şoferii care au venit din Sebeş spre Alba Iulia, sau cei care au circulat în sens opus au avut parte de o surpriză plăcută şi de o economisire a timpului de aproximativ 5 minute, traficul desfăşurându-se fără probleme. Deschiderea circulaţiei pe pasajul rutier este un moment important pentru constructorul STRACO care poate continua lucrările la autostrada Orăştie – Sebeş.

Bina că se avansează. Păcat că soluția aleasă, cu 2 giratorii pe DN1, nu este una specifică secolului în care trăim. Nu este admisibil ca traficul de pe DN1 să fie fracturat de două sensuri giratorii. Soluția corectă era cea de la A4 / DN3, de la nod Constanța Vest, adică clover-leaf.

[Imagine: ssg7.jpg]
Nodul Lancrăm și pasajul deschis astăzi. Foto din 13.08.2013, când pasajul era în lucru.



2. În legătură cu punctul critic al tronsonului Straco, trecerea peste CF,
din câte am înțeles eu, cablurile electrice nu au fost relocate, dar se montează grinzile atât cât este posibil. După turnarea suprabetonării peste acestea se va putea avansa și cu umplutura până la nivelul final.

[Imagine: tesp.jpg]
Sursă foto: Edi Schneider.
De ce te incurca solutia cu 2 giratorii ?
Ori ai 2 giratorii si un pod ori ai 2 poduri si un giratoriu / o intersectie "clasica" in "T".
Pe de alta parte, cand va fi gata / circulabila / , A 1 si DN 1 se vor "concura" reciproc, in sensul ca pe DN 1 traficul va scadea semificativ, traficul de tranzit va fi practic 0 ( zero ), tot traficul de tranzit se va muta pe A 1.
Pe de alta parte solutia A 4 / DN 3 are un incovenient major, cel al conflictului de traiectorii.
S-a ales acea solutie acolo ( la Constanta ) pentru ca practic fluxul principal de circulatie in acea intersectie este A 2 ( A 4 ) / nod / DN 3 spre Constanta sau viceversa.
Daca esti in Constanta ( indiferent unde in Constanta ) si vrei s-o iei spre Ovidiu nu te duci spra Agigea sau spre DN 3.
Nu ma refer la camioane, evident.
(28-09-2013, 20:40 )vancouver a scris: [ -> ]2. În legătură cu punctul critic al tronsonului Straco, trecerea peste CF, [/b]din câte am înțeles eu, cablurile electrice nu au fost relocate, dar se montează grinzile atât cât este posibil. După turnarea suprabetonării peste acestea se va putea avansa și cu umplutura până la nivelul final.

[Imagine: tesp.jpg]
Sursă foto: Edi Schneider.

Eu aici vad ca ultimile grinzi se monteaza la limita sau chiar nu se pot monta din cazua proximitatii liniei de inalta tensiune. bash
(28-09-2013, 21:30 )andrei11 a scris: [ -> ]De ce te incurca solutia cu 2 giratorii ?
Ori ai 2 giratorii si un pod ori ai 2 poduri si un giratoriu / o intersectie "clasica" in "T".
Pe de alta parte, cand va fi gata / circulabila / , A 1 si DN 1 se vor "concura" reciproc, in sensul ca pe DN 1 traficul va scadea semificativ, traficul de tranzit va fi practic 0 ( zero ), tot traficul de tranzit se va muta pe A 1.
Pe de alta parte solutia A 4 / DN 3 are un incovenient major, cel al conflictului de traiectorii.
S-a ales acea solutie acolo ( la Constanta ) pentru ca practic fluxul principal de circulatie in acea intersectie este A 2 ( A 4 ) / nod / DN 3 spre Constanta sau viceversa.
Daca esti in Constanta ( indiferent unde in Constanta ) si vrei s-o iei spre Ovidiu nu te duci spra Agigea sau spre DN 3.
Nu ma refer la camioane, evident.

Auzi intrebare: ce ce ma deranjeaza sensul giratoriu? Cu nimic dragule, ca eu stau in Germania si nu am treaba niciodata cu DN1 la nord de Sebes.... Bagă sensu giratoriu, hop si-asa si-asa...

Iar la Constanta nu stiu despre ce flux de trafic principal vorbesti, pentru ca o intersectie clover-leaf deserveste TOATE directiile in mod FLUENT, fara a fi vreodata nevoie ca vreo masina sa oprească. In plus și cel mai important, atât pe A4, cat si pe DN3 se poate circula cu viteza maxima legala (130, resp. 100). Ori aici la Sebes 100km/h pe DN1 e un vis... mai degraba 30km/h la trafic lejer si ambuteiaje de 5-10 minute in condiții de aglomeratie. Asta-i așteaptă pe soferi pe DN1, la nod Lancram. Halal infrastructura noua.


Ca sa ilustrez ce vreau sa spun, iata solutia corecta:
[Imagine: l5i2.jpg]

NOTATI: IN POZA DE MAI SUS DIN GERMANIA SE INTERSECTEAZA 2 DRUMURI FEDERALE. NICI UNUL NU ESTE AUTOSTRADA
(intersectia B26 cu B45). Mai notati ca pe pod (pe B45, care trece pe deasupra) sunt si piste pentru biciclisti. Dar poate ca noua, in România, ne place modelul francez: o retea de autostrazi bunicica, dar scumpa a focului, iar in afara autostrazilor haos, praf si degringolda.

Crede-ma andrei11: eu am fost in Franta si am vazut exact acest stil de intersectii de drumuri nationale sau locale cu autostrazile, resp. cu 1 sau 2 sensuri giratorii. La orele de varf se pierdeau 10-15 minute cu traversarea lor. Minim. Plus aglomeratie din cauza altor idiotenii in proiectarea drumurilor. Am oroare de asa ceva si stiu ca asa va fi peste 20 de ani si la Sebes, indiferent daca se face si autostrada Sebes - Turda sau nu.
In exemplul ilustrat de tine este un conflict major, si anume autoturismele care intra / ies si care circula pe prima banda drept inainte. Conflict major de viteze, adica pe aceiasi banda se intalnesc auto cu viteza constanta, in acceleratie, in franare. ( Varianta A )
In varianta B este ceva mai bine, in sensul ca exista conflict numai intre auto care accelereaza / franeaza, respectiv intre cele care intra / ies de pe autostrada.
In schimb in varianta "dublu pod" cu o intersectie in "T" / un sensgiratoriu, respectiv in varianta "un pod'' doua sensgiratorii / doua intersectii in "T" nu exista nici un conflict de viteze intre autoturismele care intra/ ies din autostrada.
Referitor la intersectiile in "T" vs cele cu sensgiratorii :
Intersectiile in "T" sunt preferabile atunci cand exista flux major pe o directie prioritara, intersectiile cu sensgiratorii sunt preferabile atunci cand fluxurile sunt relativ egale.
Si apropo, zilele acestea am circulat odata de la Medgidia la Cernavoda pe DN, stii ce lejer s-a circulat ? Nici nu-ti spun, toata lumea de tranzit era pe autostrada, pe DN erau numai ceva localnici, nici un TIR, nici o masina "de lung parcurs".
Si am facut-o nu din aroganta, dar veneam de la Targusor spre Bucuresti, trebuia sa si alimentez de la Medgidia, si am preferat DN - ul pana la Cernavoda decat sa intru pe A 2 de la Medgidia.
In acelasi sens, in plin sezon de asta data am "facut" un Calarasi - Bucuresti pe DN, lejer, fara nervi, fara oboseala. Am preferat asa pentru ca in Bucuresti aveam treaba la capul Pantelimonului si a fost mai simplu pe DN decat pe A 2.
Asta apropo de giratii sau de intersectii in "T".
Previous E conflictul specific clover-leaf-ului, cu care insa nemtii sunt atat de bine obisnuiti, incat cel putin in Germania nu e o problema.
Se circula pe Nodul Lancram...
Previous Despre el discutam Smile
Ca tot vorbeati de nodul de la Lancram:

(28-09-2013, 23:21 )Baiazid a scris: [ -> ][Imagine: 282893_739441619416030_100949927_n.jpg]

Oare acel giratoriu de acolo va face fata traficului din toate directiile care se intalnesc in el? Imi pare o solutie tehnica destul de dubioasa.

Stiu, s-a mai aplicat si in alte parti insa cum spunea si Baiazid mi se pare ca atat traficul de pe DN1 se fragmenteaza destul de mult, plus ca si primul giratoriu cum iesi din Sebes pare destul de solicitat cu atatea variante de directii. Se vort invarti destui soferi de vreo doua sau trei ori in el pana se vor prinde pe unde trebuie s-o ia.
Pagini: 1 2 3